• sjärnfall

Rosa 16" cykel till 4-årig flicka??

Ja nu är det dags att skaffa en 16" cykel till vår dotter när hon fyller 4år den 22juli..

Hon har haft sin 12" men den är alldeles för liten nu..

Några förslag på vart man kan köpa en fin cykel under 1000-lappen??

Den ska självklart vara rosa men gärna med cykelstol till dockorna och med cykelkorg och stödhjul..

Har ju hittat några stycken men vet inte riktigt om jag tycker dom är speciellt bra..

Sen finns det massor av fina från USA man kan skicka efter men med såna vet man ju inte heller??

• Svar på tråden Rosa 16" cykel till 4-årig flicka??
  • Sawalee

Under 1000-lappen för en 16'tum har jag inte sett i nån affär, kanske efter sommaren på rea först.

Vi köpte en på blocket för 250kr. Fick putsa upp den lite men hon gillar den och snart får vi säkert köpa en större cykel igen. Lillebror fick den gamla cykeln som vi köpte ny en gång i tiden till storasyster. Men vi har tre barn och orkar inte betala för nya cyklar hela tiden. Det finns fina begagnade cyklar både på nätet och hos vissa cykelaffärer.

Lycka till!

• Scruffy

Min dotter blir 5 i sommar och är väl runt 110 lång nu.
    Hon ska ha sin 12" hela säsongen och är inte alls för lång för den.
    När hon fyller 6 ska hon får en 16".

Köp inte för tidigt. Hon kommer att komma upp i hastigheter hon inte kan hantera med en 16".

• CeeJay

Vi har köpt både 16" och 20" s cyklar (ROSA) till våra döttrar, som båda hade prislapp under 1000 kr

Vi hittade jättefina cyklar på ICA Maxi, tror den största kostade 999 kr och den du är ute efter, dvs 16", kostade 799 kr.

Mina barn är 4,5 resp 6 år.

• Hallonmumsan

eftersom du bor nära gbg så kolla cykelringenhttp://cykelringen.se/products.asp?Type=Prod&PID=829&MID=13&  där fanns en med kor och stol för dockan. den kostar iochförsig 1400 på rea ord 2000.
    sen kan du kolla cykelhuset och sportson och även sportex har bra med cyklar men på nätet så var det bara cykelringen som hade en sån du sökte dom brukar ha lite "udda cyklar". hittar ni ingen med dockstol så kan man säkert hitta på leksaksaffären och sätta på pakethållaren.
    alla ställen jag nämde ligger på backaplan så det är lätt att kolla runt

• jelena2

Vi köpte rosa cyklar på Backaplan förra året för en tusenlapp styck. Väldigt fina!

Svar på tråden Rosa 16" cykel till 4-årig flicka??