• Agamemnon

    Barn i mars 2008 - 10

    Evighetstråden! Om jag har fattat rätt så kommer denna tråd inte att stängas efter tre månader...
    Så här kan vi nu babbla i all evighet - om oss, våra påhitt men ffa naturligtvis om våra små och deras påhitt - språkutveckling, motorik, potträning, hyss och bus!
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 10
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-07-06 08:31:31 följande:
    Go möra!

    Olivia vaknade flera gånger igår kväll/natt. Tredje gången fick hon Alvedon för hon sprattlade som en toka med benen och skrek: "Ont benen, ont benen!" Kan det vara växtvärk? Kan en 2,5-åring överhuvudtaget ha växtvärk? Nu är hon iaf piggelin som en mört...
    Dem växer ju oxå så det kanske kan va så...

    Meja sover fortfarande och Ida ligger i min famn nu och sover. Egentligen hade jag ju kunnat gå och lägga mig igen men jag känner mig så rastlös. Idag är det tråkväder här, mulet men varmt.
    -02 -08 -09
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-07-06 08:42:22 följande:
    Dem växer ju oxå så det kanske kan va så...

    Meja sover fortfarande och Ida ligger i min famn nu och sover. Egentligen hade jag ju kunnat gå och lägga mig igen men jag känner mig så rastlös. Idag är det tråkväder här, mulet men varmt.
    Jag har googlat lite nu och även frågat på dagis och det är isåfall tidigt men inte omöjligt. Det finns ju barn som föds med tänder så visst kan en snart 2,5-åring ha växtvärk. Jag läste att det ffa drabbar fysiskt aktiva barn och hon höll på att gräva och kratta utöver det vanliga igår... Vi får se hur det utvecklar sig för det var då inte roligt.

    Här är det också mulet men varmt. Bara det inte regnar för då har vi en klump stenmjöl mitt i infarten.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Leos och Vincents mamma

    Leo har haft växtvärk sen han var typ 2 år. Han är så lång och växer väldigt mycket. Han har det fortfarande väldigt ofta. Jag fick det oxå tidigt när jag var liten.

    Här har det varit mulet på morgonen så jag tänkte att vi skulle passa på att baka bullar, men nu börjar solen skina igen så får skynda oss på att baka bullar så vi kan gå ut sen. Jag kan inte vara inne när det är fint väder, jag får panik då


    Älskade från första stund! Leo 050315 & Vincent 080325
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-07-06 10:08:12 följande:
    Jag har googlat lite nu och även frågat på dagis och det är isåfall tidigt men inte omöjligt. Det finns ju barn som föds med tänder så visst kan en snart 2,5-åring ha växtvärk. Jag läste att det ffa drabbar fysiskt aktiva barn och hon höll på att gräva och kratta utöver det vanliga igår... Vi får se hur det utvecklar sig för det var då inte roligt.

    Här är det också mulet men varmt. Bara det inte regnar för då har vi en klump stenmjöl mitt i infarten.
    Jag hade ofta växtvärk när jag var liten, var ett huvud längre än alla de andra barnen.
    -02 -08 -09
  • Agamemnon

    Jag minns att jag hade växtvärk ibland men jag vet inte från vilken ålder eller så. Olivia är ju inte ovanligt lång, bara lite över medel (har för mig att hon var 88 cm på 2-årskontrollen), så förhoppningsvis kommer det inte att hända allt för ofta. Hua, vad ont hon hade.

    Vad gör ni när de har växtvärk? På dagis sa de massera och ge Alvedon om det blir för mycket. Efter Alvedonen i natt blev det genast mycket bättre (om vi bara hade fattat vad som står på lite tidigare hade vi kanske fått sova lite mer).


    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Movieprincess
    Agamemnon skrev 2010-07-06 11:17:57 följande:
    Jag minns att jag hade växtvärk ibland men jag vet inte från vilken ålder eller så. Olivia är ju inte ovanligt lång, bara lite över medel (har för mig att hon var 88 cm på 2-årskontrollen), så förhoppningsvis kommer det inte att hända allt för ofta. Hua, vad ont hon hade.

    Vad gör ni när de har växtvärk? På dagis sa de massera och ge Alvedon om det blir för mycket. Efter Alvedonen i natt blev det genast mycket bättre (om vi bara hade fattat vad som står på lite tidigare hade vi kanske fått sova lite mer).

    Stackars liten! Usch växtvärk är verkligen inget kul!! Har ni nån vetekudde eller så? Ibland funkar det med lite värme, annars är ju massage bra och alvedon då förstås...
    Jag minns att jag hade mkt växtvärk och det jag tyckte funka bäst var när mamma masserade benen.


    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Movieprincess

    Här är det också mulet idag, rätt skönt tycker jag!

    Somnade inte förens 6 imorse...suck det var andra natten irad...kunde verkligen inte sova bara hur trött jag än var!! Skönt att man har en morgontrött Liam så vi kunde sova till 10 iaf


    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Agamemnon
    Movieprincess skrev 2010-07-06 13:07:51 följande:

    Stackars liten! Usch växtvärk är verkligen inget kul!! Har ni nån vetekudde eller så? Ibland funkar det med lite värme, annars är ju massage bra och alvedon då förstås...
    Jag minns att jag hade mkt växtvärk och det jag tyckte funka bäst var när mamma masserade benen.


    Jag har nu beställt en supersöt vetevärmare: www.bluebox.se/showinfo.asp så nästa gång är jag förberedd med både det ena och det andra. Massera är svårt när hon inte säger exakt var hon har ont (om ex. lår eller vad) och jag tror hon är för liten för att slappna av om jag eller maken börjar massera henne på natten. Hon skulle nog snarare tro att vi har blivit skvatt galna, som klämmer på henne när hon har ont. Men jag ska iaf testa både massage och värme nästa gång.
    Movieprincess skrev 2010-07-06 13:09:32 följande:
    Här är det också mulet idag, rätt skönt tycker jag!

    Somnade inte förens 6 imorse...suck det var andra natten irad...kunde verkligen inte sova bara hur trött jag än var!! Skönt att man har en morgontrött Liam så vi kunde sova till 10 iaf
    Jag börjar också känna av tredje knölnatten i rad men så är jag ju inte ensam hemma med två små så jag kan vila upp mig medan jag jobbar. Jag tänkte på er igår natt. Kan inte sambon och Liam sova i ett rum och du och Tuva i ett annat? Iaf då och då?
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-07-06 11:17:57 följande:
    Jag minns att jag hade växtvärk ibland men jag vet inte från vilken ålder eller så. Olivia är ju inte ovanligt lång, bara lite över medel (har för mig att hon var 88 cm på 2-årskontrollen), så förhoppningsvis kommer det inte att hända allt för ofta. Hua, vad ont hon hade.

    Vad gör ni när de har växtvärk? På dagis sa de massera och ge Alvedon om det blir för mycket. Efter Alvedonen i natt blev det genast mycket bättre (om vi bara hade fattat vad som står på lite tidigare hade vi kanske fått sova lite mer).
    Vi ger alvedon direkt så fort Leo säger att han har ont och sen så masserar vi, brukar gå över på max en kvart.
    Älskade från första stund! Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 10