• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • 78Misan

    varit på syfestivalen...... ganska besviken faktiskt....... blev inte mycket tyger som fick följa med hem


    Längtar efter sommar
  • Fiffa5
    78Misan skrev 2011-04-08 17:58:40 följande:
    varit på syfestivalen...... ganska besviken faktiskt....... blev inte mycket tyger som fick följa med hem
    Vad trist! Fanns det inget fint alls?
  • Novembermamma10
    Anna11 skrev 2011-04-08 13:56:52 följande:
    Vi är i Sthlm Bromma. Fler kan vara med!
    Tokmamma
  • Fiffa5
    Novembermamma10 skrev 2011-04-08 18:00:51 följande:
    Vi är i Sthlm Bromma. Fler kan vara med!
    ÅH! Även om det är "fel" sida av stab för mig är det ju inte så långt borta! Berätta mer! Hur ofta träffas ni? Hur många är ni? TRäffas ni hemma hos ngn? Syr ni på era egna projekt då ni träffas?
  • 78Misan
    Fiffa5 skrev 2011-04-08 18:00:03 följande:
    Vad trist! Fanns det inget fint alls?
    znok hade ett par tyger med men de va väl knappt några mässpriser på...... mjuka tyger köpte jag en stuv men det skulle hade jag aldrig gjort om jag hade synat tyget för det är verkligen fult i trycket :( tycker inte de hade så mycket med sig. nåt ställe med mudd tyger men 100-120:-/meter tycker jag är för mycket.

    hittade dock en som säljer "mode tyger" där jag fyndade några meter jersey o ett snyggt denimtyg hon har dessutom affär inte allt för långt från mig om nu kvalitén är ok. 
    Längtar efter sommar
  • Stormorsan


    Fiffa5 skrev 2011-04-08 17:05:04 följande:
    Kul, du får visa upp här sen vad du sytt!
    Det skall jag absolut göra. Letar just nu mönster och inspiration.Här är förebilden. Tänker mig gul polyestersatin och ärmar av chiffong och kanske en tyllunderkjol. (Hjälp hon skall ut i skogen och lajva hur funkar sådana material då) 
  • Novembermamma10
    Fiffa5 skrev 2011-04-08 20:27:01 följande:
    ÅH! Även om det är "fel" sida av stab för mig är det ju inte så långt borta! Berätta mer! Hur ofta träffas ni? Hur många är ni? TRäffas ni hemma hos ngn? Syr ni på era egna projekt då ni träffas?
    Vi ses i Bromma. Vi startade denna nya pysseljunta förra lördagen. Idag ses vi igen kl. 12.00. Just nu är vi tre för varandra nya syvänner. Kul hade vi så alla är taggade för träff två idag.
    Jag har en atelje som vi ska styra upp och ha för träffarna men idag ses vi hos mig.
    Kolla in vår nya blogg som ska bli stället vi även lägger upp saker och hörs.


     
    Tokmamma
  • Tuffsa
    Novembermamma10 skrev 2011-04-08 10:49:32 följande:
    Måste slå ett slag för St Erikshjälpen som är den billigaste secondhand i Sthlm. Kolla vad denna gardin för 40 kr blev!
    Otroligt fin klänning!!

    Riktigt avis =)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd