• Creamemma

    Någon som är runt 24 o precis börjat försöka som vill följas?

    Vi kan ge tips, råd och inspirera varann. Har ont om vänner som längtar efter barn.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-19 21:57
    med spänning =)
  • Svar på tråden Någon som är runt 24 o precis börjat försöka som vill följas?
  • lilja01

    Precis som jag trodde var det neg.. :( Bara att ta nya tag. Vi har inte kört med ÄL-tester förut, kanske ska prova med det nästa gång..

  • Creamemma

    Åh typiskt, har tänkt på dig nu på morgonen o hoppats.

    Själv gjorde jag oxå test idag, med samma utfall som ditt.

    Vi körde med ÄL-test för första gången men de var lite trixit att få rutin på det hela så nu i Maj ska de nog lösa sig.

    Kram till dig

  • lilja01

    Vad gulligt att du tänker på mig :)

    Usch då, fick du också ett minus.. :( Det var helt enkelt inte våran månad. Maj blir nog bättre :)

    Jag har inte riktigt fattat hur det funkar med ÄLtest, gör man ett varje dag (ungefär när man beräknat ÄL)?

    Kram!

  • MissMary

    hej tjejer,

    Tråkigt att det inte lyckades för er denna gången lilja o creamemma. Nya tag i maj!! Håller tummarna:)

    Jag hade äl i helgen och vi har minsann legat i ;) Hoppas hoppas!! Men det skulle ju vara för bra för att vara sant om det tog sig på första. Vågar intte tro för mycket.

    Jag tar ältest 1-2 dar innan jag ska ha äl enligt kalendern, om jag inte känner av att den kommer innan. Får utslag dan innan och på äldagen, sen är det borta igen. Lätt att missa om man inte har koll. Brukar känna det ganska tydligt. Det gör ont men det är ändå skönt att veta;)

    Men testa med ältest ett pår dar innan så får du se. En del har utslag i fler dar och en del får bara utslag vissa tider på dygnet. Väldigt individuellt verkar det. Bäst att sexa ofta:)

    kram till alla

  • Creamemma

    God Kväll,
    tack för de fina order MissMary jag blev direkt på bra humör {#lang_emotions_smile}

    Jag hade utslag på ÄL testen 2 dagar, tycker det är skönt att ha koll så man inte missar, gör det enkelt varje morgon så när det visar positivt är man redo (som tur är våra gubbar oxå oftast de ;)

    Vilka graviditetstester använder ni?

  • lilja01

    Tack så mycket, MissMary!

    Jo, jag brukar också känna av när jag har ÄL, därför har jag inte provat med test ännu. Men de två senaste månaderna har jag inte känt något, så du har vi sexat lite extra när jag beräknat ÄL. Så den här månaden ska jag köpa test.

    Creamemma, jag brukar använda CBs digitala, har hört att det kan känna av väldigt låga halter av graviditetshormonet (kommer inte ihåg vad det heter?).
    De senaste gångerna har jag dock använt RFSUs test. Tycker att dom funkar helt okej också.

  • Sooff

    Crememamam - Hej hopp!! Jag tittar in här också :P Alltid roligt med många trådar.

    Jag har laddat med en hel hög av gravtest.
    Jag har dom billiga stickorna från testlagret, stavar från Bebislycka och digitala från ClearBlue.
    Jag tror på CBs, enkla att läsa av.. det står gravid eller inte gravid :)
    Gissa om jag kommer att bli testmissbrukare :P

  • lilja01
    Sooff skrev 2010-04-30 08:58:03 följande:
    Crememamam - Hej hopp!! Jag tittar in här också :P Alltid roligt med många trådar. Jag har laddat med en hel hög av gravtest. Jag har dom billiga stickorna från testlagret, stavar från Bebislycka och digitala från ClearBlue. Jag tror på CBs, enkla att läsa av.. det står gravid eller inte gravid :) Gissa om jag kommer att bli testmissbrukare :P
    Välkommen hit :) Hur länge har ni försökt?
  • Vicky85

    suck...känner inget spec! Har BIM om 6-7 dagar! Men vissa känner ju inget speciellet heller men man vill ju känna nått! Det enda jag har haft är lite mensvärks liknande smärta sen 2 dagar efter ÄL! Kan ju ha vart ÄL oxå men....hängde i ett tag så kanske kanske att det kan vara nått!

    Men tycker man kan bli lite knäpp här inne (ändå är man här o tittar) men känns som ALLA har ont i brösten,illamående,mensvärk mm långt innan BIm! Är det mörjligt ens? Man blir nog lätt "skengravid"

    Men jag ska inte säga nått så för som sagt så läser jag ju här själv! :)

  • MissMary
    Vicky85 skrev 2010-05-01 11:06:08 följande:
    suck...känner inget spec! Har BIM om 6-7 dagar! Men vissa känner ju inget speciellet heller men man vill ju känna nått! Det enda jag har haft är lite mensvärks liknande smärta sen 2 dagar efter ÄL! Kan ju ha vart ÄL oxå men....hängde i ett tag så kanske kanske att det kan vara nått!Men tycker man kan bli lite knäpp här inne (ändå är man här o tittar) men känns som ALLA har ont i brösten,illamående,mensvärk mm långt innan BIm! Är det mörjligt ens? Man blir nog lätt "skengravid" Men jag ska inte säga nått så för som sagt så läser jag ju här själv! :)
    Ja precis nånting vill man ju gärna  känna!

    Jag känner liknande värk som dig. Typ samma som äl-värk men lite starkare. Har haft en vecka nu ungefär, sen äl i lördags. Och en vecka kvar till bim så hoppas kan man ju..

    Inga "vanliga" symptom som ömma bröst och illamående eller så.

    Man får helt enkelt stå ut och snällt vänta in bim..
Svar på tråden Någon som är runt 24 o precis börjat försöka som vill följas?