• Victoria70

    Downs syndrom - Vi gjorde abort

    Idag är det 11 dagar sedan aborten. Tårarna rinner fortfarande på mig varje dag och jag känner en sån stor sorg och förlust. Visst har det blivit bättre, man jag vill så gärna ha ett till barn, men tiden rinner iväg. Har tidigare haft ett missfall och det har tagit tid att bli gravid igen och så slutar det i en abort.

     Hur lång tid tar det innan mensen är tilbaka igen och vågar jag försöka igen?

    Gjorde aborten efter 17 veckor och det var inte roligt. Orkar jag gå igenom samma sak igen, jag jag tror det, men då vill jag göra moderkaksprov istället för fostervattenprov då man kan göra det betydligt tidigare. Är det någon som har varit i samma situation som jag?

    Sorgsen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-09 11:43
    I början av februari för 1 år sedan var det tänkt att vårt barn skulle ha kommit. Känner att jag vill uppdatera tråden med hur jag mår nu när det har gått en tid för er alla som behöver stöd i ert beslut. Livet går vidare och jag mår bättre.

    Klart att jag tänker på det barn som jag inte fick, men för mig var det ett val som var rätt för mig. Vi som är här och har varit i den här tråden har funnit ett stort stöd genom att känna att man inte är ensam. Här kan man älta, vara ledsen, glad, frusterad, arg eller bara läsa.

    Det finns många som gärna vill påpeka att det val vi gjort inte är rätt. Du som besöker den här tråden och tycker att vi fel som gjort abort pga. DS har rätt att tycka så och jag är medveten om att man kan tycka så, men skriv det inte här.

    Låt tråden vara ett stöd för alla som tagit detta svåra beslut att avstå från ett barn.

    Kramar till er alla superkvinnor!

  • Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort
  • Pilla1979
    Limpan 83 skrev 2011-01-27 10:42:09 följande:
    Jo klart att det känns tungt, men vi kämpar på. Svårt att veta bara när mensen kommer och om man över huvudtaget har ägglossning nu innan mensen. Men ÄL-stickan imorse visade ett streck som var nästan lika starkt som kontrollstrecket, vet ej vad det betyder...

    Jo jag tror som Victoria skrev att det nog inte hade fäst ordentligt...kände mig ju inte gravid så länge heller.
    Nästa gång jag blir gravid ska jag få komma upp redan i v.5-6 på VUL. Det känns ju iaf bra.

    Kram
    Vad har du för ägglossningstest? Om det var 2 streck låter det ju faktiskt som att ägglossningen är på g...
    Skönt att veta att du får komma på VUL så tidigt. Håller tummarna för dig!!!

    Kram
  • Limpan 83

    Det är från billiga-tester.se. Vet inte om de kanske kan visa positivt även efter en ägglossning? kan ju redan ha haft en. Eller så är den på gång. Det visar sig :)

  • Pilla1979
    Limpan 83 skrev 2011-01-27 14:55:04 följande:
    Det är från billiga-tester.se. Vet inte om de kanske kan visa positivt även efter en ägglossning? kan ju redan ha haft en. Eller så är den på gång. Det visar sig :)
    Oki. Ingen aning om hur dom testerna funkar, men tror dom bara ska ge utslag före...så är det på de flesta andra i alla fall.
    Ta hand om dig!

    Kram
  • Limpan 83

    Hur går det för alla? Hur mår ni??
    Någon som har ÄL eller BIM snart? Hur mår ni som är gravida?
    Själv vet jag inte alls vart i cykeln jag är. Tror att jag missade min ÄL och att jag ska ha mens om ca 1 vecka. Får väl ta nya tag efter det sen.
    Jag hoppas att ni alla mår bra. Kramar

  • Lise W

    Hej alla här.

    Vill bara skicka en kram o lycka till alla.

    Vi finns i våra tankar.

    /Samesame but different

  • Victoria70

    Den här veckan känns tung.

    Sitter på jobbet och mina tankar bara går runt runt, vill inte vara här och känner mig så ledsen. På söndag nu den 6 februari var det tänkt att vår lille ängel skulle ha kommit. Jag har kännt mig gladare, positivare och lite mer jävlarinamma sista tiden, men i morse var det presic som att trycka på en knapp.

    Den 6 Februari har funnits i mina tankar hela tiden och nu när det börjar närma sig känns det så sorgligt, typ jaha, det var sant, det kom ingen bäbis. Vet inte vad jag har hoppats på egentligen?, eller så är det här datumet ett avstamp till att jag på allvar går vidare med livet, vi får se.

     

  • hiron
    Victoria70 skrev 2011-01-31 14:11:28 följande:
    Den här veckan känns tung.

    Sitter på jobbet och mina tankar bara går runt runt, vill inte vara här och känner mig så ledsen. På söndag nu den 6 februari var det tänkt att vår lille ängel skulle ha kommit. Jag har kännt mig gladare, positivare och lite mer jävlarinamma sista tiden, men i morse var det presic som att trycka på en knapp.

    Den 6 Februari har funnits i mina tankar hela tiden och nu när det börjar närma sig känns det så sorgligt, typ jaha, det var sant, det kom ingen bäbis. Vet inte vad jag har hoppats på egentligen?, eller så är det här datumet ett avstamp till att jag på allvar går vidare med livet, vi får se.

     
    det later tungt, vet vad du gar igenom! tillat dig att vara ledsen, ga hem fran jobbet, boka in dig pa spa, ga pa yoga eller gor vad du mar bra av! vi forsokte gora fodelsedatumet just till ett avstamp for att ga vidare, att vi liksom slappte taget da, hur man nu kanner att man kan gora det bast pa, med sma ritualer eller vad det kan vara.

    men det funkar ju inte att programmera sig sa dar alltid, och det dar datumet kommer nog alltid vara jobbigt aven om man lar sig leva med det. sen blir det ju latt att man tanker att nu skulle han varit si och sa gammal, nar man ser andra bebisar och sa. det ar en lang process det dar. i vart fall blev det lite speciellt da vi fick ett positivt test just dagen efter var angels FD, det kandes symboliskt pa ngt satt, men sen blev det ju dessvarre missfall :(

    kram pa dig!
  • Pilla1979
    Limpan 83 skrev 2011-01-31 10:47:04 följande:
    Hur går det för alla? Hur mår ni??
    Någon som har ÄL eller BIM snart? Hur mår ni som är gravida?
    Själv vet jag inte alls vart i cykeln jag är. Tror att jag missade min ÄL och att jag ska ha mens om ca 1 vecka. Får väl ta nya tag efter det sen.
    Jag hoppas att ni alla mår bra. Kramar
    Mår skapligt faktiskt...lite illamående men inget som inte kan avhjälpas med mat Flört
    Har pratat med bm idag och ska försöka få till ett VUL, hade en liiiiiiiiten rosa/brunaktig flytning i lördags så vill gärna att dom kollar upp det. Tog tom ett till gravtest bara för att bekräfta för mig själv att jag verkligen är med barn.

    Håller tummarna för dig att ni lyckas snart igen!!!

    KRAM
  • Pilla1979
    Victoria70 skrev 2011-01-31 14:11:28 följande:
    Den här veckan känns tung.

    Sitter på jobbet och mina tankar bara går runt runt, vill inte vara här och känner mig så ledsen. På söndag nu den 6 februari var det tänkt att vår lille ängel skulle ha kommit. Jag har kännt mig gladare, positivare och lite mer jävlarinamma sista tiden, men i morse var det presic som att trycka på en knapp.

    Den 6 Februari har funnits i mina tankar hela tiden och nu när det börjar närma sig känns det så sorgligt, typ jaha, det var sant, det kom ingen bäbis. Vet inte vad jag har hoppats på egentligen?, eller så är det här datumet ett avstamp till att jag på allvar går vidare med livet, vi får se.

     
    Usch tänker på dig!!! Men tillåt dig att må dåligt och vara ledsen! Tror vi behöver få vara lite mer ledsna när datumet närmar sig som våra små liv skulle ha kommit...
    Kan bara tänka mig hur jag själv kommer att känna så förstår dig.

    Skickar en styrkekram till dig!!!
  • Pilla1979
    Lise W skrev 2011-01-31 12:53:50 följande:
    Hej alla här.

    Vill bara skicka en kram o lycka till alla.

    Vi finns i våra tankar.

    /Samesame but different
    Tack! Kram tebax!
Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort