• Aiiiiwa

vilken digitalBox ?

nu ska dom stänga ner i lägenheterna , så alla kanaler försvinner, Så nu får man själv fixa Box.
    Men jag som kan nada om de. vilken ska man ha?
    vilken har ni?

Vet att jag vill ha; en mottagare Billigast möjligast o bara TV.
    läst nått om comhem som hade tv o bredband. men nått sånt vill jag inte ha.

Vill ha kanalerna: 1,2,3,4,5 (6,8,9) barnkanalen.

Någon som rekommenderar ngt ??
    typ box 1kr, abonnem. Okr /mån ;)

• Svar på tråden vilken digitalBox ?
  • Pappa G

Helt kan man väl inte släcka ner det?
    Fastighetsägaren är väl ansvarig för att antennsignal för mottagning av SVT och TV4..

Vilken typ av antennsignal får ni i framtiden?

• Aiiiiwa
    Pappa G skrev 2010-03-19 15:37:59 följande:
    Helt kan man väl inte släcka ner det? Fastighetsägaren är väl ansvarig för att antennsignal för mottagning av SVT och TV4..Vilken typ av antennsignal får ni i framtiden?
    jag har fått det till att dom stänger betal kanalerna å så har man 1,2,4

Men sedan får jag höra av andra som bor inom samma fastighetsägare att
    dom släcks ner helt. å man får fixa box för att gå in kanalerna. även om det bara är dom som är gratis.
    Så nu har jag fram tills 1maj att hitta nått !

antennsignal ? :P
  • Pappa G

Ja, ska du inte sätta upp en egen antenn så bör du ju veta vilken typ av signal som kommer i ditt TV-uttag..

Marksänd via Boxer?
    Kabel-TV via ex. ComHem,Tele2 etc.
    Satellit via Canal Digital eller Viasat (mindre troligt)

• Aiiiiwa
    Pappa G skrev 2010-03-19 16:01:51 följande:
    Ja, ska du inte sätta upp en egen antenn så bör du ju veta vilken typ av signal som kommer i ditt TV-uttag..Marksänd via Boxer?Kabel-TV via ex. ComHem,Tele2 etc.Satellit via Canal Digital eller Viasat (mindre troligt)
    Som jag fått för mig kommer man ju kunna använda antennuttaget för att få mottagning, men man får ha egen box för att få kanalerna med eget abonnemang då dom ska slopa det, då de nu ingår i kontraktet.
  • Pappa G

Men för att skaffa digitalbox måste du veta vilken signal det blir..

Är det hyresrätt el. bostadsrätt? Hur stor värd/förening?

• Aiiiiwa
    Pappa G skrev 2010-03-19 16:11:18 följande:
    Men för att skaffa digitalbox måste du veta vilken signal det blir..Är det hyresrätt el. bostadsrätt? Hur stor värd/förening?
    det är hyresrätt, ABK, som äger de flesta fastigheter i min stad..
    får ta reda på vilken signal då :/
  • Pappa G

Märkligt..
    I en hyresrätt tror jag att det är fastighetsägarens ansvar att se till att man utan kostnad har tillgång till SVT1, SVT2 och TV4.

Har du inte haft någon box tidigare, utan har fått alla kanaler inkluderade i hyran?

• Aiiiiwa
    Pappa G skrev 2010-03-19 18:44:08 följande:
    Märkligt..I en hyresrätt tror jag att det är fastighetsägarens ansvar att se till att man utan kostnad har tillgång till SVT1, SVT2 och TV4. Har du inte haft någon box tidigare, utan har fått alla kanaler inkluderade i hyran?
    Nej jag har aldirg haft box innan.. har alltid haft alla kanaler i hyran ..

I med man ska kunna se 1, 2 o 4, så har jag fått för mig att man ska kunna se dom
    som vanligt utan box.
    Men sen får jag höra från en annan att man måste ha box även för bara dom.

Tycker det är störigt att ABK äns fått för sig att dom ska slopa de i hyran nu
    o att man själv får stå för de.

Det stod att dom ska sänka hyran , men att dom ändå kommer ta avgift för att man
    får använda uttaget.
    Så nån sänkning tror jag inte ett dugg på då tvavgiften ligger på typ 50kr i hyran..
  • KingsCrown

Det beror väl på att det analoga TV-nätet släcks ned. Det gjordes i hyreshuset där jag bor också för nåt år sen.

ComHem kan du ha om du bor i ett ComHem-hus - d.v.s. ditt antennuttag har tre uttag, varav det ena är avsett för bredband. Annars får du ha Boxer.

För att ha Viasat eller Canal+, måste du slänga upp en parabol på balkongen.

Svar på tråden vilken digitalBox ?