• Anna med 3 trollungar

    Vi som har BF i December 2010

    Tänkte jag skulle starta en tråd här, alla med BF i December 2010 är välkommna. Förstagångsföderskor och flerbarnsföräldrar är välkomna.

    Vi har troligtvis precis {#lang_emotions_plus} at och vill dela med oss om livet och hur vi mår.

    Vi kan ju hjälpas åt att skapa en lista med BF 

  • Svar på tråden Vi som har BF i December 2010
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-30 13:22:30 följande:
    Jag tror att det är en kämt alltså du säger att du hatar henne för du mår skit ja skit som jag tror att du mår illa ?? Eller det är väl inget annat hoppas jag ??
    Ja det var ett skämt... "hatar" Minifer för att hon inte har några jobbiga symprom medans en annan mår kasst 24/7...
    Det var inte värre än så :)
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-04-30 13:58:33 följande:
    Du mådde lite illa under lunchen... Ha, jag mår illa 24 timmar per dygn... bläää. tycker det inte är mer än rätt att du kan ta iaf 12 av timmarna ;)
    vänta bara snart är jag sängliggande i flera månader igen med mina jäkla sammandragningar medan du valsar omkring på gator och torg
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-30 14:07:54 följande:
    vänta bara snart är jag sängliggande i flera månader igen med mina jäkla sammandragningar medan du valsar omkring på gator och torg
    Haha, ja kanske det. Vi får väl se då... :P
  • Ak86

    Jag fick reda på i söndags att jag ska bli mamma i dec, är beräknad den 25 dec :) Så blir en fin liten julklapp om bebisen vill titta ut då såklart :) Jag mår illa lite då och då, har förbannat ont i brösten.. (grymt jobbigt) och sen är jag trött typ dygnet runt känns det som hahaha :) Kul och se att fler vågar gå ut med att man är gravid så här tidigt ändå :)

  • Myra

    Hej tjejer!

    Måste fråga. Jag går in i vecka 8 på tisdag. Jag fick i går och idag lite små blödningar. Bara lite mörkare blod som märks när man torkar sig men inget mera.
    Har ni fått det?
    Vet att det är normalt men man blir lite nojjig endå. ringde sjukvårdsupplysningen och frågade men dom sa att det är normalt och att slemhinnorna i slidan är lite känsliga. Hört att andra som fått missfall har fått lite i början och sen kommer det mera innan dom får missfall.
    Har tänkt att ringa BM i morgon också och fråga dom och hoppas på att ajg får komma på ett VUL.

  • Utomlands
    Myra skrev 2010-05-02 19:33:35 följande:
    Hej tjejer! Måste fråga. Jag går in i vecka 8 på tisdag. Jag fick i går och idag lite små blödningar. Bara lite mörkare blod som märks när man torkar sig men inget mera. Har ni fått det? Vet att det är normalt men man blir lite nojjig endå. ringde sjukvårdsupplysningen och frågade men dom sa att det är normalt och att slemhinnorna i slidan är lite känsliga. Hört att andra som fått missfall har fått lite i början och sen kommer det mera innan dom får missfall. Har tänkt att ringa BM i morgon också och fråga dom och hoppas på att ajg får komma på ett VUL.
    Först vill jag fr@ga, är du säker p@ att blödningen kommer fr@n slidan? Min svägerska for till akuten en g@ng för blödningar och det visade sej att hon hade f@tt en hemorojd som sprack. :) och detta eftersom vissa av oss blir himla h@rda i magen.

    Jag vill inte skrämma dej, men om jag vore du skulle jag g@ till akuten s@ att de gör ett VUL med en g@ng det finns inget värren än att oroa sej. Om det är s@ att det är "början till MF" s@ kan det hjälpa att de sjukskriver dej ett par veckor s@ att du kan ta det lugnt. De gjorde de med mej, tyvärr funkade inte det. Att blödningarna är mörka är positivt!!! Det viasr att det inte blöder just nu. Hur är det med gravid sympromen? är du pa "mens dagarna"?

    H@ller alla tummar för dej
  • Utomlands

    Jordgubbar!!! Mmmm...
    Marie-kex med smör och gouda ost. Jumi jumi...
    Tycker ju inte ens om smör!

  • Superninjan

    hej alla! jag vill oxå vara med här!

    plussade för 2 veckor sen, men det var oplanerat så jag och sambon har gått o velat fram o tillbaka om vi vill behålla.. o nu har vi bestämt oss för att vi ska ha barn.. BF 6 dec

  • Myra
    Utomlands skrev 2010-05-03 09:46:14 följande:
    Först vill jag fr@ga, är du säker p@ att blödningen kommer fr@n slidan? Min svägerska for till akuten en g@ng för blödningar och det visade sej att hon hade f@tt en hemorojd som sprack. :) och detta eftersom vissa av oss blir himla h@rda i magen.Jag vill inte skrämma dej, men om jag vore du skulle jag g@ till akuten s@ att de gör ett VUL med en g@ng det finns inget värren än att oroa sej. Om det är s@ att det är "början till MF" s@ kan det hjälpa att de sjukskriver dej ett par veckor s@ att du kan ta det lugnt. De gjorde de med mej, tyvärr funkade inte det. Att blödningarna är mörka är positivt!!! Det viasr att det inte blöder just nu. Hur är det med gravid sympromen? är du pa "mens dagarna"? H@ller alla tummar för dej
    Hej!

    det är nog inte hemoröjde för mig, är säker på att det inte kommer från den hålet.
    Blött pytte idag och fortfarande mörkt.
    Ringde BM och dom sa att det är normalt att blöda lite och jag inte skulle få komma in på ett VUL. Har kroppen bestämt sig för mf så kan man endå inget göra.
    Jag har märkt att det kommer på morgonen när man legat och sovit. Som att det lilla kommer ut när amn börjar röra på sig. har fått pytte lite idag bara.
    Läst någonstans att man kan få blödning när man har för lågt grav hormon och kroppen inte fattat att man inte ska ha mens. Blösningen kan även bero på känsliga slemhinnor i slidan och det kommer inte från barnet.
    jag hade oregelbunden mens innan och långa uppehåll mellan cyklarna. Hade 2 cyklar på raken som kom igång av sig själv fast dom var ngn v sen. kan vara min tid för mens men svårt att säga.
  • Utomlands
    Myra skrev 2010-05-03 18:47:23 följande:
    Hej! det är nog inte hemoröjde för mig, är säker på att det inte kommer från den hålet. Blött pytte idag och fortfarande mörkt. Ringde BM och dom sa att det är normalt att blöda lite och jag inte skulle få komma in på ett VUL. Har kroppen bestämt sig för mf så kan man endå inget göra. Jag har märkt att det kommer på morgonen när man legat och sovit. Som att det lilla kommer ut när amn börjar röra på sig. har fått pytte lite idag bara. Läst någonstans att man kan få blödning när man har för lågt grav hormon och kroppen inte fattat att man inte ska ha mens. Blösningen kan även bero på känsliga slemhinnor i slidan och det kommer inte från barnet. jag hade oregelbunden mens innan och långa uppehåll mellan cyklarna. Hade 2 cyklar på raken som kom igång av sig själv fast dom var ngn v sen. kan vara min tid för mens men svårt att säga.
    Go´kväll!
    Vad dumma de är! Men om du sticker till akuten gör de inget där heller? Jag menar sa att du kan fa veta säkert? I och för sej om det "bara" kommer nagra droppar pa morgonen sa later det ju faktiskt helt normalt. Hum... Ja kroppen gör ju som den vill, och vi reagerar som vi gör. Hade ocksa strulig mens, men skam den som ger sej. :)
    Funkar det sa pa alla BM centraler i Sverige? I sa fall är jag glad att jag är där jag är.
    Sov gott
Svar på tråden Vi som har BF i December 2010