• Katjaaa

    Västerås mammor!!

    Hej.

    Jag är ganska nyinflyttad i Västerås, och när man går hemma och är mammaledig så
    känns de ibland lite ensamt eftersom att jag knappt känner någon i Västerås.

    Därför skulle de vara roligt att träffa och umgås med andra mammor som har barn i ungefär samma ålder som min son som är född jan-10, och kanske gå till busborgen tillsammans, ta en fika på stan eller liknande?

    Någon/några intresserade? Glad

  • Svar på tråden Västerås mammor!!
  • Katjaaa
    marmelad skrev 2011-02-15 20:50:09 följande:
    En liten sladdis alltså
    Trivs ni bra i Skultuna? Skulle du rekomendera det till någon som ville flytta hit? Har ju inte hunnit få någon uppfatting än, eftersom vi bara bott här i en vecka.. men jag hoppas att vi ska trivas
    Molly Monster skrev 2011-02-15 19:39:57 följande:
    Här vaknade min 3-åring med värsta skrällhostan idag. Rynkar på näsan Hoppas det går över snart men jag stryker mig från tors-fre för då är han knappast frisk. Men har gott hopp inför nästa vecka om fikat blir då!

    {#emotions_dlg.flower} Intresse för fika, klart vi vågar! {#emotions_dlg.flower}
    Torsd 17/2 - underbaraungar
    Fredag 18/2 - underbaraungar
    Måndag 21/2 - Gabriel, underbaraungar
    Tisdag 22/2 - Gabriel, underbaraungar
    Onsdag 23/2 - Gabriel, underbaraungar
    Torsdag 24/2 - underbaraungar
    Fredag 25/2 - Gabriel, underbaraungar
    Då får vi hoppas att han kryar på sig snabbt.
    Vi kanske skulle preliminärboka någon dag nästa vecka. Kanske hinner Katjaaas son bli frisk med?!
    Vad sägs om tisdag?
    Jag är absolut på bara han (och jag) blivit friska :)
  • Katjaaa

    Förövrigt skulle de ju vara kul att veta lite mer om samtliga "aktuella" :)

    Själv är jag 24år (fyller 25 i sommar), jag heter Katja, har tidigare bott i Sala men flyttade hit (västerås) pga att sambon fick jobb här. Är som sagt mammaledig för tillfället och hoppas på att kunna vara hemma med sonen tills i höst. Förövrigt är jag tyvärr arbetslös, men hoppas på ett jobb senast till hösten som sagt.

    När jag inte är hemma med sonen tar jag gärna en fika, och om pengarna tillåter, en liten shoppingrunda på stan med vänner. Umgås med sambon, händer (sällan dock) att man går ut och slår klackarna i taket med något härligt gäng och bara dansar av sig. Helst till reggae/reggaeton, men gillar även annan musik :)
    Jag är ganska lugn av mig, samtidigt som jag ganska ofta känner mig rastlös och gillar att ha något att göra hellre än att dega i soffan. Även om de också kan va väldigt skönt emellanåt!

    Ja lite kort om mig iaf.. Skulle vara kul om ni andra också presenterade er.

  • marmelad

    Jag heter Malin, och jag är 27 år. Det låter nästan som början på en kontaktannons detta, haha
    Kommer från Hedemora, men nu senast bodde vi i Avesta. Har flyttat runt en del, i jakt på att hitta det perfekta stället att bo på Nu får vi se om Västerås uppfyller mina krav.
    Eftersom jag har en 2,5 åring som har myror i brallan så drar jag mig för att gå ut på café och sånt just nu, för det brukar mest innebära att jag får jaga honom. Så jag träffar hellre vänner hemma hos någon, eller i en lekpark där man kan släppa honom lös

  • HippYgirl

    Hejsan! Här kommer en till mammaledig västeråsre! Jag heter Elin, snart 26 och bor på skälby med sambo, bonusson Alfons -06, Leah dec 08 och Sam som är född maj -10.

    Här är det också öppet för fika! :) alltid kul att träffa fler mamma lediga!

  • marmelad
    HippYgirl skrev 2011-02-16 08:10:04 följande:
    Hejsan! Här kommer en till mammaledig västeråsre! Jag heter Elin, snart 26 och bor på skälby med sambo, bonusson Alfons -06, Leah dec 08 och Sam som är född maj -10.

    Här är det också öppet för fika! :) alltid kul att träffa fler mamma lediga!
    Hej! Vad roligt med fler mammor
    Vi har pratat lite om en fika här hemma hos oss, i Skultuna, eventuellt på tisdag. Om du vill och kan får du gärna komma
    Jag har oxå en bonusson som är född -06, men han bor hos sin mamma och är hos oss varannan helg.
  • Miian

    Godmorgon:)

    Detsamma majjssan77 :D

    Jag kan på tisdag :) Jag har också plats för fler i min bil om det skulle va så. Har inga barnstolar men jag har tre platser lediga iallafall :D

    Liten kort presentation om mig då
    Jag heter Maria jag är snart 24 år och jag har en dotter på 5 veckor som heter Cornelia. Vi bor i centrala västerås tillsammans med min sambo och våra två hundar. Jag har bott tre år i västerås och har väll inte allt för stor vänskapskrets här än måste jag väll medge.
    Om dagarna försöker jag vänja mig vid att vara hemma hehe. Jag ä rastlös av mig  och försöker hitta på saker att göra. Och har då turen med en liten snäll dotter som älskar att åka bil :P
    Jag är från början utbildad glasblåsare men det kryllar inte av dessa jobb i västerås, så utöver min verksamhet där jag gör glassmycken så jobbar jag heltid som personlig assistent, Men ska nu vara mammaledig tillsvidare. Och eftersom sambon pluggar så kommer jag nästan ta ut all ledighet.

  • Katjaaa
    Miian skrev 2011-02-16 09:23:38 följande:
    Godmorgon:)

    Detsamma majjssan77 :D

    Jag kan på tisdag :) Jag har också plats för fler i min bil om det skulle va så. Har inga barnstolar men jag har tre platser lediga iallafall :D

    Liten kort presentation om mig då
    Jag heter Maria jag är snart 24 år och jag har en dotter på 5 veckor som heter Cornelia. Vi bor i centrala västerås tillsammans med min sambo och våra två hundar. Jag har bott tre år i västerås och har väll inte allt för stor vänskapskrets här än måste jag väll medge.
    Om dagarna försöker jag vänja mig vid att vara hemma hehe. Jag ä rastlös av mig  och försöker hitta på saker att göra. Och har då turen med en liten snäll dotter som älskar att åka bil :P
    Jag är från början utbildad glasblåsare men det kryllar inte av dessa jobb i västerås, så utöver min verksamhet där jag gör glassmycken så jobbar jag heltid som personlig assistent, Men ska nu vara mammaledig tillsvidare. Och eftersom sambon pluggar så kommer jag nästan ta ut all ledighet.
    Får man fråga vart du bor? Jag bor nämligen också centralt (Östermalm)
  • Miian

    Jag bor inte mitt i centrum, men ungefär fem minuter från stan, precis vid högskolan:)

  • Trollmamma till 4

    Oj va unga ni är!

    Jag blir 34 år i år men är än så länge bara 33

    Har bott i Västerås i en massa år, är Skultunabo sen ca 8 år tillbaka, trivs bra här

    Bor med mina 4 barn å sambo.

    Jobbar inom vården men blev arbetslös i April förra året så hoppas på nytt jobb efter mammaledigheten..

    Har tänkt vara hemma till November-12 om ekonomin tillåter..
    Är social å gillar när det händer saker men det är även skönt med lugn å ro emellanåt


    marmelad skrev 2011-02-15 20:50:09 följande:
    En liten sladdis alltså
    Trivs ni bra i Skultuna? Skulle du rekomendera det till någon som ville flytta hit? Har ju inte hunnit få någon uppfatting än, eftersom vi bara bott här i en vecka.. men jag hoppas att vi ska trivas
    Japp

    Vi trivs jättebra

    Skulle absolut rekommendera Skultuna!

    Skultuna är inte så stort å efter ett tag känner man igen många

    Jag kan rekommendera Öppna Förskolan som håller till i samma hus som Vårdcentralen.. Superbra personal

    Vill du veta mer så fråga bara! Hjälper gärna till om jag kan
    Mamma till 4
Svar på tråden Västerås mammor!!