• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • gravid85

    Knastroll82: Antar att jag i huvudet fastnat vid att det ska vara trikåtyg för att alla jag sett som man kan köpa är i trikåtyg men det kan nog vara ett feltänk hos mig. Problemet med ett vävt bomullstyg blir väl att jag vill ha mönstret inåt mot bebisen eftersom han vägrar bara ligga och stirra på ingenting men jag vill ju inte ha avigan utåt, inte så snyggt. Dessutom verkar de flesta tyger med barnmönster på vara interlock eller jersey-tyg, är det alltså sånt tyg som man skulle sy typ en body av?

    Men till exempel detta tyg, hur vet man (kan man veta) hur tjockt det är?

    Verkar mer än lite trög men det bjuder jag på.

  • uniMog
    gravid85 skrev 2011-04-04 11:52:41 följande:
    Knastroll82: Antar att jag i huvudet fastnat vid att det ska vara trikåtyg för att alla jag sett som man kan köpa är i trikåtyg men det kan nog vara ett feltänk hos mig. Problemet med ett vävt bomullstyg blir väl att jag vill ha mönstret inåt mot bebisen eftersom han vägrar bara ligga och stirra på ingenting men jag vill ju inte ha avigan utåt, inte så snyggt. Dessutom verkar de flesta tyger med barnmönster på vara interlock eller jersey-tyg, är det alltså sånt tyg som man skulle sy typ en body av?

    Men till exempel detta tyg, hur vet man (kan man veta) hur tjockt det är?

    Verkar mer än lite trög men det bjuder jag på.
    vilket tyg?
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Lind1981
    Jessika82 skrev 2011-04-04 15:52:59 följande:
    Har äntligen använt min overlock maskin...

     


    Jättefin och villka sömmar!!!
  • Jessika82

    Tog en stund att ställa in.... Ska nog skriva upp dem .... Så att man inte tappar inställnigarna.. Har en nyfiken 3åring hihi

  • grynet80

    gravid85, kan du inte sy fast applikationer på avigsidan så behöver du inte ha dubbelt tyg?

  • madebyinferno001

    Ang. solskydd till vagnen så är det väl lite överkurs att ha mönstrat innåt för man har väl det där för att det ska bli mörkt och då ser ju inte barnet mönstret ändå. Lättare är väl då att sy/köpa något kul att fästas i suflett taket för bebis att kika på... en tanke bara för jag tänker sy något liknande till min kotte, tänker ta ett lite sladdrigare svart tyg och sätta öljetter alt sy knapphål så jag kan sätta i typ druchdraperikrokar och fästs i sufletten, blir då både mörkt men frisk luft kommer in beroende på hur man justerar krokarna/tyget - och som kronan på verket en liten filur i taket att kika på

    Lyckas till!!

  • Elias Emil
    madebyinferno001 skrev 2011-04-05 22:28:04 följande:
    Ang. solskydd till vagnen så är det väl lite överkurs att ha mönstrat innåt för man har väl det där för att det ska bli mörkt och då ser ju inte barnet mönstret ändå. Lättare är väl då att sy/köpa något kul att fästas i suflett taket för bebis att kika på... en tanke bara för jag tänker sy något liknande till min kotte, tänker ta ett lite sladdrigare svart tyg och sätta öljetter alt sy knapphål så jag kan sätta i typ druchdraperikrokar och fästs i sufletten, blir då både mörkt men frisk luft kommer in beroende på hur man justerar krokarna/tyget - och som kronan på verket en liten filur i taket att kika på

    Lyckas till!!
    Köpte en sån häromdagen och i den sitter det som hårspännen som man drar över kanten på vagnens suflett.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd