• Hallonmaja

Hello Kitty dator till 3-åring?

...är det för avancerat tro? Någon som har den som vet om det även finns lite lättare saker på den som passar lite yngre barn? Den är ju annars från 5 år. Min dotter är snart 3 år men ganska tidig i talet och känns som hon skulle kunna lära sig lite av den.

• Svar på tråden Hello Kitty dator till 3-åring?
  • juli81

Har kollat på den i samband med sonens 3-års dag, han önskade sig nämligen en dator. Min erfarenhet är att Hello Kitty är svår, mycket svår för en 3 åring. Var mycket matematik övningar och sånt. Tagentbordet var som en dators tangetnbord. Min son är oxå tidig i språket men han hade nog inte haft så mycket utbyte av Hello Kitty datorn, den har många olika program men kasnke 2 program som han skulle ha klarat av. hittade en enklare modell för barn från 3 år, som han tycker är rolig men även den har jättesvåra program...

• thj

Just Hellokittys dator är nog lite för svår för en treåring,mycket siffror och bokstäver.
    Tror att disney prinsess,toystory och cars passar bättre till en treåring mer känn igen bilden spel.

Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • TheReLe

Vi har en sådan till 7-åringen, hon fick den när hon var 5 men då greppade hon inte allt och nu när hon gör det är den helt ointressant ändå .... Men 3-åringen är lite fascinerad, dock kan hon inte göra några övningar alls !!

• Hallonmaja

Tack för alla svar! Har bestämt oss för att vänta lite med dator överhuvudtaget, kanske blir till 3-årsdagen i april eller nästa jul.

dotter 2008 & bebis i magen bf 5/3-11
  • Finesse
    Hallonmaja skrev 2010-12-10 09:30:14 följande:
    Tack för alla svar! Har bestämt oss för att vänta lite med dator överhuvudtaget, kanske blir till 3-årsdagen i april eller nästa jul.
    ok.. ja det förstår jag om hon inte fyllt 3 ännu så..
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Thessla

Vi tittade på den till vår dotter när hon skulle fylla 3 år men den kändes alldeles för avancerad, det står till och med att den rekomenderas från 5 år om jag minns rätt så den får vänta fram tills dess.

~ du är din egen lyckas smed ~
  • Saraia
    TheReLe skrev 2010-12-10 00:01:06 följande:
    Vi har en sådan till 7-åringen, hon fick den när hon var 5 men då greppade hon inte allt och nu när hon gör det är den helt ointressant ändå .... Men 3-åringen är lite fascinerad, dock kan hon inte göra några övningar alls !!
    mina tjejer som blir 7 resp 5 i april önskar sig dessa datorer men vi har köpt den till tjejen som är 4,5år för jag misstänker att hon som är 6,5 skulle tröttna alltför fort då hon redan kan läsa o räknar bra. Tror det bli toppen då efter vad du skrev ovan.
    Frågan e bara vad stortjejen kan få - hon kommer bli jätteavis på lillsyrran ;-()!
    Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster nov-10
  • TheReLe

Saraia; ja det är ju det som är så svårt när de är tjejer tycker jag.. "Den andra" har ju alltid får mer spännande saker... Den största grejen min dotter får i år blir förmodligen ett Nintendo ds från mina föräldrar.. Hon har sparat jättelänge till ett eget men så sålde de ganska billigt på mediamarkt för ett tag sedan.
    Lillasyrran kommer bli jätteavundsjuk..
    Och jag funderar på något bra motsvarande till henne..

• Saraia
    TheReLe skrev 2010-12-12 09:50:57 följande:
    Saraia; ja det är ju det som är så svårt när de är tjejer tycker jag.. "Den andra" har ju alltid får mer spännande saker... Den största grejen min dotter får i år blir förmodligen ett Nintendo ds från mina föräldrar.. Hon har sparat jättelänge till ett eget men så sålde de ganska billigt på mediamarkt för ett tag sedan.
    Lillasyrran kommer bli jätteavundsjuk..
    Och jag funderar på något bra motsvarande till henne..
    Ds tänkte vi faktiskt köpa t stortjejen för att matcha datorn men jäklar va dyra de är... har för mig att man kunde få tag på ett för runt 1000kr men nu såg jag att de är ännu dyrare o ett spel måste man ju oxå köpa till så då e man uppe i 2000kr nästan ju! så nu e vi tillbaka på ruta ett...
  • TheReLe

Saraia: br leksaker tog 1199 för den gröna konsollen här i gbg och spel finns från 99 om man letar lite, men det är mkt dyrt ändå iofs... Mediamarkt sålde de vita för 887 för ett tag sedan, ni har inget sånt i närheten (om nu erbjudandet är kvar) ..

• Saraia
    TheReLe skrev 2010-12-12 12:10:16 följande:
    Saraia: br leksaker tog 1199 för den gröna konsollen här i gbg och spel finns från 99 om man letar lite, men det är mkt dyrt ändå iofs... Mediamarkt sålde de vita för 887 för ett tag sedan, ni har inget sånt i närheten (om nu erbjudandet är kvar) ..
    ska spana på mediamarkt o br, bor nära gbg! tck för tipset. det ingår inget spel i konsollen?
  • TheReLe

Saraia: tror inte det, men ibland har jag sett paket m. konsollen och spel men de blir dyrare då.. Lycka till i jakten!!

Svar på tråden Hello Kitty dator till 3-åring?