• Mymemlan

    Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!

    Eftersom vi skriver så mycket så blir det en himlans massa sidor, så det blir svårt att gå tillbaka och söka, så jag startar en ny tråd!

    Dom flesta bebisarna har passerat ett år nu och blivit barn (herregud!) så vi tar en ny tråd helt enkelt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 20:10
    Våran träff&fika tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m55095043.html

  • Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!
  • krao

    Issa, igen ;) Har du blivit hemmastadd i nya läggan nu förresten? Hur känns det att vara Luleåbo igen? :)

  • mamma till tre troll

    Issa: ja gultenfritt är vetefritt åh.. har du recept så tar jag gärna hahaa

    klart de är så att man ska dela på uppstigningarna OM man är två.. Dock fungerar de dåligt i detta hus.. då han oftast ändå ligger kvar eller tar in barnen i sovrummet (ja de är mysigt till en viss del) eller sånt jäkla liv så man iaf inte kan sova.. så då är de lika o kliva upp.. MEN de ges ingen sovmorgon då heller mohahahaha.. ja han kliver upp 5dagar/veckan för jobb.. men oftast är alla barn vaken vid den tiden åxå så jag får iaf inte ligga då heller! därför har jag börjat att lägga mig runt 21 så hinner man få sömn iaf

  • wozah

    Här varvar vi med kräksjuka, förkylning och hostan från helvetet!!!! Jag gråter för att jag inte kommer till ro med pluggandet, även om jag pluggar ganska mycket, men inte nog..

    Och i det här hushållet kör vi varannan dag med sovmorgon eftersom Melvin vaknar så tidigt.. Men då har ju pruttungne kommit på att man kan stå utanför sovrumsdörren och banka eller bumpa med rumpan så att det smäller i hela rummet.. :D Och om det är någonting jag och Daniel bråkar om är det faktist att sova.. Det är ju faktist den största omvändningen då man får barn.. Att ALDRIG få sova..

  • Mymemlan

    åsa,
    hujja, hoppas du får känna dig lugnare över plugget snart då ni blir friska! :) haha, han den där Melvin är smart, han vill ha både mamma och pappa och busa med ;)

  • sok
    mamma till tre troll skrev 2011-02-12 13:14:11 följande:
    sok: ja då är de ju skillnad.. Men dem växer ju blir äldre..då kommer man gnälla att dem aldrig kliver upp hahaha
    hoho ja DET är sant! då de fortfarande sover och man drar o ska jobba kväll vid 14 tiden haha.....

    just nu känns det dock väldigt avlägset men tiden går fortare än man tror.
    Mymemlan skrev 2011-02-12 15:04:51 följande:
    Håller på baka semlor, ska bli spännande för jaag har aldrig gjort det innan. Jag gillar inte mandelmassa så i dom jag kommer äta av blir det vaniljkräm, sen kommer det inte vara nån som helst kardemumma i mina semlor, Kräsen tjej.. :P

    Pannacotta med vanilj och hallon till efterrätt ikväll hos min pappa också, dom står för älg och lammmiddag, vi för efterrätt. Rätt överenskomligt!
    jag gör semlor varje år men har totalt missat att man kan ha kardemumma i!!!!!!!
    i degen???? jag älskar kardemumma!!!! ska jag måsta baka om årets laddning.....nä, men ska skriva in det i mitt recept så gör jag så nästa år!
  • sok
    IssaBL skrev 2011-02-12 15:38:51 följande:
    Jag trodde iaf inte att jag skulle vara tvungen att gå upp tidigt varje morgon bara för att jag valde att skaffa familj, man är ju ändå två om det. Om bara den ena tar ansvar kanske man måste fundera lite...precis som jag gjorde. Tycker inte det är ok att den ena ska få lata sig och den andra måste ta tag i alltt..
    håller med. ok själva amningsperioden så BLIR de tju så att mamman får ta det mesta om man ammar. men sen ska det vara millimeterrrättvisa haha annars blir jag ett monster. och som jag förut sagt så blev det väldigt jämställt här hemma då vi fick hilda. då jag amamde klev björn ALLTID upp med henne varenda morgon om han int ejobabde dagpass! plus att han sövde henne de månader då hon aldrig ville somna på kvällen utan var vaken till 00-03 tiden!!!!!
    nu tar vi varannan sovmorgon men jag sover så ytligt å dåligt tyvärr men de tär ju mitt eget fel. om jag bara kunde slappna av elelr vad tusan det handlar om.
    medan jag var föräldraledig så har det ju blivit många sovmorgnar, eftersom björn kanske har 1-2 dagpass i veckan bara, men nu jobbar vi båda och går oftast om varandra. han kom hem 15 idag, jag börjad ejobba 16, sen jobbar jag till 13 imrogon , han börjar 14 och slutar 15 på måndag, jag jobbar 12-21 på måndag....
    *intresseklubben antecknar* vi går iaf om varandra hela tiden men sen ses vi flera dagar i rad istället.
    är iaf glad vi har jobb, och faktiskt känns det riktigt kul att jobba!
  • Helena o Mattias

    Angående sovandet så är jag mer morgonpigg än Mattias, han mår riktigt dåligt av att stiga upp på morgonen... Men han går o lägger sig sent så då tar han ju Evelyn när hon är vaken där vid 2-3tiden. Jag går o lägger mig senast 12 så när jag lagt mig så tar Mattias henne o ev. Linus om han vaknar till!
    Men lustigt att Evelyn är "morgonpigg", hon vaknar kring 6.30-7.00 senast 8 då varken jag eller Mattias är så morgonpigga, måste vara mormor hon släktar på....
    Linus däremot har svårt att kliva upp tidigt, han är så söt när han säger "solen inte gått upp än...". Måste ju väcka han 7 när han ska till dagis o oftast får man släpa han upp o när han väl kommer upp så sätter han sig i soffan o håller på att somna om....
    Linus har alltid tyckt om att sova, när han var liten så sov han ju till 8-9 o sen när han börja på dagis så sov han länge när han var ledig, till 10-11tiden hahaha.


    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • mamma till tre troll

    sen jag började med penionärs fasoner o gått o lagt mig runt 21(senast22) så tycker inte jag de gör ngt att dem vaknar 05.30-06.00 jag har ju fått sova hela natten då oftast.. (nångång har A fått för sig att vakna o då går M o hämtar ner honom o lägger honom mellan oss o då somnar han om,fast de gillar inte jag.. så hela natten i egen säng är de bästa )
    Fast när båda väl är lediga så skulle de inte skada att man kunde(läs FICK) sova liiiite längre nångång.. hehe (Och nu kommer detta läsas av en person som kommer att ringa M omg o diskutera VÅRAT liv o sätta griller i huvudet på honom mm mm MEN du... SKÖT DITT EGET!!)

  • sok

    Kan man skicka Hilda på dagis imorgon? Hon är ju feberfri. Pigg. Lite snor som vanligt bara. Lite hosta. Ätit pencillinet 5 dagar tror jag det blir. Eller är det dumt med tanke på att de är ute både fm och em????? Iofs ska det vara kallt och då brukar de små vara inne....

  • Bonnevier

    Finns det några bra skomakare här i stan? Nån som vet? Har ett par skor jag behöver laga så jag kan börja använda dem igen, hatar de jag måste ha nu.

Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!