• Fidelli

    Bf jan - mar Kalmar län?

    Hej!

    Finns det någon mer som är beräknad i början av 2011 i Kalmar län?
    Själv har jag bf 7 feb (som det ser ut just nu)

    Vore kul att prata med någon i närheten. :)

  • Svar på tråden Bf jan - mar Kalmar län?
  • Pyromanpyra
    caos skrev 2010-10-24 21:09:56 följande:
    välkommen
    tackar :D det är inte mycket som jag förstår på denna sida men det ska nog funka bra :D
  • lolo21
    Pyromanpyra skrev 2010-10-24 20:41:55 följande:
    hellu! ny här på Fl.
    väntar mitt första barn och bf 9 feb!
    bor i västervik!
    Välkommen! Glad
  • Sssannas
    lolo21 skrev 2010-10-24 07:35:42 följande:

    Åh vad kul att ni hittade en jacka, och kul att han växer så bra killen=) Jag var så nöjd när jag fick byta willes overall till strl 92 ist för 86, annars brukar det alltid vara tvärtom.

    Joo vi har grejjat med regnskyddet till syskonvagnen, inte haft så mkt val eftersom Gossen helst väljer den nu när vi ska ut o gå;P Så vi har övningskört och fått på regnskyddet, men nu har ju vagnen två sittdelar, så jag får ändå lära om mig sen när liggdelen kommer på;P Har ni fixat nåt mer med er vagn då?


    Hehe känner igen det där med humöret.. snällt av din sambo att stå ut till mars;P Jag hoppas mina gossar håller ut till januari:) Redan vecka 28, det går ju såå fort! Hur långt har du kommit nu?

    Ska du ta influensavaccinet? De rekommenderar ju det till gravida. Jag tog min spruta i onsdags, och wille var så duktig och satt i mitt knä. Sen skulle han blåsa:)

    Hmm vi hade tänkt åka o leka på skälby idag, men de har ju spått massa regn.. får se om det blir Leos lekland ist kanske. Vad ska ni hitta på för kul?


    Ja växer gör han verkligen.. lite sorgligt när man ska packa ner för små kläder. 

    Haha jaså så du får redan öva på o köra den, va skoj! Har ni fått den andra vagnen en, UJen?
    Nej jag har inte gjort så mycket mer än o bara titta på den o drömma lite, väntar nog ett tag till. 

    O då är du lika långt gången som jag var förra året vi den här tiden, härligt =). Nu är vi i vecka 19, jag tycker dock de går sååå sakta. Men efter Ultraljudet på fredag tror jag de kommer rulla på. Hur är de med ditt dropp, får du det fortfarande?

    Aha de har jag bara inte ens hört något om, influensa vaccinet. Men nej de kommer jag nog inte till o göra, tog inte svin influensan heller.. 
    O va mysigt, vilken snäll liten kille!

    Ja de här vädret blir man inte klok på, ena dagen snöar de, sen är de soligt o blåser o regnar. Men de är väl de som kallas höst ;). Idag har vi haft "studie cirkel" träff här hemma, alla mammor i föräldragruppen.. annars tar vi veckan som de kommer. Blir en tripp till Karlskrona fre-lör. Va har ni för planer för veckan?
     
    Pyromanpyra skrev 2010-10-24 20:41:55 följande:
    hellu! ny här på Fl.
    väntar mitt första barn och bf 9 feb!
    bor i västervik!
    Välkommen! Kul med lite fler i tråden. Du kommer snabbt in FL, o sen är man fast ;).
     
  • Pyromanpyra

    gud vad bra det känns när mvc inte har telefon tider! suck! har gått hemma nu i 3 dagar med smärtsamma sammandragninagr och så finns det ingen som man kan ringa och prat med om det! jag anser som så att man inte ska behöva ringa till förlossningen eller gyn för att få prata med en barnmoska men tydligen ska man behöva gå hela den vägen för att få lite rådgivning!

  • Sssannas
    Pyromanpyra skrev 2010-10-27 06:44:33 följande:
    gud vad bra det känns när mvc inte har telefon tider! suck! har gått hemma nu i 3 dagar med smärtsamma sammandragninagr och så finns det ingen som man kan ringa och prat med om det! jag anser som så att man inte ska behöva ringa till förlossningen eller gyn för att få prata med en barnmoska men tydligen ska man behöva gå hela den vägen för att få lite rådgivning!
    Amen vilket skit! De är lika dant här, telefon tid en timme tre dagar i veckan, o då ska man va glad om man kommer fram. 
    Ja bara ring du till förlossningen.. dit kan man väl ringa när som? 
    Hoppas allt löser sig!  
  • Pyromanpyra
    Sssannas skrev 2010-10-27 08:41:01 följande:
    Amen vilket skit! De är lika dant här, telefon tid en timme tre dagar i veckan, o då ska man va glad om man kommer fram. 
    Ja bara ring du till förlossningen.. dit kan man väl ringa när som? 
    Hoppas allt löser sig!  
     det är så dårligt av dem tycker jag, de för väntar sig att man ska förlita sig på dem!
    jo då förlossningen måste man ju kunna ringa till när som helt dom kan ju inte ha telefontider dirrekt om någon skulle behöva komma in akut på förlossningen! för man måste ju ringa innan man komme!
  • Fidelli

    OJ!


    Ni kan ju tänka er hur paff jag blev när jag hittade min egen tråd.. och massa inlägg!
    Var ju länge sen jag startade den, fick noll respons i början så jag glömde bort den ^^


    Va kul att några skriver ibland i alla fall!


    Själv är jag i v.32 nu.. Bor i Oskarshamn..

    Hur mår ni?!
    Kram!

Svar på tråden Bf jan - mar Kalmar län?