• Anna med 3 trollungar

    Vi som har BF i December 2010

    Tänkte jag skulle starta en tråd här, alla med BF i December 2010 är välkommna. Förstagångsföderskor och flerbarnsföräldrar är välkomna.

    Vi har troligtvis precis {#lang_emotions_plus} at och vill dela med oss om livet och hur vi mår.

    Vi kan ju hjälpas åt att skapa en lista med BF 

  • Svar på tråden Vi som har BF i December 2010
  • TheUnknown

    Idag är jag i 4+0, alltså BIM (eller BIM imorgon). Ringde MVC lite anonymt sådär o frågade bara när dom ville ha inskrivning och samtal. Hon sa att i v 6+ så har man första hälsosamtalet och sen inskrivning runt 11+ =)
    Så jag går nog dit på tisdag och bokar en tid.

  • Anna med 3 trollungar
    Utomlands skrev 2010-04-22 14:01:12 följande:
    Till Ana Hösten08 - ber lite om ursäkt för hur jag uttryckte mej igar, tror gravidhormonerna tog överhand, blev sa snopen/ledsen att det första nagon kommenterade var att man gjort "fel" när det ända man ville var att söka gemenskap.
    Alltså jag menade inget illa när jag skrev som jag gjorde. Jag menade bara om vi skriver i ordning så är de lättare att hålla koll senare när man var planerad att få. Se vilka som går över tiden och vilka som får innan osv. Är de "huller om buller" så är de lätt att missa någon. Och man måste inte skriva vilken dag man {#lang_emotions_plus}ade på. Jag skrev bara med de för skoj skull.

    Idag har jag mått bra hela dagen, inget illamående eller nåt. Liiite lätt mensvärksliknande men inget märkbart. Tröttheten sitter ju i men de får man leva med ett par veckor.

    Hämtade sonen på dagis nu och han hade 39,5 i feber. Antagligen efter 18 månaders sprutan mot mässlingen och rödahund. Febern brukar komma ca 10 dagar efteråt och de är exakt 10 dagar sedan han fick den nu. Så får se om han kan komma till dagis i morgon eller om jag måste vara hemma med honom.
  • francesca
    solis colis skrev 2010-04-20 22:26:14 följande:
    hej alla glada ja plusade idag =)  är i vecka 5 ca är rädd glad allt på en gång fick missfall januari trodde ja va i vecka 14 men det vissade sej att det varit dött sen vecka 7 ..så nu är ja liv rädd att det ska hända igen är det nån som vet när man kan göra tiigatse ultraljud så man kan se att *** lever?är ja för nojig????KRAM ALLA
    Hej,

    med mitt första barn sade jag till barnmoskan att jag var "jätteorolig" (man ska överdriva lite") och då fick jag göra en vaginal UL vecka 10. Jag skulle vilja göra det denna gången också... Jag behöver "se" det! Annars fattar man inte att man är gravid!
  • Myra
    Jätten gluff gluff skrev 2010-04-22 13:06:01 följande:
    Jag har som "mensvärk", annars mår jag rätt bra. Nästan så man tycker det är konstigt, alla verkar ju må så kasst..Jo Myra, jag ringde BM dagen efter jag plussat, när jag lugnat mig lite & så var jag där igår på en första "info", satt mest & pratade om hur det kändes, matvanor & så.... Bokade in tider till inskrivning & UL i v. 11. Känns bra. Ring du med!
    Ja man blir lite orolig att man inte känner så mycket av graviditeten. Men man ska nog vara glad för det när det många som mår skit. men har man kämpat så länge så är man nog lite extra nojjig.

    var du själv på det mötet eller hade du din man med dig?
  • Myra
    francesca skrev 2010-04-22 18:13:03 följande:
    Hej,med mitt första barn sade jag till barnmoskan att jag var "jätteorolig" (man ska överdriva lite") och då fick jag göra en vaginal UL vecka 10. Jag skulle vilja göra det denna gången också... Jag behöver "se" det! Annars fattar man inte att man är gravid!
    ja man får alltid klämma i lite för att få som man vill..;) Men kan se något i vecka 10. fFrån vilken veckan kan man börja se något med vul?
  • Emynem
    Myra skrev 2010-04-22 19:08:24 följande:
    ja man får alltid klämma i lite för att få som man vill..;) Men kan se något i vecka 10. fFrån vilken veckan kan man börja se något med vul?
    V.6 - 7. Men inte när man ÄR i graviditetsvecka 6 utan man måste ha gått 6 fulla veckor. Men någongång runt där
  • TheUnknown

    Åå, pang bom så kom nojjan. Fick lite extra ont i magen, lite värk på ett annat sätt kanske,ett annat ställe kanske.. vet inte vad, men det kändes lite annorlunda.. tänk om det blir mens i morgon bara för det..  tre positiva gravtest borde ju vara säkert..

  • Jätten gluff gluff

    Jag hade med mig sambon på mötet Myra. Fast det var mest jag som hade frågor förstås...

  • Utomlands

    Jag tror absolut inte du ska nojja dej. Vad jag har hört sa brukar inte positiva svar vara felaktiga om det inte är pa grund av nagon slags hormonbehandling tex vid skóldkörtel besvär. Felprocenten som är pa de olika testen är vanligen att det kan visas negativt även om man är gravid pga lag hormonhalt.
    När jag blev gravid förra gangen (missfall) hade jag ganska mycket mensvärk nästan sa jag ville ta en pilla men jag gjorde det inte för jag viste jag var gravid. Denna gangen har jag oxa haft "mensvärk" till och fran.

    Försök att sova gott! Och sa ska du se att nojjan lägger sej.

  • TheUnknown

    Ingen mens idag heller.. men aa.. karln for i taket när jag sa att min mens var sen. Tyvärr blev det på sms :( Men svaret blev
    " jaha då är det kört"
    O sen " du har lurat mig till det!"

    Inte så kul o bli anklagad för. Men jag sa ifrån o efter ett tag fråga jag om han var arg o han sa "om du lurat mig så ja, annars näääää" så det är väl lugnt antar jag. Ska be han köpa ett sen när han ändå e i närheten av ett apotek så får jag ta ett test i morgon bitti ( hans födelsedag ;D )

Svar på tråden Vi som har BF i December 2010