• Kalycia

Snygga vaxdukar/liknande - finns det?

Jag letar efter snygga vaxdukar eller liknande dukar som är enkla att torka av. Vill att det ska vara både snyggt och funktionellt då jag har en kletig hobby där ja håller på med färg, men min arbetshörna ska samtidigt vara snygg.

Hittar själv inga snygga vaxdukar/liknande, nån som har tips? 

• Svar på tråden Snygga vaxdukar/liknande - finns det?
  • Birka

Jysk brukar ha rätt fina & billiga funkar det med texilvaxduk så är ju det snyggare.

• Elli47

Sist köpte jag på Ohlssons tyger, den är jätteläcker i en slags gulgrön färg och ser ut som tapetväv!   Annars brukar jag ofta hitta roliga mönster på Åhléns faktiskt men även ibland på billighetsaffärer typ Rusta och liknande!

• Kalycia
    shitvadjaghatar skrev 2011-02-11 19:41:58 följande:
    www.tiogruppen.com/
    Riktigt mycket som jag älskar men sååå dyrt!
  • Kalycia
    shitvadjaghatar skrev 2011-02-11 19:45:13 följande:
    Hellre lever jag på vatten och bröd och har en snygg duk än handla på Jysk.

Ja, men skillnaden är ungefär 300 kronor per meter vilket är betydligt mer än jag har råd med. Priset är fortfarande hutlöst dyrt, annars hade jag slagit till direkt!
  • Cloudy

Rusta, Åhlens, Willys och Jysk har ett bra utbud av olika vaxdukar. Köpte nyss en rosa/vitrutig rund duk på Rusta för 49 kr som matchar gardinkappan från Ellos i köket. Byter vaxdukar 3-4 ggr per år.

Jag hatar dock textilvaxdukar som alla envisas att tipsa om när man efterfrågar vaxdukar.

• Elli47
    Cloudy skrev 2011-02-12 11:42:46 följande:
    Rusta, Åhlens, Willys och Jysk har ett bra utbud av olika vaxdukar. Köpte nyss en rosa/vitrutig rund duk på Rusta för 49 kr som matchar gardinkappan från Ellos i köket. Byter vaxdukar 3-4 ggr per år.

Jag hatar dock textilvaxdukar som alla envisas att tipsa om när man efterfrågar vaxdukar.
    Jag gillar inte heller textilvaxdukar, de är vidriga och helt omöjliga att torka bort t ex smulor från  
  • Cloudy
    Elli47 skrev 2011-02-12 17:51:11 följande:
    Jag gillar inte heller textilvaxdukar, de är vidriga och helt omöjliga att torka bort t ex smulor från  
    Ja och de är hemska när det gäller fläckar också, endera ska man ha riktig vaxduk eller så ska man ha tygduk.
  • Cloudy
    mrslonely skrev 2011-02-12 20:30:59 följande:
    tyckte vaxdukarna på 10 gruppen var jättefula. Skäms
    Jag också för att inte tala om det överdriva priserna.

Enda vaxduk jag vill ha som är dyrare är marimekko.
  • Kalycia

De i början från 10gruppen va riktigt fula, men mot slutet och i mitten var några sjukt snygga! Dock skulle jag aldrig betala så mycket för några enkla vaxdukar. Absolut MAX 100 kronor/meter, men 50 är nog mer rimligt.

• ModestyB

Åhléns har fina. Och faktiskt Rusta också.
    På Åhléns är det bra att kolla bland stuvarna, eftersom jag ofta hittat dyrare vaxdukar på stuvbit där.

• Konvaljen

Vi har en textilvaxduk från Åhlens som är prickig, funkar kanon. Är egentligen allergisk mot vaxdukar men har fallit till föga då yngsta barnet kladdar hej vilt med maten.

• Kalycia

Ska ta mig en sväng till Åhlens idag, nåt skoj ska man nog hitta iaf :)

• Flickmamma

Köpte en vaxduk på metervara på ÖB i tisdags. Idag när jag skulle torka av efter frukosten var det ett hål i den. Såå sur! Tips på slitstarka vaxdukar som klarar ett barnliv!!

Svar på tråden Snygga vaxdukar/liknande - finns det?