• snusmumriken2

    Vi som älskar Villervalla- del 8!

    Vi som älskar Villervalla - del 8


    Här är tråden för oss som älskar Villervalla!

          {#lang_emotions_flower}      www.villervalla.se      {#lang_emotions_flower}

    TIDIGARE TRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49409777.html

    BILDTRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49764117.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 13:46

    Storleksguide:

    Tröjor är i regel små så man får gå upp en storlek.
    Bomullsbyxorna långa, max normala storleken
    Velourbyxorna normala till små, vanliga storleken funkar men tror även de går att gå upp en storlek utan problem.
    Shorts små, gå upp minst 2 storlekar
    Mössorna väldigt små
    Strumpor normala till små
    Leggings normala men stora i midjan om man har en smalis.

    samt egen upplevelse
    Velourklänningarna normala till små (gå gärna upp en strl)
    jeansklänningen större i strl
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!
  • molnen
    rply skrev 2010-06-22 16:49:47 följande:
    Jag har sett kläderna, om det var mig du menade :)
    Vad tycker du och höstens kläder ?
  • zuzzan
    stjärna4 skrev 2010-06-22 07:53:30 följande:
    Tänkte beställa men är lite osäker på storlek till min snart 18 månaders flicka.Hon är ca 80 cm och väger 11,5 kg.Tror ni 92 blir lagom i tröja till henne?Är det gummiband i alla solhattar även den med stjärnor?Tacksam för hjälp!
    MIn dotter är 84 lång och väger 11,6 till henne köper jag 92 och har gjort det ett tag, jag har fått vika upp ärmar och ben lite med det funkar bra. De kläder jag har i storlek 86 är precis lagom nu, så jag skulle nog köpa 92 om jag var dej. Om du nu inte är gjord av pengar och vill köpa nytt snart igen

    När det gäller gummiband i solhattarna törs jag inte uttala mej, jag köpte en enfärgad förra året, som det visade sej att det var en stjärna mitt på huvudet när jag fick den och den var det gummiband i.
  • Stora E o Lilla E

    Hej i tråden.

    Funderar på vilken storlek jag ska köpa till min tjej på deras randiga tröja i trikå. Hon är en blivande 2 åring i september och är "normal-kurve-stor". Tror att 92 passar bäst, men så brukar Villervallas trikå kryma en del, och då kanske 98 är ett bättre val? Iaf så har någon av klänningarna i samma trikårand krympt nästan en storlek på längden... Att det finns lite att växa i är ju bara bra, men gillar heller inte kläder som har för mycket växtmån...

  • stjärna4
    zuzzan skrev 2010-06-22 19:42:24 följande:
    MIn dotter är 84 lång och väger 11,6 till henne köper jag 92 och har gjort det ett tag, jag har fått vika upp ärmar och ben lite med det funkar bra. De kläder jag har i storlek 86 är precis lagom nu, så jag skulle nog köpa 92 om jag var dej. Om du nu inte är gjord av pengar och vill köpa nytt snart igen

    När det gäller gummiband i solhattarna törs jag inte uttala mej, jag köpte en enfärgad förra året, som det visade sej att det var en stjärna mitt på huvudet när jag fick den och den var det gummiband i.
    Tack för ditt svar!
  • Makaronipuss1

    Hoppar med i den här tråden.


    Var inne och klickade hem två par shorts till min 2-åring. Hoppas dem blir bra nu! Synd att det var så utplockat på rean...

  • winters

    Det är rean från förra året, årets rea har inte börjat ännu. Det är samma sortiment som i Outlet-butiken.
    Shortsen från förra året är små i storleken tror jag att många har skrivit, i år är de normala i storleken. Är lite längre än de korta från förra året oxå vill jag minnas.


    Oscar 091001
  • 2 små prinsessor
    winters skrev 2010-06-24 20:30:47 följande:
    Det är rean från förra året, årets rea har inte börjat ännu. Det är samma sortiment som i Outlet-butiken.
    Shortsen från förra året är små i storleken tror jag att många har skrivit, i år är de normala i storleken. Är lite längre än de korta från förra året oxå vill jag minnas.
    vet du när årets rea börjar?
  • Lilla flodhästen
    2 små prinsessor skrev 2010-06-24 21:57:41 följande:
    vet du när årets rea börjar?
    Våran lokala butik som säljer Villervalla börjar sin rea måndag 28/6 i alla fall.
  • 2 små prinsessor
    Lilla flodhästen skrev 2010-06-25 08:45:42 följande:
    Våran lokala butik som säljer Villervalla börjar sin rea måndag 28/6 i alla fall.
    ok, då kanske man ska hålla utkik från nästa vecka då.
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!