• 9Kärleken6

    Pergopinglor med barn version 16

    Välkomna hit alla gamla som nya föräldrar som fått barn med hjälp av Pergotime  
    Detta är en tråd med flera år på nacken. Här är det högt i tak och vi gläds, skrattar, gråter, hjälper, lider och stödjer varandra till vardags och fest.

    Kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m51305693.html

    Gravidtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51300993-8.html
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Pergopinglor med barn version 16
  • 9Kärleken6

    Anso: Skönt att höra att allt var bra, trotts allt. Jag har också provat på bäggedera.  

    Här rullar allt på. Har börjat att tolka på skolan så man är rätt mör i skallen på kvällarna men det är himla roligt. Inatt kom vintern till oss massor av snö och tung sådan. Imorse 6.45 var jag ute och skottade för min man försov sig och började 6.45. Men vi tog oss ut barnen och jag iaf. och i em så syntes det inte jag skottat men min kära man höll på för fullt då vi kom hem. Han höll dock på att svimma, nästan, så han fick avbryta och gå in och äta så nu ska jag bege mig ut och skotta undan den sista. Denna jä..a vinter som just börjat... Bor nog på fel ställe.

    Kram A 


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 9Kärleken6

    eet: Japp det har vi en, värd sin vikt i guld, men det var för blöt snö igår för att använda den.  

    Svärfar fick åka in på sjukhuset idag igen, tidigare än vad som var meningen pga andningsvårigheter. Men det är ändå rätt ok med honom.

    Har en jävulsk huvudvärk idag men tror det beror på för lite vätska och att jag blöder som jag vet inte vad (mens) Blääää

    Kram på er 


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Eet

    Kärleken: Vad tråkigt med svärfar, men han verkar vara en kämpe!

    Jag har i dag varit på HLR-räddning samt kurs för hjärtstartare. Hoppas dock aldrig behöva använda kunskaperna, känns dock skönt att ha dem.

     

  • Eet

    Här var det stiljte...
    Jag har BIM på torsdag men har inte några större förhoppningar då vul bara visade på två småägg, så till helgen börjar jag med gonal-f. Det ska bli spännande. Elvin kom till på första försöket med gonal-f, kan ju hoppas att det blir lika lätt denna gången.

  • AnSo76

    Håller tummarna Eet!!!

    Sitter på jobbet o väntar att kl ska slå 18.00....tiden står stilla.
    Känner inget i magen men antar de beror på moderkakan som e i vägen
    Annars e ja i v16... UL är inte försen 2/12.. Suck..

    Kram

  • AnSo76


    Får jag presentera bebis förra veckan i v15
    Någonting lever där inne trotts att jag inget känner  
    Thea 080727
  • Dodisens mamma

    Anso: vilken fin UL-bild man kan tro att det är en pojke när man kollar nedanför magen

    kärleken: sänder kramar till dig.

    Jobbar så det står härliga till, måndag reser vi känns overkligt och lite ångest inför den långa flygresan med barnen och hur det ska gå, vad man ska packa med ja förutom lite plagg så tänkte jag mer på reseapotek..alvedon ja och resorb och sånt.


    Douglas -00 Doris -07 Della -09
  • LillSkruttet
    AnSo: Vilken mysig bild!! Konstigt hur man kan känna sig lite avundsjuk, trots 2 barn här hemma, varav en bara är 2 månader gammal. Kanske blir en 3:e här någon gång i alla fall. dodisens mamma: Å vad avis jag blir!! Förstår dock känslan inför flygresan, men du ska se att det kommer att gå bra. Ha bara med lite olika saker till barnen att sysselsätta sig med.

    Här rullar dagarna på. Leo är redan 2,5 månad och växer så det knakar. Är nu 3 veckor sedan sista besöket på BVC så jag vet inte exakt vikt och längd. Men jag vet att han redan drar strl 62/68 i kläder, och det gjorde Tyra när hon var 5-6 månader!!! Han känns jättestor.
    Håller Tyra hemma från dagis från i morgon. Magsjukan härjar där, och jag vill för allt i världen inte ha hem det. Leo har redan varit förkyld 2 ggr sedan han föddes, och det känns absolut inte bra om han dessutom ska åka på magsjuka innan han ens blivit 3 månader. Hoppas så att hon inte redan blivit smittad.....

    Nu ska jag sätta mig och kika lite på arga snickarn. Ha en skön kväll tjejer!!
    Tyra 21/3-2007 och Leonard 2/9-2010
Svar på tråden Pergopinglor med barn version 16