• Mymemlan

    Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!

    Eftersom vi skriver så mycket så blir det en himlans massa sidor, så det blir svårt att gå tillbaka och söka, så jag startar en ny tråd!

    Dom flesta bebisarna har passerat ett år nu och blivit barn (herregud!) så vi tar en ny tråd helt enkelt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 20:10
    Våran träff&fika tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m55095043.html

  • Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!
  • Jekkaliten
    wozah skrev 2011-01-30 06:48:57 följande:
    Jekka: Får jag fråga vem Simon var? Någonting verkar ju ha hänt på din födelsedag.. Jag såg att många vänner på min fb var vän och sörjde honom igår..
    Han var som den lillebror jag aldrig fick, min morbrors pojke. Jag hängde med honom jämt när jag var liten, var barnvakt osv. Som vuxna umgicks vi när vi kunde (han bodde ju i Kiruna). På min födelsedag 2009 blev han mördad, så jag firar inte längre direkt min dag.  
  • Jekkaliten
    wozah skrev 2011-01-30 06:47:26 följande:
    I det här hushållet har det börja bli morgon kl. 05.00. Vad gör man? Tiderna blir ju helt fuckt up med dagis och allt. Det sprollar om han somnar kl. 18.00 eller 20.00.. Kl 05.00 ska alla vakna på melvins begäran..
    Men sover han fler än en gång per dag fortfarande? Om så: testa ta bort. Sen tror jag dagis fixar till de flesta rutiner. Men jag förstår att det är jobbigt just nu. 
  • mamma till tre troll
    Jekkaliten skrev 2011-01-30 08:29:18 följande:
    Han var som den lillebror jag aldrig fick, min morbrors pojke. Jag hängde med honom jämt när jag var liten, var barnvakt osv. Som vuxna umgicks vi när vi kunde (han bodde ju i Kiruna). På min födelsedag 2009 blev han mördad, så jag firar inte längre direkt min dag.  
    Usch vad hemskt. Beklagar <3
  • herzelid

    Jaana: Vi hade tänkt komma idag men Neo snorar, han har lite lite lite hosta också, värre är det för mig. Nu vet jag inte om det är pga alkoholen ihelgen eller som jag är sjuk, men jag har typ tappat min röst :p har också lite ont i halsen så vi måste tyvärr ställa in!!!! :( Vi vill inte smitta er ifall vi bär på något!

  • wozah
    Jekkaliten skrev 2011-01-30 08:29:18 följande:
    Han var som den lillebror jag aldrig fick, min morbrors pojke. Jag hängde med honom jämt när jag var liten, var barnvakt osv. Som vuxna umgicks vi när vi kunde (han bodde ju i Kiruna). På min födelsedag 2009 blev han mördad, så jag firar inte längre direkt min dag.  
    Men så tragiskt! Jag har läst om mordet nu. Vet någon vad som hände mellan dom? Jag beklagar verkligen, verkligen så mycket <3 Bara att Ante och Nanny finns där på din födelsedag och hans minnedag betyder säkert allt.
  • wozah
    Jekkaliten skrev 2011-01-30 08:30:15 följande:
    Men sover han fler än en gång per dag fortfarande? Om så: testa ta bort. Sen tror jag dagis fixar till de flesta rutiner. Men jag förstår att det är jobbigt just nu. 
    Japp! Men nu ska jag ta bort dag-vilan och testa. Jag tycker rutinerna har blivit KAOS sedan juldagarna och dagsistart har varit.
  • Sinne

    Åsa: Rutinerna här är också knas. Från att vakna 8 till 5.30. Idag har hon faktiskt sovit en stund på morgonen och ligger i sängen igen, knäpptyst så hon somnar nog snart. Hoppas det blir bättre utan dagvila! Men orkar han hela dagen då?

  • mamma till tre troll
    herzelid skrev 2011-01-30 09:15:28 följande:
    Jaana: Vi hade tänkt komma idag men Neo snorar, han har lite lite lite hosta också, värre är det för mig. Nu vet jag inte om det är pga alkoholen ihelgen eller som jag är sjuk, men jag har typ tappat min röst :p har också lite ont i halsen så vi måste tyvärr ställa in!!!! :( Vi vill inte smitta er ifall vi bär på något!
    krya på er. o hoppas din röst hitta tillbax snart O Grattis i efterskott

    fast här är de snor o hosta åxå.. på A.. de är hans vardag tydligen o ha hosta hela tiden vi kör med astmamedeciner som läkaren sa så får vi hoppas de ger ngn verkan på sikt.. Dock jobbigt!
  • IssaBL

    Jekka - men fy vad hemskt hoppas du hade en bra dag i alla fall, även om jag förstår var dina tankar har varit.

Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!