• Irmeline

    Vilket är ditt motto i livet?

    De flesta brukar ha något motto som de försöker leva efter i livet, vilket är ditt/dina motton?
    Fånga dagen kanske?

    Min mamma sa alltid till mig när jag var liten att man måste stå på sig som ung tjej i den här världen "stå på dig, annars gör någon annan det" brukade hon säga.

    Hon hade rätt och efter egna erfarenheter skulle jag vilja utveckla detta till två olika motton:
    "Man sätter sitt eget värde"  om att bete sig som om man är värd något för att få respekt och "Man får så mycket skit som man tar" om att våga säga ifrån.
    Efter en del sämre relationer skulle jag också vilja tillägga "Hellre respekt utan kärlek, än kärlek utan respekt".

    Nu när jag är lite äldre (30+) är det ett annat motto som jag insett är väldigt sant, "det man ångrar mest är inte det man gjort, utan det man inte gjort" Jag funderar väldigt mycket mer på hur saker hade blivit om jag vågat göra saker som jag inte gjorde. Saker jag gjorde som blivit fel och pinsamma kommer man över fortare. 

    Vad har du för motton? Varför gillar du just dessa? 

  • Svar på tråden Vilket är ditt motto i livet?
  • IsaViolia

    Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Min tolkning är att det alltid ordnar sig, med rätt medel fixar sig allt, och att man ofta har dål

  • Heavenlyfaith

    Sköt dig själv o skit i andra...


    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • PerG

    Mitt motto kan nog sammanfattas som: -"Det ordnar sig".. ;)..

    Jag har oftast en positiv inställning till saker (min fru kallar mig optimist, jag kallar mig optimistisk realist)... Jag försöker att ta livet som det kommer och inte oroa mig allt för mycket (även om jag såklart gör det ibland ändå)... 

    Läste en tänkvärd grej som någon som skrev nånstans: -"Det är bättre att ta ut glädjen i förskott. Det värsta som kan hända är att jag varit glad i onödan" ;)...

  • Filemon Syklon
    PerG skrev 2010-12-08 20:05:18 följande:
    Mitt motto kan nog sammanfattas som: -"Det ordnar sig".. ;).. 
    Värmlänning?
    God's away on business
  • dezibel

    Lycka är inte att ha allt utan att vara nöjd med det man har !

Svar på tråden Vilket är ditt motto i livet?