• Katjaaa

    Västerås mammor!!

    Hej.

    Jag är ganska nyinflyttad i Västerås, och när man går hemma och är mammaledig så
    känns de ibland lite ensamt eftersom att jag knappt känner någon i Västerås.

    Därför skulle de vara roligt att träffa och umgås med andra mammor som har barn i ungefär samma ålder som min son som är född jan-10, och kanske gå till busborgen tillsammans, ta en fika på stan eller liknande?

    Någon/några intresserade? Glad

  • Svar på tråden Västerås mammor!!
  • LokesMammi

    Smyger in i tråden och lämnar ett avtryck!
    Har bott i västerås i 3år! Kommer från Eskilstuna. Nära o bra då min familj o mina vänner finns kvar där. Har inte så många vänner här i stan, men några har man lyckats bekanta sig med. Jag o sambon o våran 5 veckors bebis bor i Bjurhovda!

    Jag är gärna med på fika. Kan närsom.
    Såg att ni pratade om allergi. Jag är allergisk mot jordnötter o fisk (finns inte i så mkt kakor direkt =)) Har även astma och är känslig mot pälsdjur men en stund går bra för mig!


    Loke 11/1-2011
  • marmelad
    Trollmamma till 4 skrev 2011-02-16 09:43:39 följande:Japp

    Vi trivs jättebra

    Skulle absolut rekommendera Skultuna!

    Skultuna är inte så stort å efter ett tag känner man igen många

    Jag kan rekommendera Öppna Förskolan som håller till i samma hus som Vårdcentralen.. Superbra personal

    Vill du veta mer så fråga bara! Hjälper gärna till om jag kan
    Ja jag har faktiskt hunnit vara ner till öppna förskolan två gånger redan, för att inte sonen skulle bli så rastlös här hemma. Men tyvärr, för hans del, så var det mest små barn där. Men vi ska nog ta en sväng dit på måndag igen Personalen verkar vara väldigt trevliga iaf.
    LokesMammi skrev 2011-02-16 10:27:50 följande:
    Smyger in i tråden och lämnar ett avtryck!
    Har bott i västerås i 3år! Kommer från Eskilstuna. Nära o bra då min familj o mina vänner finns kvar där. Har inte så många vänner här i stan, men några har man lyckats bekanta sig med. Jag o sambon o våran 5 veckors bebis bor i Bjurhovda!

    Jag är gärna med på fika. Kan närsom.
    Såg att ni pratade om allergi. Jag är allergisk mot jordnötter o fisk (finns inte i så mkt kakor direkt =)) Har även astma och är känslig mot pälsdjur men en stund går bra för mig!
    Jag har en hårig katt just nu, men jag kan stänga ut henne på balkongen om du vill komma på tisdag (har en inglasad sådan så det går ingen nöd på henne där
  • LokesMammi
    marmelad skrev 2011-02-16 10:40:40 följande:
    Ja jag har faktiskt hunnit vara ner till öppna förskolan två gånger redan, för att inte sonen skulle bli så rastlös här hemma. Men tyvärr, för hans del, så var det mest små barn där. Men vi ska nog ta en sväng dit på måndag igen Personalen verkar vara väldigt trevliga iaf.Jag har en hårig katt just nu, men jag kan stänga ut henne på balkongen om du vill komma på tisdag (har en inglasad sådan så det går ingen nöd på henne där
    Jag kan ta en extra puff medicin! =) Vilken tid på tisdag? Tänkte ge mig på barnmassage, men det är kl 10-11.15! =)
    Loke 11/1-2011
  • marmelad
    Majjssan77
    Om du vill får du gärna "släppa in" mig på din sida, så jag kan ställa alla mina framtida frågor där  
  • marmelad
    LokesMammi skrev 2011-02-16 10:44:39 följande:
    Jag kan ta en extra puff medicin! =) Vilken tid på tisdag? Tänkte ge mig på barnmassage, men det är kl 10-11.15! =)
    Vi har inte bestämt någon tid.. när passar det alla? På eftermiddagen? Kl 13 kanske?
    Vilka är det som sagt ja till fika på tisdag nu?

    underbaraungar
    Gabriel
    Miian
    suzzy
    Katjaaa (om de är friska)

    Har jag missat någon?
  • HippYgirl

    Jag har ingen bil så att ta sig till skultuna med 3 barn känns lite knöligt. Men skulle kunna ha nästa träff hos oss så kan vi vara med ;)

  • marmelad
    HippYgirl skrev 2011-02-16 10:54:31 följande:
    Jag har ingen bil så att ta sig till skultuna med 3 barn känns lite knöligt. Men skulle kunna ha nästa träff hos oss så kan vi vara med ;)
    Det kan jag förstå. Då tar vi hos dig nästa gång
  • Miian

    jag har som sagt plats i min bil för fler om någon behöver skjuss =)

    13 funkar bra för mig iallafall:)

  • mariago

    Hej
    Är det ok om jag också hoppar in i tråden.
    Jag är 30 år och föräldraledig med en dotter på 3 månader. Jag och min sambo bor på Gideonsberg i Västerås, har bott i Västerås i ca. 1,5 år och känner inte heller så många i stan. Kommer från Dalarna ursprungligen.
    Nästa vecka kommer jag nog inte att vara i Västerås tyvärr.

Svar på tråden Västerås mammor!!