• Gudmorsan90

Vill ha rött hår. Hur månger gånger ska jag bleka? Hjälp!

Jag vill ha rött hår. så jag blir nöjd. har färgat det några gånger men det blir aldrig som jag vill ha det. mitt hår är ljus nu ljusrött, nästan ljusbrunt. Mitt hårbotten är mörkbrunt. måste färga för det är så mycket utväxt nu. jag undrar hur många gånger jag måste bleka mitt hår för att få såhär rött som på bilden? Och vilken blekningsfärg tycker ni är bäst?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:13
    mitt hår ser nästan orangeaktigt ut.
  • Svar på tråden Vill ha rött hår. Hur månger gånger ska jag bleka? Hjälp!
  • Jezamine

Gå till en frisör som kan se vad som passar för ditt hår.

Avstängd tills vidare
  • April Mamma

Gå i väg till en frissa, att hålla på och bleka håret flera ggr hemma är Inte att rek. Vet några tjejer som har gjort det hemma och de tappade massor av hår samt att en tjejs hår gick av.

• Jezamine

Jag skulle nämligen själv aldrig våga bleka mitt hår hemma då resultatet kan bli så oerhört varierande. Framförallt så är hemmaexperimenten mycket skadliga för håret. Utav egen erfarenhet (innan jag började frisör) så vet jag att en icablekning aldrig blir 100% bra.

frisortips.blogg.se/2008/january/blekningljusarefargning.html

Avstängd tills vidare
  • Isabelle

sån hårfärg vill jag ha, vart hittade du bilden ? Glad

• rockdoll

Problemet med att bleka öht är att få ett jämnt resultat.
    Om du bleker själv hemma är det ännu svårare än om en utbildad frisör gör det.

Hur som helst, jag skulle rekommendera att du börjar med topparna och längderna och när de börjar se litet ljusare ut kletar du i blekning i hårbottnen/utväxten.
    Blekningen kommer ta snabbare på det hår som är helt obehandlat och därför bör du börja med det hår som redan är behandlat sen innan.

Sen beror det på vilken rödfärg du vill ha, hur många ggr du behöver bleka. Om du måste bleka flera gånger bör du vänta MINST 4 veckor mellan blekningarna och under den tiden använda en BRA inpackning ofta och inte utsätta håret för onödigt slitage. Slitage typ som: Värmestyling och massa produkter. Hårfön och plattång går bort om du inte vill att håret ska bli förstörd.

Manic Panic som tipsades om ovan är endast toning och kommer tvättas ur relativt fort. Beroende på färg kommer du få antingen en orange nyans på håret eller en rosa, när det är urtvättat.

• Isabelle

Jag har färgat mitt hår ganska rött, färgade bara på brunt med lite slingor sen köpte jag revlon hårbomb inpackning som gjorde att man fick jättefin färg

Svar på tråden Vill ha rött hår. Hur månger gånger ska jag bleka? Hjälp!