• Ina79

    Packa BB-väska-innehåll???

    Jag vet inte exakt vad man ska packa den sk BB-väskan med...
    Kan nån ge tips?

  • Svar på tråden Packa BB-väska-innehåll???
  • snutti

    Här är några saker...

    -Bindor
    -Läsk/Dryck
    -Frukt/Godis (energi)
    -Babykläder
    -Sköna trosor
    -Duschgrejer
    -Sköna kläder
    -Tofflor
    -Kamera
    -Filmer
    -Videokamera + laddare

  • TA25

    Hej jag har packat sådant som jag tror att vi behöver, kläder till mig och till bebisen, handduk, shampoo o balsam, amningsinlägg, blöjor ( man får även blöjor på bb) men det kan vara skönt att ha med egna, en bok att läsa, är det något som är glömt så får karln ta med det.
    Hoppas att du fick lite tips
    Tessan

  • jeannette

    håller på att packa just nu:
    -amningskupor
    -mjölkuppsamlarenån
    -bh aktig som man säljer i apoteket som heter care fix eftersson jag vet inte va det blir för storlek när man får mjölk o så
    -bröstvårtkräm
    -amningsmapp om det skulle göra mycket ont.
    -bindor
    -toalette grejer till killen o mig (tandborste, tandkräm, kräm lite smink, kam)
    underkläder
    -pijamas till killen och mig
    -tofflor till mig o killen.
    -lite kläder till killen o mig..
    -en liten kassette spelare där jag har spelat min bönas hjärtljud, där vill jag spela h*n första grått o skrik när det kommer ut.
    -nån cd med favomusik
    -kläder till bönan
    -4 blöjor (tror att man får några där)
    sugnapp
    -fuktiga servetter(vet inte om det heter så för att torka tjärten eller händer
    -torra servetter
    -tuggumi
    -mjölkchoklad
    -dricka
    -godis
    .kamera med batteri laddad o laddare
    -mob med laddare.

    hmm vet inte vad mer...vad mer ska jag tilläga

  • jeannette

    är det nåt mer?...håller på att göra väskan nu...

  • ebben

    Nappen, bröstvårtskrämen och ammningsnappen skulle jag skippa.Här vill de att bebben "lär" sig ta bröstet ordentligt innan napp används.Och bröstvårtskrämen vill de inte heller att man har...smörj med mjölken i stället.Ammningsnappen vill de ej heller att man har direkt,pga att bebben suger på ett annat sätt med den. OBS! Rekomendationer från "mitt" BB! Och ett tips.Gör som ni själva tycker!!! KOM ihåg bilstolen om ni kör bil! Och journalen!

  • ebben

    Jag ska även ta en veckotidning att kunna bläddra i.De är "lättlästa" motför nån bok,tycker jag. Typ Allers,eller nån annan "tant"tidning .(jag tycker det är kul att läsa novellerna och recepten!)

  • Mirris

    Glöm för allt i världen inte nåt cerat till läpparna... det kommer behövas!!!!
    Själv glömde jag borsten.. *suck* man såg ut som en kvast i huvet ***
    Lycka till

Svar på tråden Packa BB-väska-innehåll???