• Flutterby

Någon som är bra på att omvandla mått/vikt i recept?

Jag har fått ett recept på "coffee cake" av min engelska svärmor och har försökt omvandla "ounces" till gram och deciliter mha internet, men jag får inte ihop det... någon som vill försöka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-23 18:40
    Här är måtten:

- 6oz Butter or marg.
    - 4 - 6oz sugar
    - 3 eggs
    - 6oz self raising flour.

• Svar på tråden Någon som är bra på att omvandla mått/vikt i recept?
  • Flutterby

Kan det stämma med bara 170 gram mjöl? (lika mycket smör och ungefär lika mkt socker).

• Flutterby

En sak till, det ska vara "self raising lour", dvs mjöl med tillsatt bakpulver, hur mycket bakpulver behöver jag till 170 g mjöl?

• Flutterby
    Flutterby skrev 2011-01-23 17:59:54 följande:
    En sak till, det ska vara "self raising lour", dvs mjöl med tillsatt bakpulver, hur mycket bakpulver behöver jag till 170 g mjöl?
    flour, ska det stå...
  • far

Kanske likabra att skriva recepet här? 2 teskedar bakpulver borde räcka, som till en "normalkaka".

• Flutterby
    far skrev 2011-01-23 18:20:04 följande:
    Kanske likabra att skriva recepet här? 2 teskedar bakpulver borde räcka, som till en "normalkaka".
    Tack!
  • Flutterby
    far skrev 2011-01-23 18:20:04 följande:
    Har lagt in det i trådstarten nu.
  • far

Låter ju som en sockerkaka med mycket smör, hur mycket kaffe? Skall du baka den nu?

• Flutterby
    far skrev 2011-01-23 18:51:24 följande:
    Låter ju som en sockerkaka med mycket smör, hur mycket kaffe? Skall du baka den nu?
    Nej, men nu i veckan tänkte jag. Några matskedar kaffe var det visst och sedan glasyr också.
Svar på tråden Någon som är bra på att omvandla mått/vikt i recept?