• SandraHelena

    Tråden för 87:or som nyss blivit gravid!! :)

    Hej!

    Måste vara fler 87:or där ute som nu väntar på liten!! Vi kanske kan följat åt, prata om det som vi upplever och bara prata av oss.

    Gärna berätta lite om oss själva.

    Jag hater Sandra och bor i Göteborg. Har nyss plussat så det är mycket frågor och annat som kommer dyka upp hos mig och det skulle vara skönt att kunna pratat av sig med andra i samma situation och ålder!!

    Hade gott/ Humlan!

  • Svar på tråden Tråden för 87:or som nyss blivit gravid!! :)
  • 87Malin

    Mitt lilla troll har hittat ett nytt sparkställe som är roligt att sparka på, min blåsa.. Sen så är det inte så skönt när man är så pinknödig och inte tillgång till toa

  • Muminstjej

    Har ni börjat titta något på barnvagnar tjejer?

    Jag och sambon har provkört och tittat lite i helgen. Och det verkar som att vi ska ha en med svängbara hjul fram iallafall, vi gillade både Emmaljunga NitroCity och Teutonia Fun. Någon av er som har erfarenhet av dessa? Tänkte vad som skiljer dom åt?

    Dags och bestämma sig för oss snart om vi ska köpa en helt ny. Det är 4,5månads väntetid.
    Helt sjukt lång tid!

  • deeya
    Muminstjej skrev 2011-06-27 18:00:42 följande:
    Har ni börjat titta något på barnvagnar tjejer?

    Jag och sambon har provkört och tittat lite i helgen. Och det verkar som att vi ska ha en med svängbara hjul fram iallafall, vi gillade både Emmaljunga NitroCity och Teutonia Fun. Någon av er som har erfarenhet av dessa? Tänkte vad som skiljer dom åt?

    Dags och bestämma sig för oss snart om vi ska köpa en helt ny. Det är 4,5månads väntetid.
    Helt sjukt lång tid!
    Vi har redan vagn klar och de är skönt kan jag säga :)
    Har dock ingen erfarenhet av dom där vagnarna, men vi har en babytravel jogger som vi ska ha liggdel till plus att vi har en syskon redan i samma märke så bebisen kan åka i båda :)

    Är de små hjul fram på dom eller? =)
    Oj de var lång väntetid...
  • aquarius87
    87Malin skrev 2011-06-27 17:21:00 följande:
    Mitt lilla troll har hittat ett nytt sparkställe som är roligt att sparka på, min blåsa.. Sen så är det inte så skönt när man är så pinknödig och inte tillgång till toa
    Visst är det roligt! Flört
  • aquarius87

    Åh vad irriterande det är när man skrivit ett inlägg och ska skicka och då blir det fel så det försvinner... Skrikandes

    Men det jag skrev var att vi har också kollat och testat lite vagnar nu.. Det blir en Emmaljunga city cross! Glad Jag går mycket på grusvägar och i skogen så jag behöver en "riktig" vagn och den här tycker jag verkligen om!

    Har tyvärr ingen erfarenhet av dom vagnarna.. Men fråga! Det gjorde jag och dom var så hjälpsamma så! Glad Det är ju en ganska stor sak att köpa en ny vagn! Det är ju inte direkt gratis, så det gäller att man är säker!

  • Muminstjej
    deeya skrev 2011-06-27 21:25:16 följande:
    Vi har redan vagn klar och de är skönt kan jag säga :)
    Har dock ingen erfarenhet av dom där vagnarna, men vi har en babytravel jogger som vi ska ha liggdel till plus att vi har en syskon redan i samma märke så bebisen kan åka i båda :)

    Är de små hjul fram på dom eller? =)
    Oj de var lång väntetid...
    Skönt och ha det klart.

    Ja, eller det är iallafall mindre än hjulen bak. Riktigt smida! Kommer bli svårt det här...
    Eller hur?! Fattar inte att det kan vara så lång väntetid på den affären... Men vi kanske åker till en annan, tror inte det är så lång väntetid överallt. Hoppas inte det iallafall!
  • Muminstjej
    aquarius87 skrev 2011-06-28 08:59:41 följande:
    Åh vad irriterande det är när man skrivit ett inlägg och ska skicka och då blir det fel så det försvinner... Skrikandes

    Men det jag skrev var att vi har också kollat och testat lite vagnar nu.. Det blir en Emmaljunga city cross! Glad Jag går mycket på grusvägar och i skogen så jag behöver en "riktig" vagn och den här tycker jag verkligen om!

    Har tyvärr ingen erfarenhet av dom vagnarna.. Men fråga! Det gjorde jag och dom var så hjälpsamma så! Glad Det är ju en ganska stor sak att köpa en ny vagn! Det är ju inte direkt gratis, så det gäller att man är säker!
    Vi ska ta en dag och åka iväg och bara provköra och prata vagnar!
    Det behövs, för det är en jäkla djungel! Jag blir inte klok på alla vagnar och olika saker...
    Men det lutar åt någon av dom modellerna iallafall...
    Vi bor i stan så vi kan absolut inte köpa ett sånt där stort åbäke, haha! Då kommer jag köra ner ALLT!
  • 87Malin
    aquarius87 skrev 2011-06-28 08:51:16 följande:
    Visst är det roligt! Flört
    Det är så himla roligt.. idag ska jag och sambon åka in till staden (bor 6 mil utanför) för att gå på barnens hus och kolla på lite barnsaker, barnvagn och vagga är det ända vi har, vaggan är efter sambon som han hade när han själv var liten, men sen har vi inget mer..
  • SandraHelena

    Jag har en emmaljunga... Men fyra riktiga hjul, en bra rymlig vagn. Vet ej ritkigt vad den heter, men min bror had eden till sina barn i alla fall och min syster hade en lika dan. Mycket sköna att köra, och jag vill ha 4 pumpningsbara hjul. Så den ska jag upp och hämta nästa vecka, 65 mil en lagom tripp för en vagn!! Haha!! Nää, ska hälsa på mina föräldrar och syskon med!! Glad Så semester JA TACK!!! Flört

  • SandraHelena

    Just ja, någon som vill ha min jävulska höft???? Jag har REA på den just nu, jag är helt invalid... JObbat 2 dagar så går jag som en gammel kärring!! Så den som vill ha... Kom och ta!! Tungan ute

Svar på tråden Tråden för 87:or som nyss blivit gravid!! :)