• Anonym

    Hur mycket pengar har ni?

    Som rubriken lyder...


    Om ni lägger ihop, lönekonton, sparandekonto, fondkonto....hur mycket pengar har ni då? (Inte pensionssparande)
    Ange gärna även ålder, om ni har barn, hur ni bor och lön


    Jag har ca 150.000 kr totalt.


    29 år
    Inga barn
    Sambo
    22000 kr/mån.

    Hoppas på många svar!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-16 13:16
    Gärna om ni har skulder också och på vad? Hus, bil, annat.
    Bor ni i hyresrätt, bostadsrätt eller hus?

    Jag bor i hyresrätt, inga skulder.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-16 13:20
    Skriv om ni har det tillsammans med sambon eller egna pengar.
    Jag har 150000, tillsammans 350000:-
  • Svar på tråden Hur mycket pengar har ni?
  • Manchester

    Jag undrar också. När jag såg trådrubriken trodde jag att du ville veta exempelvis om andra kunde lägga 20 000 kr på en semester, få ihop handpenning till en lägenhet eller få fram 50 000 vid en nödsituation (typ akut fel på bostaden). Jag kan förstå om man undrar hur vanligt det. Jag kan också förstå om man ställer en mer generell fråga, typ "Har din familj minst 100 000/200 000/500 000 i sparade pengar?". Den som börjar misstänka eller har fått höra att inte "alla andra" lever ur hand i mun vill kanske veta hur vanligt det är att ha en buffert. I så fall är mitt svar Ja, vi har en buffert. Skulle bilen gå sönder, frysen lägga av eller lägenheten drabbas av en vattenskada så klarar vi det, utan att behöva ta några lån. Så värst mycket mer information än så vill jag nog inte dela med mig av.

  • Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-07-16 13:11:33 följande:
    för jag tycker sånt är löjligt. lika löjligt som att jämföra andras kroppar med sin egen.
    Skriv inget mer här om du inte vill svara på frågan, tack.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-16 13:13:45 följande:
    Tack. Varför klickade hon på den överhuvudtaget då?
    Ja man kan ju undra. Men så är det här på FL. Om man inte har samma åsikt så ska man ifrågasättas. Alla ska vara döpta i samma mall annars blir det en jäkla diskussion där man ska övertalas att tycka likadant.
  • Taurus
    pussgurkan86 skrev 2010-07-16 13:13:02 följande:
    får man fråga varför ni har skulder?? ni får ju ut ändå så ni borde klara er.
    kanske köpt en bil eller nåt, dum fråga
  • Anonym (¿)

    2 vuxna + en liten på gång

    På konton: 250000
    Skulder: 1350000
    Löner: 61000

  • pussgurkan86
    Taurus skrev 2010-07-16 13:15:09 följande:
    kanske köpt en bil eller nåt, dum fråga
    fast för 12.000 kr så borde man köpa bilen kontant. kan man inte det så borde man inte köpa någon bil alls. ingen dum fråga alls tycker jag.
  • Anonym
    Manchester skrev 2010-07-16 13:14:32 följande:
    Jag undrar också. När jag såg trådrubriken trodde jag att du ville veta exempelvis om andra kunde lägga 20 000 kr på en semester, få ihop handpenning till en lägenhet eller få fram 50 000 vid en nödsituation (typ akut fel på bostaden). Jag kan förstå om man undrar hur vanligt det. Jag kan också förstå om man ställer en mer generell fråga, typ "Har din familj minst 100 000/200 000/500 000 i sparade pengar?". Den som börjar misstänka eller har fått höra att inte "alla andra" lever ur hand i mun vill kanske veta hur vanligt det är att ha en buffert. I så fall är mitt svar Ja, vi har en buffert. Skulle bilen gå sönder, frysen lägga av eller lägenheten drabbas av en vattenskada så klarar vi det, utan att behöva ta några lån. Så värst mycket mer information än så vill jag nog inte dela med mig av.
    Du behöver inte svara i denna tråden. Ingen som tvingar dig.
  • Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-07-16 13:17:32 följande:
    fast för 12.000 kr så borde man köpa bilen kontant. kan man inte det så borde man inte köpa någon bil alls. ingen dum fråga alls tycker jag.
    120000 kr kontant.. inte många som har det du... 
  • Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-07-16 13:17:32 följande:
    fast för 12.000 kr så borde man köpa bilen kontant. kan man inte det så borde man inte köpa någon bil alls. ingen dum fråga alls tycker jag.
    Du kan ju själv svara på frågan innan du trakasserar andra med frågor?
Svar på tråden Hur mycket pengar har ni?