• Mymemlan

    Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!

    Eftersom vi skriver så mycket så blir det en himlans massa sidor, så det blir svårt att gå tillbaka och söka, så jag startar en ny tråd!

    Dom flesta bebisarna har passerat ett år nu och blivit barn (herregud!) så vi tar en ny tråd helt enkelt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 20:10
    Våran träff&fika tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m55095043.html

  • Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!
  • sok
    Mymemlan skrev 2011-02-06 19:45:01 följande:
    jaana,
    men vad vill du ha för nån vagn då? :)

    Sok & Krao,
    men kan ni säga vilka helger ni kan då så kan vi boka in nått. :)
    vilken ledig helg som helst typ kan jag, men nästa lediga helg dvs om 2 veckor kan jag nog inte på söndagen = bakis.
    Helena o Mattias skrev 2011-02-06 20:47:36 följande:
    Sinne: ja usch för magsjuka, kommer ihåg när jag jobba på millan så var de en som var typ 1½ som fick magsjuke, diarée som jag fick ta reda på... Dan efter så vaknar jag typ 4.30 o får springa på toa i säkert 2timmar, efteråt var jag helt slut, sov typ hela dan så vid 16tiden ringde de från millan o fråga om jag ville jobba nästa dag... Nä jag har magsjuka... Så de som går på dagis tror jag är extra smittsamt!
    det är mer smittor på dagis för att barn inte kan tvätta händerna/sprita som vuxna kan/gör.
    själva magsjukorna som går på dagis är samma som går ...utanför dagis.
    när svininfluensan härjade var det mkt mindre vinterkräksjukan tex och det därför att folk köpte hem handsprit och var nogrannare med sin handhygien!
  • wozah
    Sinne skrev 2011-02-06 22:24:15 följande:
    Åsa: Take it easy! Hon har ju inte legat här och kräkts :) Jag tror det är troligare att ni drar hem den från dagis. Fast jag är jävligt nervös att hon har någon annan bacill än vi hade så vi får det igen, för vi har ju varit MED henne flera timmar idag.

    Emily: Vi (T) hade tur, Klara kräktes bara lite en gång. Och vätskeersättning fixade han så vi har det hemma. Jag sörplade det när jag var sjuk. Bra grej att ha hemma!
    Men jag är chill! :) Jag är inte rädd för magsjuka.. Svär bara för att jag är stressad över skolan.. Inte erat fel! Men däremot tror jag det är större chans att hon har dragit hem det från er än från dagis i fredags. Magsjuka brukar ju komma ganska direkt.. Men alla är ju sjuka nu så smittan finns nog över allt! Fram med handspriten säger jag bara.. Hehe!
  • mamma till tre troll

    tänkte på växhuset idag.. Men vi skippar nog de.. vill inte ha ngn mer sjuka nu när A är så pass pigg som han är just nu..*peppar peppar*
    och sen är de ju så jäkla kallt igen då.. usch.. NU är jag trött på vintern.. den får gärna försvinna fort nu!! hahaha

  • Helena o Mattias
    mamma till tre troll skrev 2011-02-07 06:57:05 följande:
    tänkte på växhuset idag.. Men vi skippar nog de.. vill inte ha ngn mer sjuka nu när A är så pass pigg som han är just nu..*peppar peppar*
    och sen är de ju så jäkla kallt igen då.. usch.. NU är jag trött på vintern.. den får gärna försvinna fort nu!! hahaha
    Vi ska då fara på växis, ska bara o lämna Linus på dagis först. Ska hämta ett paket på örnäset o handla lite också...
    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • mamma till tre troll
    Helena o Mattias skrev 2011-02-07 07:21:50 följande:
    Vi ska då fara på växis, ska bara o lämna Linus på dagis först. Ska hämta ett paket på örnäset o handla lite också...
    ok.. jag har inte bestämt mig ännu hahaha..
  • herzelid

    Det här med vätskeersättning, jag har hört att man inte ska ge det till små barn, det var ju nå inslag på nyheterna i somras att det var barn som blev ännu sjukare av det.. någon som hört det?

  • sok

    Herzelid, för några sidor sen var det någon som skrev har i tråden om det där med vätskaersattningen.... ja fy vad trist då det är så här kallt! Less. Ingen timer till motorvarmare så svårstartad bil typ. Jobbar nu, här rast så passar på kolla av cyberrymden...

  • Sinne

    Åsa: Fast nu har vi ju kommit överens om att inkubationstiden är 12-48 timmar och att magsjuka inte kommer direkt haha :) Undrar vart ni sitter nu? Det går bra för mig med pluggandet hehe. Fast en sida har jag fått ihop, alltid nånting!

    Herzelid: Det var bara resorb junior som torkade ut barnen istället. Sen står det på vissa sidor att man inte ha ge hemmagjord. Annars är det lugnt. Vi har sempers, som även kan användas av vuxna!

  • IssaBL

    Jag tror det var ett vist märke vätskeersättning man inte skulle ge, om jag kommer ihåg rätt? (orkar inte gå tillbaks o läsa vad som skrevs för nån sida sen :P) Men man kan väl göra egen?

    Här har vi också haft nåt vajsing med magarna, Ronja har varit lös sen onsdagoch kräktes REJÄLT i lördags, fyfan, och jag var bakis..bra kombo :P Jag har också mått illa men inte kräkts tack o lov, nu är vi bättre men Ronja får stanna hemma från dagis imorgon också.

  • mamma till tre troll

    herz: ja de var ett märke man inte skulle ge.. tror de är de sinne skrev om.. man skulle inte heller ge hemmagjord för att de är svårt att reglera salthalten i den egengjorde står de på den sidan.. till barn under 12år.

    Issa: men visst går de magsjuka på dagis.. hört fler som är hemma med magsjuka barn. från både erat o dungens USCH!!

    var nog tur att man inte åkte iväg nånstans.. för magsjuka vill vi verkligen inte ha. nu när A är pigg o frisk för tillfället Han har verkligen inget imunförsvar.. så han åker nog på ngt nytt bara vi rör på oss bland folk.. typ ica.. trist!!

Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!