• 9Kärleken6

    Pergopinglor med barn version 16

    Välkomna hit alla gamla som nya föräldrar som fått barn med hjälp av Pergotime  
    Detta är en tråd med flera år på nacken. Här är det högt i tak och vi gläds, skrattar, gråter, hjälper, lider och stödjer varandra till vardags och fest.

    Kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m51305693.html

    Gravidtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51300993-8.html
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Pergopinglor med barn version 16
  • Eet
    Lillskrutten: Håller tummarna för att ni slipper magsjuk, det är inte roligt.

    Dodisens mamma: Trevlig resa, ha en härlig semester.

    Själv ska jag gå till apoteket och hämta min första kur gonal-f!
  • 9Kärleken6

    Anso: Härlig bild!  

    Eet: Vi håller tummarna att sprutan ska göra lika bra jobb som sist.

    Dodisen: Trevlig resa!

    Själv är jag hemma igen efter ett äventyr sen i onsdags då vi åkte till Ullared, 95 mil enkel, med skolan tillsammans med döva och dövblinda. Jag har jobbat med en dövblind man i alla dagarna. Och jag kan säga så mycket att om man klarar att ledsaga och tolka en dövblind på GeKås i julruschen ja då klarar man det mesta!!! Jag är stolt och nöjd över insatsen helt klart! Som vanligt var jag tvungen att fälla en tår då jag lämnade barnen men det har gått bra ändå. Har knappt haft tid att känna efter. Så nu är det skönt att va hemma!

    Alla julklappar är i stort sett klart så det är underbart skönt. Idag ska vi börja plocka ut och sortera de leksaker vi ska försöka sälja på loppis nästa helg.

    Kram på er  


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Eet

    95 mil.. det måste vara gränsen till galenskap att åka så långt för Ge-Kås! :) Jag är uppvuxen 30 min därifrån. Hoppas du fick handla lite själv...  sist jag var där slutade notan på 3500... farligt ställe :)

  • AnSo76

    Hej på er  Här var de lugnt i tråden, har ni snöat in er?

    Idag var det stora UL dagen, allt såg bra ut och fick nytt BF datum nämligen 30/4 tror ju själv att det var runt 6 maj men aja  Så istället för att vara i v 18 är jag i v19... inte helt fel hehe
    Kan inte helt förstå deras räkning men det visar sig nog ändå när bebis vill titta ut...

    Fick hem 5st bilder men endas 2st är någorlunda oki, en bild ser ut som den suttar på tummen  



    Thea 080727
  • Eet

    Anso: Härligt med UL! Snart halvvägs då. Tiden går fort. 
    Själv har jag avslutat min första runda med Gonal-f, så vi är i "verkstaden'" nu.

    Elvin har idag fått en stoooooor säng.. hans rum är litet så den ser mycket större ut än vad den kanske är. En vit med utdragslådor under. Vi valde dock att köpa en resårbotten till den i stället för vanlig madrass. Så här i efterhand ser det lite "för mycket" ut. Men men ...i värsta fall får vi väl spara resårbottnen till han blir lite äldre och köpa ribbotten och madrass med.

  • Eet

    Hoppas alla har det bra... verkar som snön och julförberedelserna håller alla sysselsatta.
    Själv har jag inte påbörjat julklappsshoppingen, men den ska nog hinnas med ändå.

  • LillSkruttet
    Eet skrev 2010-12-07 12:52:36 följande:
    Hoppas alla har det bra... verkar som snön och julförberedelserna håller alla sysselsatta.
    Själv har jag inte påbörjat julklappsshoppingen, men den ska nog hinnas med ändå.
    Har inte heller kommit särskilt långt i julklappsshoppingen. MASSOR kvar, men ändå tycker jag att pengarna bara rinner iväg.
    Fullt upp här, hinner inte med att sitta några längre stunder vid datorn. Just nu sover dock Leo och Tyra tittar på Fåret Shaun, så jag tar mig en liten paus.

    Till helgen är det dop för Leonard. Har beställt smörgåstårtor, och ska inhandla allt annat som ska vara också (dricka, kaffe, dukar, dekorationer m.m.). Insåg i helgen att dopet var bara en vecka bort och att jag inte kommer i något av det som hänger i garderoben ännu. I panik åkte jag ner på stan, hamnade på Esprit och blev efter 15 minuter inne på Esprit 800:- fattigare och en gudomlig klänning rikare. Var tveksam på inköpet pga kostnaden, men efter att ha mannekängat för svärmor, mamma och maken så kändes den värd pengarna. Alla 3 tyckte klänningen var skitsnygg.
    Sen var det "bara" att införskaffa kläder åt barnen också. Turboshopping blir det när man har 2 barn och lite ensamtid......lämnade barnen hemma med maken och åkte iväg och skyndade mig allt vad jag hade för att inte Leo skulle hinna bli hungrig (maten var ju med och shoppade). Men men...tro det eller ej, jag lyckade få ihop kläder åt dem båda två.
    Så nu återstår att kolla att dopklänningen är i fint skick (hänger hemma hos min föräldrar) och att maken får tag på skjorta och slips. Så är i alla fall allas outfit klar.

    Sen ska det till att bli jul på det hela sen också. Vet inte alls vad jag ska köpa.....den enda som jag shoppat  klart åt är min systerson (blir Toy Story-sängkläder och en stor dinosaurie). Till Tyra har det mest blivit småsaker hittills. Letar efter en liten fyrkantig CD-spelare som är enkel och billig. TÄnkte att hon skulle få ha en på rummet att lyssna på musik och ljudböcker på. Tips mottages tacksamt.
    Leo får kanske en liten slant insatt på sitt konto. I övrigt har jag köpt bokstäver att sätta på dörren till hans rum. I år bryr han sig ju inte så mycket om vad som finns i paketen, så då får vi passa på att köpa sånt som vi tycker att han ska ha.

    Sköt om er i julrushen allihopa!
    Tyra 21/3-2007 och Leonard 2/9-2010
  • AnSo76

    Ojjjjj här rasslar de till i tråden

    vi har handlat lite julklappar redan, thea, syrran, mamma är redan klara så nu är de inte många kvar. skönt för vi brukar vänta till sista sekunden Förvånad Solig

    Är i v20 o känner inte av bebis än, men de kommer väl... har ju en modekaka i vägen

    Kramar


    Thea 080727
Svar på tråden Pergopinglor med barn version 16