• mortill31980

Bilbarnstol REA el begagnat??

Behöver köpa en bilbarnstol till vår 2:a bil.... en som klarar upp till ca 20 kg ( 1½åring).
    Där jag bor finns det ingen närmare än ca 15 mil....  och det via Blocket.
    oftast vill folk som säljer inte skicka, så då kikar jag på nya stolar istället och kollar om det finns ngn rea, men hittar inte så mkt till rea, vill inte ge mer än ca 1000-1500 för en stol eftersom vi har en nyare i den andra bilen.
    ngn som vet fler beg-marknader? el reor?

• Svar på tråden Bilbarnstol REA el begagnat??
  • MattssonE

ring IF annars och hyr barnstol hos dem. när barnet växer och behöver ny barnstol säger ni till dem så får ni en ny när ni skickar tillbaka den tidigare. Den sista barnstolen får ni behålla :)

• Eleonor01

Jag skulle ALDRIG köpa en begagnad! Tänk om den varit med i en krock!!!! Våra barn e värda de xtra pengarna för en ny. Babyland har rea i en stad pga ombyggnad. Vet ju inte vart du bor men kolla det istället. Om den har varit med i en krock så hjälper den inte er ett skvatt om ni skulle krocka!!! Värt att tänka på....

Lycka till!

• Kina79

Man brukar kunna hitta Britax Two-Way till bra pris. Under 2000 kr, ibland bara 1695. Den kan ditt barn sitta längst bakåtvänd i och eventuella syskon kan ärva.

• MattssonE
    Eleonor01 skrev 2011-02-03 09:09:28 följande:

Jag skulle ALDRIG köpa en begagnad! Tänk om den varit med i en krock!!!! Våra barn e värda de xtra pengarna för en ny. Babyland har rea i en stad pga ombyggnad. Vet ju inte vart du bor men kolla det istället. Om den har varit med i en krock så hjälper den inte er ett skvatt om ni skulle krocka!!! Värt att tänka på....

Lycka till!

1. Borde inte stolen se rätt tilltuffsad eller rent av mörbultad ut om den varit med i en olycka...?
    2. alla har kanske inte råd att betala ca 6 000 för två bra barnstolar, eller hur? Då är det tur att man kan få begagnade för ett lägre pris.
  • Kina79
    MattssonE skrev 2011-02-03 09:19:24 följande:
    1. Borde inte stolen se rätt tilltuffsad eller rent av mörbultad ut om den varit med i en olycka...?
    2. alla har kanske inte råd att betala ca 6 000 för två bra barnstolar, eller hur? Då är det tur att man kan få begagnade för ett lägre pris.
    Att stolen varit med om en krock syns oftast inte alls. Jag krockade för ett tag sedan, bilstolarna såg hela ut, men byttes naturligtvis ut. Spänningarna som uppkommer i en bakåtvänd stol, pga dess stabila montering kan ge skador i plasten. Vid en krock senare skyddar inte stolen som den ska och barnet kan skadas eller tom dö.

Och 6000 kr för två bilstolar var väl till att ta i
    Britax Two-Way och Hi-Way kan man hitta till kampanjpris nästan hela tiden.

• mortill31980

vi har Be safe izi kid ....som ärvts av syrran, självklart kollas det upp om den varit med i krock,det kommer vi även att begära skriftligt vid köp av begagnat, så man vet alldeles säkert. därf hade jag ju helst köpt i närheten....   men kan jag hitta en stol på REA som vore det ju bra.... bor i Småland....

• MattssonE
    stintan80 skrev 2011-02-03 09:37:11 följande:
    vi har Be safe izi kid ....som ärvts av syrran, självklart kollas det upp om den varit med i krock,det kommer vi även att begära skriftligt vid köp av begagnat, så man vet alldeles säkert. därf hade jag ju helst köpt i närheten....   men kan jag hitta en stol på REA som vore det ju bra.... bor i Småland....
    jag bor också i småland :)
    Kina79 skrev 2011-02-03 09:28:48 följande:
    Att stolen varit med om en krock syns oftast inte alls. Jag krockade för ett tag sedan, bilstolarna såg hela ut, men byttes naturligtvis ut. Spänningarna som uppkommer i en bakåtvänd stol, pga dess stabila montering kan ge skador i plasten. Vid en krock senare skyddar inte stolen som den ska och barnet kan skadas eller tom dö.

Och 6000 kr för två bilstolar var väl till att ta i
    Britax Two-Way och Hi-Way kan man hitta till kampanjpris nästan hela tiden.
    okej det hade jag ingen aning om, fel av mig.

Nja det är det väl inte? speciellt inte eftersom att man måste byta ut stolarna i och med att barnet växer så var 6 000 en underdrift.
  • mortill31980

jag får leta mer på nätet....  ngn butik borde väl ha kampanj el rea lite

• Kina79
    MattssonE skrev 2011-02-03 09:19:24 följande:
    Ja, men du skrev 6000 för två bra bilstolar.
    Köper du en Two-Way tex så kan barnet sitta bakåtvänd i den till minst 5 års ålder. Därefter köper du en bältesstol med avtagbar rygg, den kan du använda tills ingen stol behövs. De kostar ca 1000-2000 kr.

En begagnad däremot hade jag inte köpt. Som sagt, man kan aldrig veta vad den vari med om, hur den har förvarats mm.
    OM det inte är från någon man känner o litar på.

• mortill31980

att hyra blir dyrt i längden för oss.....  nästa stol har ju den andra vuxit ur när det är dax, och den typen har vi 2 av....   men tack ändå

Svar på tråden Bilbarnstol REA el begagnat??