• Skehamn2012

    Är det okej att en person som är sjukskriven (som inte klarar av att jobba) går ut på krogen och roar sig, reser eller tar en shoppingrunda på stan?

    Är man sjukskriven så försörjer man inte sig själv utan man lever på andras pengar.

    Självklart ska den som är sjuk få sjukpenning och vara hemma. Klarar man inte av att arbeta så gör man inte. Man kan ju vara sjukskriven av många olika anledningar. Både fysiska och psykiska.

    Här syftar jag på dom som är sjukskrivna pågrund av att dom inte klarar av att arbeta överhuvudtaget, alltså inte dom som bara är borta från jobbet någon enstaka dag.

    Ja vad tycker ni. Är det okej att dom roar sig. Reser, shoppar, går på krogen, festar...ja vad dom nu än gör. Eller anser du kanske att den som är sjukskriven och inte kan jobba ska ligga hemma i sängen och titta i taket?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att en person som är sjukskriven (som inte klarar av att jobba) går ut på krogen och roar sig, reser eller tar en shoppingrunda på stan?
  • Queenie70
    SLOBODAN skrev 2010-11-27 16:54:37 följande:
    63% tycker att det är okej?

    Fan vad det här forumet är knökfullt med Vänsterpack och äckliga Whitetrash-morsor som mjölkar bidrag. 
    Japp sån e jag.....eller inte...
  • CoolJen
    SLOBODAN skrev 2010-11-27 16:54:37 följande:
    63% tycker att det är okej?

    Fan vad det här forumet är knökfullt med Vänsterpack och äckliga Whitetrash-morsor som mjölkar bidrag. 
    och så finns det ju de högervridna som inte kan ha nån sympati alls för andra människor!
    Folk blir sjuka och kan inte arbeta.
    Det är förmodligen inte många normala(ej socialt utanför) människor som vill leva på bidrag!?
  • Onkel Panter
    SLOBODAN skrev 2010-11-27 16:54:37 följande:
    63% tycker att det är okej?

    Fan vad det här forumet är knökfullt med Vänsterpack och äckliga Whitetrash-morsor som mjölkar bidrag. 
    Och folk som gått in i väggen eller blivit utbrända. Men de låtsas ju som känt bara och mår egentligen inte så dåligt som de säger. 
  • Regnbågslycka
    Fru U skrev 2010-11-27 16:54:25 följande:
    Jag har också varit väldigt sjuk i veckan som gått. Men sett lika pigg och frisk ut som vanligt. Det innebär inte att jag hade kunnat arbeta.

    Medicinerna jag tar gör mig direkt olämplig på arbetet men jag är fullt kapabel att leva för övrigt.

    Men fortsätt gärna döma folk efter utseendet det säger ju så mycket.
    Du hoppar på helt fel peron, se mina tidigare inlägg innan DU DÖMER ANDRA!

    Kan ju annars lägga till att bvc-sköterskan blev väldigt paff när vi plötsligt stod bakom henne. Där stod hon "uppsminkad och fixad som om hon skulle ut på bal" Och nä kan inte tänka mig att man orkar att storshoppa samma dag man sjukanmält sig för att vara så pass sjuk så att man ligger sängliggandes med hög feber!
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Regnbågslycka
    Fru U skrev 2010-11-27 16:55:53 följande:
    Rent generellt håller jag med dig.
    Nä inte direkt....du flög precis på mig! Ååååh aj aj aj Tungan ute
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • CoolJen
    Regnbågslycka skrev 2010-11-27 17:12:15 följande:
    Du hoppar på helt fel peron, se mina tidigare inlägg innan DU DÖMER ANDRA!

    Kan ju annars lägga till att bvc-sköterskan blev väldigt paff när vi plötsligt stod bakom henne. Där stod hon "uppsminkad och fixad som om hon skulle ut på bal" Och nä kan inte tänka mig att man orkar att storshoppa samma dag man sjukanmält sig för att vara så pass sjuk så att man ligger sängliggandes med hög feber!
    kan tänka mig att honsäkert körde en fuling men jag tror(och hoppas) att det inte är många som gör så. <De som verkligen är sjuka måste få vara sjuka och gärna med en rimlig försäkring/bidrag så man har ett skyddsnät.

    Kanske barnmorskan hade fått missfall och behövde få upp humöret med att träffa vänner och shoppa?
  • Regnbågslycka
    CoolJen skrev 2010-11-27 17:15:03 följande:
    kan tänka mig att honsäkert körde en fuling men jag tror(och hoppas) att det inte är många som gör så. <De som verkligen är sjuka måste få vara sjuka och gärna med en rimlig försäkring/bidrag så man har ett skyddsnät.

    Kanske barnmorskan hade fått missfall och behövde få upp humöret med att träffa vänner och shoppa?
    Nja de tror jag inte....hon är 60+....men visst man ska ju inte säga aldrig Tungan ute (pssst...för att nu inte "döma andra" som någon så snällt sa till mig)
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Fru U
    Regnbågslycka skrev 2010-11-27 17:12:15 följande:
    Du hoppar på helt fel peron, se mina tidigare inlägg innan DU DÖMER ANDRA!

    Kan ju annars lägga till att bvc-sköterskan blev väldigt paff när vi plötsligt stod bakom henne. Där stod hon "uppsminkad och fixad som om hon skulle ut på bal" Och nä kan inte tänka mig att man orkar att storshoppa samma dag man sjukanmält sig för att vara så pass sjuk så att man ligger sängliggandes med hög feber!
    Du dömde henne, jag dömde att du dömde henne. Har jag inga problem med att erkänna.

    Alltså var det så mycket mer än att du bara såg henne på stan. Tycker dock att det är märkligt att hennes arbetskamrater berättar detta för dig, att hon var så sjuk att hon var sängliggande och hade feber - jag hade inte tyckt det var okej om mina arbetskamrater berättade sånt. Räcker bra för kunderna att veta att jag är sjuk, punkt slut liksom.
    har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • Fru U
    Regnbågslycka skrev 2010-11-27 17:16:47 följande:
    Nja de tror jag inte....hon är 60+....men visst man ska ju inte säga aldrig Tungan ute (pssst...för att nu inte "döma andra" som någon så snällt sa till mig)
    Var det inte det du gjorde då? Du antar ju att hon inte har skäl till att vara där hon var, eller snarare rätt att vara där hon var?

    Människor dömer andra, its a fact of life. Det man kan göra är att försöka bli medveten om att man gör det och plocka bort faktorer som är totalt oviktiga i sammanhanget - som hur någon ser ut.
    har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • Styvmamma88

    Sjukskriven pga autism, men går på någon fest då och då och shoppar när pengarna tillåter. Jag hade hellre jobbat än suttit hemma men just nu går det inte men tycker ändå att jag ska ha rätt att göra andra saker som får mig att må bättre samr saker som jag behöver träna på i det sociala.

Svar på tråden Är det okej att en person som är sjukskriven (som inte klarar av att jobba) går ut på krogen och roar sig, reser eller tar en shoppingrunda på stan?