• Mymemlan

    Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!

    Eftersom vi skriver så mycket så blir det en himlans massa sidor, så det blir svårt att gå tillbaka och söka, så jag startar en ny tråd!

    Dom flesta bebisarna har passerat ett år nu och blivit barn (herregud!) så vi tar en ny tråd helt enkelt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 20:10
    Våran träff&fika tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m55095043.html

  • Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!
  • Mymemlan

    sok,


    det tkr jag att du kan, så länge hon inte ska ha pencillin nån av tiderna hon är på dagis så är det ju ingen fara. Hon kan ju inte vara hemma 10 dagar (visst äter man så länge?). Hon kommer ju glömma dom där borta om hon är hemma så länge ;)

  • mamma till tre troll
    sok skrev 2011-02-13 18:36:25 följande:
    Kan man skicka Hilda på dagis imorgon? Hon är ju feberfri. Pigg. Lite snor som vanligt bara. Lite hosta. Ätit pencillinet 5 dagar tror jag det blir. Eller är det dumt med tanke på att de är ute både fm och em????? Iofs ska det vara kallt och då brukar de små vara inne....
    Säger som Emily.. bra hon är feberfri o orkar o inte tar PC på ngn tid som hon ska vara där så ska de gå bra. för öroninflamation smittar ju inte. o bara hon själv har orken så är de ju ok. o utomhus skadar inte heller då dem ändå har kläder på sig.. fast är de som sagt jättekallt o dem ändå är inne så är de ju bra

    Gud så skönt o börjar bli av med kläder som legat lääänge här hemma o väntat på att få en ny kropp att klä.. hehe.. FB är ju grymt bra   o få in pengar till nya är desto bättre
  • Mymemlan

    jaana,
    härligt med nya kläder, jag shoppade ett set åt M på polarn idag, såå fina! Älskar deras kläder, färglada och fina, och framförallt, kvalitet :)

  • mamma till tre troll
    Mymemlan skrev 2011-02-13 19:30:39 följande:
    jaana,
    härligt med nya kläder, jag shoppade ett set åt M på polarn idag, såå fina! Älskar deras kläder, färglada och fina, och framförallt, kvalitet :)
    ja.. men eller hur fast här blev o blir de en hel del Me&i kläder
  • Mymemlan

    jaana,
    ja men dom kläderna är ju din drog ;) Funderar vad jag ska hitta för annat än pop kläder som är så, kanske får kika på lite me&i nån gång! :) Villervalla hade så mörka färger nu i vintern, så dom har jag inte köpt alls nu, men vår kollektionen kanske är finare. Vad finns det mer? Är sämst på märken! :P

  • wozah
    Bonnevier skrev 2011-02-13 18:56:50 följande:
    Finns det några bra skomakare här i stan? Nån som vet? Har ett par skor jag behöver laga så jag kan börja använda dem igen, hatar de jag måste ha nu.
    Bakom statoil i stan. Brevid kojis sushi!
  • mamma till tre troll
    Mymemlan skrev 2011-02-13 20:32:55 följande:
    jaana,
    ja men dom kläderna är ju din drog ;) Funderar vad jag ska hitta för annat än pop kläder som är så, kanske får kika på lite me&i nån gång! :) Villervalla hade så mörka färger nu i vintern, så dom har jag inte köpt alls nu, men vår kollektionen kanske är finare. Vad finns det mer? Är sämst på märken! :P
    Blingo.. men har inte sett dem själv..
    sen var de ett till men nu svek minnet haha

    ja me&i o jag.. är ett måste haha
  • krao

    Emily: Najs med nya kläder! Jag gillar också Po.p pga kvallan. Men tyvärr så har jag under vintern råkat ut för ett par plagg som varit riktigt kassa. Trist, trist. Det är litegrann som ett lotteri: plaggen kaaaan hålla skitbra, eller så blir de tvättluddiga/missfärgade/whatever efter första tvätten. Nåja, "tur i oturen" så har jag hittills inte hittat nånting jag riktigt gillat bland Polarns vårkläder (utöver ytterkläder), å det är ju ett ganska tacksamt "problem" ändå :)

Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!