• SandraHelena

    Tråden för 87:or som nyss blivit gravid!! :)

    Hej!

    Måste vara fler 87:or där ute som nu väntar på liten!! Vi kanske kan följat åt, prata om det som vi upplever och bara prata av oss.

    Gärna berätta lite om oss själva.

    Jag hater Sandra och bor i Göteborg. Har nyss plussat så det är mycket frågor och annat som kommer dyka upp hos mig och det skulle vara skönt att kunna pratat av sig med andra i samma situation och ålder!!

    Hade gott/ Humlan!

  • Svar på tråden Tråden för 87:or som nyss blivit gravid!! :)
  • 87Malin

    Jag känner knappt nåt nu...jag tror det har hänt nångång men då har det varit så svagt och gått så fort så man hinner inte reagera...men det lilla trollet ska väl bli som sin mor, efter med allt..haha

  • 87Malin

    Jo jag vet ju det, men det är ju så tråkigt när det tar sån lång tid, hoppas det blir innan midsommar så kanske min mamma kan få känna nåt för vi ska till dom och fira lite midsommar..

  • SandraHelena
    87Malin skrev 2011-06-16 22:13:43 följande:
    Jag hoppar gärna in här, är oxå en -87 och väntar sitt första barn. Är i V21 nu och har BF den 30 oktober.. Alla ni som är runt samma vecka när började ni känna dom första rörelserna/sparkarna?
    Grattis och välkommen!! 

    Jag tror jag började känna ytterst lite vid v 16-17. Sen vid v 20 så har det bara ökat. Är nu i v 23 och man känner och ser när den sparkar, men det kan vara lite dag till dag. Vissa dagar är den lille väldigt lugn och man känner knappt något, sen vissa dagar lever den rövare!! :)

    Det beror väl på hur de ligger, min sambos syster började inte känna något förrän hon var i v 25. Så det är nog väldigt olika. :) 
  • aquarius87
    Muminstjej skrev 2011-06-14 22:49:02 följande:
    Jag går in i vecka 17 imorgon. Ska bli spännande med UL! Men jätte nervöst också... Fy!
    Vilken vecka är du i?
    Men vad skönt att det gick bra på UL! Glad
    Jag är i v 22!
    87Malin skrev 2011-06-16 22:13:43 följande:
    Jag hoppar gärna in här, är oxå en -87 och väntar sitt första barn. Är i V21 nu och har BF den 30 oktober.. Alla ni som är runt samma vecka när började ni känna dom första rörelserna/sparkarna?
    Grattis och välkommen! Glad

    Jag är i vecka 22 och jag tror jag har känt rörelser ganska länge sen typ vecka 17 kanske, men vågade inte riktigt tro på det förrän efter RUL i vecka 20.. Nu känner jag Lillen varje dag! Hjärta
  • SandraHelena

    Halloj, halloj!!

    I morn ska jag på ett extra besök hos BM, då jag blivit akut trött och slut igen. Det som hade gått över nu, men så bara pang så blev man trötter igen. Så ska till henne och kolla mitt blodvärde, och troligen blir dte att höja järndosen skulle jag tro... Obestämd Tycker inte om dom tabletterna, men måste man så måste man!!! Glad

  • 87Malin

    Gud alltså vad den hära helgen har gjort mycket för mig...jag började känna mitt lilla troll mer och mer på lördag och sen igår kväll så la jag mig i sängen och hede min händer på magen och då kände jag hur den lilla buffade, som tur va så var sambon fortfarande vaken så han fick känna han med..

    Och idag så har jag känt h*n mest hela dagen, hade en timmes rast på eftermiddagen och då passade den på att trycka sig utåt allt vad den kunde så magen vart ju stenhård och jag såg nästan höggravid ut..

    Sen så sa magen bara pangbomm så vart den hur stor som helst bara sen i fredags..

    jag ska försöka knäppa ett kort i morgon och lägga upp..

  • SandraHelena

    Såå roligt!! :) Helt underbart när man börjar känna! Fast jag började inte känna utanpå förrän för två veckor sedan. 

    Vart full rulle på min i helgen med då jag jobbat. Men idag har den inte gjort många knop, och man blir nästan orolig... Så min sambo fick prata lite med den så vaknade den till liv lite. Så nu har den vaknat lite!! Hehe!!

    Helst får den lille göra sig påmind så ofta som möjligt!! :) 

  • deeya
    SandraHelena skrev 2011-06-20 21:09:22 följande:
    Halloj, halloj!!

    I morn ska jag på ett extra besök hos BM, då jag blivit akut trött och slut igen. Det som hade gått över nu, men så bara pang så blev man trötter igen. Så ska till henne och kolla mitt blodvärde, och troligen blir dte att höja järndosen skulle jag tro... Obestämd Tycker inte om dom tabletterna, men måste man så måste man!!! Glad
    Ajdå hoppas de vänder snart :)

    Ska själv till BM imorgon fast de är för v 20 kontrollen trots att jag är i v 22 Skrattande
    Tror de lutar åt järntabletter för mig också men vi får väl se Glad
  • SandraHelena
    deeya skrev 2011-06-20 21:56:48 följande:
    Ajdå hoppas de vänder snart :)

    Ska själv till BM imorgon fast de är för v 20 kontrollen trots att jag är i v 22 Skrattande
    Tror de lutar åt järntabletter för mig också men vi får väl se Glad
    Jaa, det är jobbigt med tröttheten... Speciellt när man jobbar, man kommer aldrig igång och har dålig stubin när man råkar ut för de otrevliga tanterna på jobbet..Haha! 

    Okey, så du är längre gången är du trodde?? Glad 
Svar på tråden Tråden för 87:or som nyss blivit gravid!! :)