• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Anonym (skräpmola)

    Kommer såklart även tänka lite extra på dig på fredag wass. Hoppas verkligen att det inte är några dumheter på gång.

    kram

  • kasa01
    wass skrev 2010-12-01 15:27:57 följande:

    Hej alla, tack för er tanke! 
    Det va ett litet hjärtslag som slog allt såg bra ut en liten bebis på 9v , MEN dom hittade något annat som kunde tyda på en muskelknuta, cysta eller att jag har väntat tvillingar och att den ene inte har klarat sig, det va svårt att se. Skall åter på fredag för att göra ett större ultraljud. Ska man våga hoppas & vara glad? 


    Klart du ska vara glad! Man ska inte ta ut sin oro i förväg!!! Hälften av det man oroar sig för händer inte, den andra hälften händer ändå, så varför oroa sig... Skrattande

    Skämt o sido, det är ju såklart omöjligt att inte oroa sig, men man kan passa på att vara lite glad sammtidigt.

    Vombat, hoppas det fortsätter på samma spår! har du sjunkit till 16 är du u nästan hemma.... Om du inte sjunker nu kanske de ändå kan vänta m cellgifterna tills efter jul? Det är ju inte många dagar man skulle skjuta upp det i så fall, kanske värt det att få samla energi i julmyset...?

    Lavinia, hur går det?

    Jag ska på VUL den 9'e, får sen köra m ÄL stickor för att försöka fånga den naturliga ÄL. får jag utsalg räknar man dagarna o gör ett försök att återföra ett fruset ägg på rätt dag i cykeln. Mycket kan fortfarande "bomma", men än är jag med i leken i alla fall.

    Varmt lycka till alla ni som nu bär på små guldklimpar i magen! Härligt!

    kramar allihopa.
  • Anonym (skräpmola)

    Wass, Lavinia och Vombat, hur har det gått för er? Jag hoppas på goda besked.

    Kram

  • vanna

    har nu fått diagnosen hypertyreos. Har lämnat fler blodprover och ska också göra en spårjodsundersökning för att säkrare fasställa exakt vilken slags struma jag har. Därefter bestäms behandlingssätt..

    Så nu har jag förbud att bli gravid igen Jag är så himla ledsen .. känns som att jag aldrig mer kommer att bli gravidGråter
    Hur länge jag måste vänta är det ingen som vet .. men jag har redan väntat länge nog!

    JÄVLA SKITMOLA ... JÄVLA STRUMA ..

    ursäkta att jag skriker ur mig allt skit, jag måste bara få lufta nånstans..
    Nu är grannen gravid .. och min kompis på väg att bli (kommer säkert att lyckas direkt åxå) Visst är man ju glad för dem.. men det känns ändå skit att jag måste vänta så länge .. vi som skulle haft barn i somras om det inte vore för denna j--a skitmola!

  • Ludvigsmamma
    vanna skrev 2010-12-09 08:06:03 följande:
    har nu fått diagnosen hypertyreos. Har lämnat fler blodprover och ska också göra en spårjodsundersökning för att säkrare fasställa exakt vilken slags struma jag har. Därefter bestäms behandlingssätt..

    Så nu har jag förbud att bli gravid igen Jag är så himla ledsen .. känns som att jag aldrig mer kommer att bli gravidGråter
    Hur länge jag måste vänta är det ingen som vet .. men jag har redan väntat länge nog!

    JÄVLA SKITMOLA ... JÄVLA STRUMA ..

    ursäkta att jag skriker ur mig allt skit, jag måste bara få lufta nånstans..
    Nu är grannen gravid .. och min kompis på väg att bli (kommer säkert att lyckas direkt åxå) Visst är man ju glad för dem.. men det känns ändå skit att jag måste vänta så länge .. vi som skulle haft barn i somras om det inte vore för denna j--a skitmola!
    Men Vanna!!!

    Det var ju inte så här det skulle bli!!!!, ni har ju väntat länge nog på er bebis!!!
     Åååå vad jag lider med dig!!!

    Största kramen!!!!!
  • Shirin
    vanna skrev 2010-12-09 08:06:03 följande:
    har nu fått diagnosen hypertyreos. Har lämnat fler blodprover och ska också göra en spårjodsundersökning för att säkrare fasställa exakt vilken slags struma jag har. Därefter bestäms behandlingssätt..

    Så nu har jag förbud att bli gravid igen Jag är så himla ledsen .. känns som att jag aldrig mer kommer att bli gravidGråter
    Hur länge jag måste vänta är det ingen som vet .. men jag har redan väntat länge nog!

    JÄVLA SKITMOLA ... JÄVLA STRUMA ..

    ursäkta att jag skriker ur mig allt skit, jag måste bara få lufta nånstans..
    Nu är grannen gravid .. och min kompis på väg att bli (kommer säkert att lyckas direkt åxå) Visst är man ju glad för dem.. men det känns ändå skit att jag måste vänta så länge .. vi som skulle haft barn i somras om det inte vore för denna j--a skitmola!
    Vet inte vad jag ska säga förutom att det är så jäkla orättvist :(
    Många många kramar till dig!
  • kasa01
    vanna skrev 2010-12-09 08:06:03 följande:
    har nu fått diagnosen hypertyreos. Har lämnat fler blodprover och ska också göra en spårjodsundersökning för att säkrare fasställa exakt vilken slags struma jag har. Därefter bestäms behandlingssätt..

    Så nu har jag förbud att bli gravid igen Jag är så himla ledsen .. känns som att jag aldrig mer kommer att bli gravidGråter
    Hur länge jag måste vänta är det ingen som vet .. men jag har redan väntat länge nog!

    JÄVLA SKITMOLA ... JÄVLA STRUMA ..

    ursäkta att jag skriker ur mig allt skit, jag måste bara få lufta nånstans..
    Nu är grannen gravid .. och min kompis på väg att bli (kommer säkert att lyckas direkt åxå) Visst är man ju glad för dem.. men det känns ändå skit att jag måste vänta så länge .. vi som skulle haft barn i somras om det inte vore för denna j--a skitmola!
    Men gumman!!!!
    Skit vad trist. Hoppas att det inte är den värsta varianten, och att de kan normalisera dina värden SNABT! Det känns säkert inte särskilt tröstande just nu, men du kommer att bli gravid! Detta går att bota, och förhoppningsvis blir det en snabb och kort diagnostering så det kan stabilisera dina värden BUMS!

    Många varma kramar till dig.
Svar på tråden Mola/Druvbörd