• Anonym

Har du gjort någon plastikoperation, isåfall på vilken klinik? Kan du rekommendera den?

Jag ska göra en plastikoperation, jag ska göra en fettsugning av en kroppsdel. Och det är ju en hel djungel med kliniker och läkare som gör det ingreppet jag ska göra. Men hur vet jag vilken jag bör välja? Det finns ju säkert en massa halvtaskiga läkare och kliniker.

Vore kul och komma i kontakt med andra som gjort plastikoperationer. Som kanske kan rekommendera eller varna mig för den kliniken ni valde?

Tips och råd?
    Jag är så förvirrad, vet inte vart jag ska börja!

Men jag är väldigt förväntansfull inför operationen och ser fram emot det!
    Äntligen!

• Svar på tråden Har du gjort någon plastikoperation, isåfall på vilken klinik? Kan du rekommendera den?
  • Anonym (dubbelhakan)

Hej!
    Jag fettsög min dubbelhaka på Akademikliniken i Stockholm för kanske 8 års sedan (innan dom var med på tv i div program). På en skala från 1-10 (10 är bäst) så tycker jag att det blev som en 9. Så mkt bättre än var det var! Kostade 14000 kr då. Har aldrig ångrat det!

• Anonym
    Anonym (dubbelhakan) skrev 2010-08-26 12:52:08 följande:
    Hej!
    Jag fettsög min dubbelhaka på Akademikliniken i Stockholm för kanske 8 års sedan (innan dom var med på tv i div program). På en skala från 1-10 (10 är bäst) så tycker jag att det blev som en 9. Så mkt bättre än var det var! Kostade 14000 kr då. Har aldrig ångrat det!
    Har den kliniken fått dålig kritik eller vad? Skönt att du är nöjd med resultatet. Hur var läkarna och personalen? Varför valde du just den kliniken? Mycket frågor!
  • Anonym (dubbelhakan)

Tv4 hade ett program som hette "Plastikkirurgerna" (www.tv4play.se/noje_och_humor/plastikkirurgerna) för nåt år sedan och sen var dom med i Kanal 5 i nåt typ "Extreme makeover".

Jag tyckte personalen var bra, men jag behövde inte ligga kvar. Fick gå hem när jag vaknat och orkade gå. Dr Röjdmark gjorde min operation.

Kommer inte ihåg varför jag valde den kliniken. Jag opererade mig innan den blev känd i medierna, och innan dom flyttade till Storängsbotten.

• Anonym
    Anonym (dubbelhakan) skrev 2010-08-26 14:03:40 följande:
    Tv4 hade ett program som hette "Plastikkirurgerna" (www.tv4play.se/noje_och_humor/plastikkirurger...) för nåt år sedan och sen var dom med i Kanal 5 i nåt typ "Extreme makeover".

Jag tyckte personalen var bra, men jag behövde inte ligga kvar. Fick gå hem när jag vaknat och orkade gå. Dr Röjdmark gjorde min operation.

Kommer inte ihåg varför jag valde den kliniken. Jag opererade mig innan den blev känd i medierna, och innan dom flyttade till Storängsbotten.
    Okej.
  • Maria o Casper

Jag har gjort 3 opretioner på kkab i falköping,2 bröst oprationer och en fettsugning !
    Kan rekomendera dom starkt, jätte mysig personal som är med en hela tiden och tar hand om en,läkaren som operarade mig var jätte mjuk och gjorde ett kanon jobb!
    Så det stället kan jag rekomendera:)
    Men det finns ju ett hav av olika kliniker så det är svårt att välja:)

lycka till

• Anonym

Jag opererade mig på Plastikkirurggruppen i Stockholm och är  jättenöjd med det. Jag valde både klinik och kirurg efter att ha läst på olika forum och kollat att min plastikkirurg inte var prickad.

• Anonym

Jag fixade brösten på carlanderska i gbg. Supernöjd med allt.

• Anonym (Dr Cosmo)

Citadellkliniken. Dr Cosmo fixade mina tuttar och det blev såå bra!!! Jag hade taxöron from hell och riktigt mycket löst skinn som hände. NU har jag  fasta fina fjortis bröst SÅ NÖJD! 48000 kr kostade lyft och inlägg. Har aldrig ångrat mig. Nu vågar jag visa mig naken! Riktigt fin blev jag

• Anonym
    Maria o Casper skrev 2010-08-26 14:47:19 följande:
    Jag har gjort 3 opretioner på kkab i falköping,2 bröst oprationer och en fettsugning !
    Kan rekomendera dom starkt, jätte mysig personal som är med en hela tiden och tar hand om en,läkaren som operarade mig var jätte mjuk och gjorde ett kanon jobb!
    Så det stället kan jag rekomendera:)
    Men det finns ju ett hav av olika kliniker så det är svårt att välja:)

lycka till
    Okej, tack för tipset! Vilken läkare opererade dig?
    Ja, gud det är helt sjukt... Kommer aldrig kunna välja, haha!

Tack!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-26 17:00:19 följande:
    Jag opererade mig på Plastikkirurggruppen i Stockholm och är  jättenöjd med det. Jag valde både klinik och kirurg efter att ha läst på olika forum och kollat att min plastikkirurg inte var prickad.
    Har du tips på några bra forum? Hur kollade du så läkaren inte var prickad?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-26 21:19:02 följande:
    Jag fixade brösten på carlanderska i gbg. Supernöjd med allt.
    Kul att du är nöjd! Vilken läkare hade du?
  • Anonym
    Anonym (Dr Cosmo) skrev 2010-08-26 21:24:51 följande:
    Citadellkliniken. Dr Cosmo fixade mina tuttar och det blev såå bra!!! Jag hade taxöron from hell och riktigt mycket löst skinn som hände. NU har jag  fasta fina fjortis bröst SÅ NÖJD! 48000 kr kostade lyft och inlägg. Har aldrig ångrat mig. Nu vågar jag visa mig naken! Riktigt fin blev jag
    Vad roligt, grattis! Får kolla upp den läkaren och kliniken. Tack för tipset!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-27 11:49:17 följande:
    Har du tips på några bra forum? Hur kollade du så läkaren inte var prickad?
    Använd sökfunktionen här på FL, så kan du få upp mkt tips.
    Annars kan du tex läsa här
    http://www.plastikkirurgiforum.se/
    Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd kan man ringa till för att fråga om en läkare är prickad. Googla även läkarens namn så får du antagligen veta mer.
  • Anonym (Nyligen opererad)

Jag har nyligen opererat mig på Akademikliniken i Stockholm och de får mina varmaste rekommendationer!

• Succubusan

Op min bröst (lade in silikon) på Läkarhuset i Uppsala.. blev inte alls nöjd då dom fortfarande hade häng..vilket läkaren också sade att så kunde det bli.

Eftersom jag inte blev nöjd så kommer jag få ett lyft för endast 5000 kr( kostar 30 000 kr i vanliga fall) eftersom jag redan gjort en op hos dom och inte är nöjd.

Underbar läkare som verkligen är mån om att DU ska bli nöjd..att erbjuda ett lyft för så lite pengar visar att dom verkligen vill att man ska bli nöjda och inte bara tänker på pengar. 

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-27 16:06:25 följande:
    Använd sökfunktionen här på FL, så kan du få upp mkt tips.
    Annars kan du tex läsa här
    www.plastikkirurgiforum.se/
    Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd kan man ringa till för att fråga om en läkare är prickad. Googla även läkarens namn så får du antagligen veta mer.
    Tack, har registrerat mig på det forumet nu. Dock inte så mycket info om den operationen jag vill göra. Det är nog lite lika vanlig som bröstoperationerna. Som dom flesta verkar göra.
  • Anonym

Någon som vet något om Plastikhuset AB, i Linköping?

Svar på tråden Har du gjort någon plastikoperation, isåfall på vilken klinik? Kan du rekommendera den?