Är det inte tidigt att byta till växasäng?? HJÄLP
Hej alla!
Ensam med barnen, mannen är o firar MFF´s guld
Och jag tänkte att vi skulle prova att sätta sonen (1,5 år) i dotterns (3,5 år) rum. Vi har haft det så tidigare, men när vi flyttade till 4:a fick de separata rum eftersom nattningarna drog ut på tiden, och de vaknade otrevligt tidigt. Men nu har det gått några månader, och jag tänkte ge det en chans till.
Dumt gjort av mig...
Började väl bra, men efter ca 10 min kommer min son gåendes ut ur rummet!! Han sover alltså i spjälsäng, dottern i växasäng. Så nu har han lärt sig klättra ur den där sängen... Det känns inte bra att låta honom sova kvar i den, eftersom han klättrar ut genom att hänga sig på kanten, och det är nog mer tur än skicklighet att han inte slagit sig än!
Han är vanligtvis den som vaknar först i familjen, och han kommer säkerligen försöka ge sig av om ingen kommer omedelbums... Att han kan gå upp själv är väl ingen grej, men just biten att han nog slår sig snart.
Då är det växasäng som kommer på tal. Inget mig emot, men dottern bytte när hon var 2 år, och jag tyckte det var tidigt, hade gärna haft spjälis längre, men sonen skulle födas, så jag ville inte ha två spjälisar några månader bara.
Vad tycker ni alla?! Är det en dum ide med växasäng? Vad är alternativen?? Spännande med två ensamkvällar till innan mannen kommer hem... Dålig timing, som vanligt