• mor  till tre

Rutigt köksgolv!

Jag letar som en galning efter schackrutigt golv i plast. Hittar endast med mindre rutor runt 15 cm. Jag vill ha minst 30 cm. Har bett min lokala färghandlare att ringa runt till sina leverantörer men ingen verkar kunna hjälpa mig. Forbos marmoleum finns i större rutor men dem går inte få i vitt. Matta eller plattor spelar ingen roll. Någon som vet var jag får tag på mitt golv?

• Svar på tråden Rutigt köksgolv!
  • M2003

Om du desperat vill ha rutigt golv kan du ju lägga in ett rustikt trägolv och lacka det rutigt i precis rätt nyanser som du vill. Vi har målat många golv och golvfärgen har blivit lättarbetad, dock ganska utflytande. Jag älskar målade trägolv - det kan vara hur fint som helst!

• Måledal

Vi hade iaf sånt golv i vårat kök innan...så det borde ju finnas.

• HelenaK

Är urkass på att klistra länkar men kolla på www.forbo.se sen Novilon scandinavia.
    Santiago nr 61552 är en matta som vi tänkte lägga i kök och hall.

• HelenaK

Äh vad svårt det var att hitta på sidan Tungan ute  googla på novilon scandinavia funkar nog bättre. Sorry!

• igglepiggle

Varför inte lägga 4x4 rutor à 15cm?

• igglepiggle

eller 2x2 menar jag såklart! Flört

• mor  till tre

Visst måste det finnas. Trött man blir när man vet precis vad man vill ha men inte får tag på det. Trä. klinker eller laminat känns inte som ett alternativ. Tack ända!  Glad

• mor  till tre

Forbos golv är jättesnyggt. Har du sett det i verkligheten? Funderar på om det inte var ett av dem golven jag kollade på där rutorna var runt 15 cm.

• HelenaK

En granne till mig har forbos golv i köket och jag tycker det är kanonsnyggt. Smidigt med matta också.
    Jag fastnade för det direkt.

Svar på tråden Rutigt köksgolv!