• Svar på tråden Umeåmammor februari 2007
  • Umeåtjej73

    Hade en omtumlande dag på förlossningen igår. Var hos BM i tisdags och hon var osäker på hur bebisen låg så vi fick en akuttid på specen för UL direkt. Det visade sig att den lilla busen hade vänt sig på tvären IGEN! Rynkar på näsan
    Vi fick tid för nytt vändningsförsök igår som skulle kombineras med igångsättning. Läkaren provade först vända utan bricanyl men det gick inte så bra (och var INTE alls skönt) och sen blev det nytt försök med bricanyl. Huvudet hamnade nästan i rätt position men inte helt hundra. Dom turades om att hålla fast i huvudet i ca 1 timme samtidigt som jag fick dropp för att få igång värkar. Jag lovar att det var en stor grop i min mage efter att dom hållit huvudet. Jag fick dropp i flera timmar men då det inte hände så mycket, jag öppnade mig knappt nåt bara 1 cm så beslutade dom att skicka hem oss istället för att invänta spontana värkar.
    Det kommer att bli extra spännande när det väl startar igång och se hur den lilla rackarn ligger.
    Är alldeles öm i magen efter gårdagens behandling och tycker synd om den lilla stackarn där inne den måste vara helt mörbultad.
    Var så inställd på bebis igår så det kändes lite snopet att åka hem igen har ju BF idag!

  • shioo
    Dax att få lite liv i tråden igen ;)

    Skaffa barnvakt och boka in Lördagen den 27:e november redan nu!

    Alla ni partysugna mammor är då välkomna att dra med era sambos på lite förfest hos mig!
    Vi ses klockan 19.00 på Skolgatan 12.
    Gemensam utgång på schlagerklubben senare på kvällen (ev. köper vi förköp som sist?)

    Välkomna önskar Carina, Mia och Linda

    Vi kommer
    Carina & Johan
    Mia & Jerker
    Linda
    Linda och Marcus
    Camilla
    Anja & Jörgen
  • shioo
    Någon fler som är hemma på måndag och vill följa med på ÖF på Teg?
    Mellan 8.30 - 12.30 tror jag det är! För alla åldrar. Jag åker dit med Thor och Arvid
  • shioo

    Riktigt riktigt tyst i tråden  nu.... kanske beror på all uppdatering man får via facebook :)


    Önskar er alla en riktigt God Jul och Gott Nytt År

    Kram

  • Sluring

    Jo det känns ju som att vi alla är där. Men jag tror att det är ett par här som inte är där.

Svar på tråden Umeåmammor februari 2007