• Mymemlan

    Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!

    Eftersom vi skriver så mycket så blir det en himlans massa sidor, så det blir svårt att gå tillbaka och söka, så jag startar en ny tråd!

    Dom flesta bebisarna har passerat ett år nu och blivit barn (herregud!) så vi tar en ny tråd helt enkelt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 20:10
    Våran träff&fika tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m55095043.html

  • Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!
  • mamma till tre troll
    krao skrev 2011-01-21 16:25:37 följande:
    Jaana: Jaa, det känns himla tryggt att det börjar såhär iallafall. Då vet man liksom att det kan gå bra, även när det blir stormiga dagar framöver. Bra att kiropraktorn har fungerat bra förresten, och så pass effektivt att det räcker med två besök.
    ja jag gick nog till henne i god tid med ryggen hon var jätte nöjd själv att de hjälpt så bra o med bäckenet så är de ju e-vitamin brist efter graviditeten så nu äter jag stora doser sånt i 4mån.. sen underhålla o sen aldrig mer vara gravid o så komma igång med vattengympa o simmning så blir de orndning på denna mamma kropp

    Jag tror att Ivar kommer sköta de där med dagis fint fint.. han verkar lika trygg o lugn som sin mamma
  • sok

    Carro, vad skönt det går så smidigt med Ivar! Värsta drömscenariot ju. Hoppas det håller i sig.

  • krao

    Jaana: Yes suuure, apropå lugn och trygg alltså ;) Stissig som få! Men skenet kan bedra. Skönt med vattengympa!

    Maria: Jao, det började himla bra så vi håller tummarna. Men tror däremot att det kan bli lite besvärligt på måndag efter två lediga dagar i helgen. Hur reagerade Hilda på att komma tillbaka när hon varit hemma två dagar?

  • mamma till tre troll
    krao skrev 2011-01-21 20:37:03 följande:
    Jaana: Yes suuure, apropå lugn och trygg alltså ;) Stissig som få! Men skenet kan bedra. Skönt med vattengympa!

    Maria: Jao, det började himla bra så vi håller tummarna. Men tror däremot att det kan bli lite besvärligt på måndag efter två lediga dagar i helgen. Hur reagerade Hilda på att komma tillbaka när hon varit hemma två dagar?
    hehe.. upplever er alltid så lugna ja.. de ska bli skönt att rå om sig själv o sin kropp
  • Mymemlan

    Jaha, vi kommer inte imorgon. Melwin spydde ner hela vagnen på vägen hem från min pappa. Idag på dagis berättade dom att det gick magsjuka på dagis att en flicka hade kräkts hemma igår på kvällen och när jag hämtade så sa dom akta dig för den pojken, han har nog mest troligen magsjuka (rinnande diareer utanför blöjan typ) så hans pappa skulle hämta. Medan dom väntade på pappan fick han gå runt och leka med dom andra barnen??!?!? Dom sa till oss på mötet att om nått barn fick magsjuka så skulle dom ta det barnet till ett eget rum elr klä på barnet och gå ut med det i vagnen typ... Fyfan vad hemskt, magsjuka är det allra allra värsta jag vet :S Tur att jag gick direk efter dagis och köpte en stor pump med handsprit!

  • krao

    Emily: Blääääää, jobbigt! De där fsk-sjukorna slog liksom till på direkten :/

  • Sinne

    Emily: Åh nej för magsjuka! :( Hoppas ni klarar er.

    krao: Härligt att det går så bra! :) Säger som Jaana, ni kanske slipper gråt :)

    Jekka: Vi ses imorgon! :)

  • Helena o Mattias

    Har också hittat hit, min dator gick sönder i veckan så ska skicka den på rep efter som jag har garanti kvar på den.

    Emily: Vad skitet av dem på fsk att barnet fick leka med de andra barnen medan han vänta på att bli hämtat. När Linus har fått så där löst i magen (innan vi insåg att de är av mjölken de blir så) så gick de ut med han. Sån där dagis- magsjuka smittar ju direkt!!!

    Angående ledighet: Tja jag är ju arbetslös just nu då min fp tog slut i september så jag söker ju jobb. Annars hänger vi på växis när vi kan. Har inte varit de senaste ggr eftersom de varit möten o sånt. Men på torsdag ska vi då, på måndag ska vi till sunderbyn på beteendeträning med Linus. O i februari så ska de göra utredning på Linus så de är full rulle! Men skulle då vilja börja jobba lite, men har sökt som skötare i sunderbyn o nåt diskjobb, i december var de ute massa annonser men de då var de ju massa med julstök o annat så...


    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!