• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • 6barnsmamman

    Godmorgon alla!! Nån som har nått bra tips hoppas jag... Dottern (1 1/2) har satt igång o leka med dockor, tänkte jag skulle åstadkomma några blöjor till dockan. Nån som gjort såna? Har ni bara minskat ner mönstret från en vanlig blöja eller en tygblöja? Ingen som har en bild?Flört


  • grynet80
    madebyinferno001 skrev 2011-04-05 22:28:04 följande:
    Ang. solskydd till vagnen så är det väl lite överkurs att ha mönstrat innåt för man har väl det där för att det ska bli mörkt och då ser ju inte barnet mönstret ändå. Lättare är väl då att sy/köpa något kul att fästas i suflett taket för bebis att kika på... en tanke bara för jag tänker sy något liknande till min kotte, tänker ta ett lite sladdrigare svart tyg och sätta öljetter alt sy knapphål så jag kan sätta i typ druchdraperikrokar och fästs i sufletten, blir då både mörkt men frisk luft kommer in beroende på hur man justerar krokarna/tyget - och som kronan på verket en liten filur i taket att kika på

    Lyckas till!!
    Nja, jag hade det när jag var ute och gick och ibland lyste solen rakt in och då la jag ner tyget. Var hon då vaken hade det kanske varit trevligt att titta på lite färgglada figurer. Jag hade sånt här;
    http://www.google.se/imgres?q=solskydd+till+barnvagn&hl=sv&biw=1007&bih=494&tbm=isch&tbnid=E7w00ODNGo_cLM:&imgrefurl=http://www.pappaprylar.
    se/barnvagnsdraperi-addstroller&ei=fmOcTePUPMrS4wbnsKHvBg&zoom=1&iact=rc&dur=227&oei=eGOcTf6jCYntsgapl_TuBQ&page=2&tbnh=157&tbnw=196&start=18&ndsp=8&ved=1t:429,r:4,s:18&tx=87&ty=91
  • Novembermamma10

    Måste slå ett slag för St Erikshjälpen som är den billigaste secondhand i Sthlm. Kolla vad denna gardin för 40 kr blev!



     
    Tokmamma
  • Stormorsan
    Novembermamma10 skrev 2011-04-08 10:49:32 följande:
    Måste slå ett slag för St Erikshjälpen som är den billigaste secondhand i Sthlm. Kolla vad denna gardin för 40 kr blev!


     
    En helt underbar klänning.
  • Fiffa5
    Novembermamma10 skrev 2011-04-08 10:49:32 följande:
    Måste slå ett slag för St Erikshjälpen som är den billigaste secondhand i Sthlm. Kolla vad denna gardin för 40 kr blev!

     


    Åh vad FINT!!!
  • Anna11
    Novembermamma10 skrev 2011-04-03 13:51:04 följande:
    Igår startade vi vår Let´s Pyssla Syjunta!
    Tre för varandra främmande syglada träffades.
    Vi sydde, sprättade, delade mönster och erfarenheter.
    Vi ses nästa lördag kl.12.00.
    Vi kan vara några till så ring eller skriv ett inlägg om du vill vara med!


    Låter jättekul, skulle gärna vara med, men i vilken stad håller ni till?
  • Stormorsan

    Oh jag har fått ett roligt uppdrag. Jag skall sy en klänning till ett lajvspel. Tjejen som skall ha den skall vara Anastasia ifrån Disney.

  • Fiffa5
    Stormorsan skrev 2011-04-08 16:30:48 följande:
    Oh jag har fått ett roligt uppdrag. Jag skall sy en klänning till ett lajvspel. Tjejen som skall ha den skall vara Anastasia ifrån Disney.
    Kul, du får visa upp här sen vad du sytt!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd