• Svar på tråden Receptet på Coca-Cola avslöjat
  • Magnus Petersson

    Jag har full respekt för vegetarianer som inte äter något kött alls då det är av etiska orsaker och det är dessutom inte främmande i västerländsk kultur, till skillnad från muslimer, judar och vissa kristna som inte äter griskött av vidskepliga orsaker.

  • oOHalalOo
    Magnus Petersson skrev 2011-02-21 19:28:05 följande:
    Då är det en fråga om smak och inte något religiöst grupptryck. Jag tycker inte om lingonsylt bland annat, men om någonting jag gillar innehåller en liten del lingonsylt så bryr jag mig inte då det är så lite att jag slipper smaken, då gör det inget att det finns lite lingonsylt i eftersom man slipper smaken.
    Det finns inget grupptryck att inte äta gris. Det handlar om personligt val att inte göra det, eftersom man gör valet pga av religiös övertygelse. Hur du kan få religiös övertygelse till grupptryck, ja det kanske bara du kan förstå.
  • oOHalalOo
    Magnus Petersson skrev 2011-02-21 21:23:56 följande:
    Jag har full respekt för vegetarianer som inte äter något kött alls då det är av etiska orsaker och det är dessutom inte främmande i västerländsk kultur, till skillnad från muslimer, judar och vissa kristna som inte äter griskött av vidskepliga orsaker.
    Det var en väldigt dum förklaring eller ska jag kalla det bortförklaring?

    Säg som det är, du respekterar inte religiösa, men det har du väl förresten redan skrivit? Så varför hålla på med en massa tramsiga frågor om dittan och dattan?
  • Magnus Petersson
    oOHalalOo skrev 2011-02-21 21:24:13 följande:
    Det finns inget grupptryck att inte äta gris. Det handlar om personligt val att inte göra det, eftersom man gör valet pga av religiös övertygelse. Hur du kan få religiös övertygelse till grupptryck, ja det kanske bara du kan förstå.
    Grupptrycket att följa gud är det som är grupptrycket. Vi säger såhär:
    Det finns många dumma svenskar som konverterar till islam och andra sjuka fundamentala skitreligioner som till exempel Jehovas Vittnen och Mormonerna, om det inte hade funnits en enda muslim i Sverige, tror ni då allvarligt talat att antalet konvertiter skulle vara lika högt? Nej just det.
  • oOHalalOo
    Magnus Petersson skrev 2011-02-21 21:37:53 följande:
    Grupptrycket att följa gud är det som är grupptrycket. Vi säger såhär:
    Det finns många dumma svenskar som konverterar till islam och andra sjuka fundamentala skitreligioner som till exempel Jehovas Vittnen och Mormonerna, om det inte hade funnits en  enda muslim i Sverige, tror ni då allvarligt talat att antalet konvertiter skulle vara lika högt? Nej just det.
    Du ska inte glömma övertygelse, för det är allsom oftast det som tro handlar om.

    Kan du kanske förklara varför du blir så provocerad av oss som gör personliga val så du måste ta till ordhyggen som 'många dumma svenskar som konverterar till Islam...'?

    Självfallet! Islam har alltid lockat med sitt enkla budskap, ¨när det gäller människor som velat stanna upp och lyssna. Idag är det dessutom lättare att hitta fram än tidigare, pga av internets stora möjligheter till att skaffa sig kunskap och lärdom om bl.a. Islam.

    Och tro mig, det finns en hel del som varit riktigt så där otrevliga i tonen som du är, men som efter år av kämpande mot sina egna fördomar och föreställningar och även hat, även de hittat fram till Islam. Det är så spännande att se vilka olika vägar det ibland kan handla om. Du borde kanske läsa lite konvertitberättelser eller kolla på Youtube? Där skulle du få se ting som du inte verkar ha stött på ännu. Det vore väl intressant och framförallt lärorikt för dig?
  • Magnus Petersson

    Du, jag har sett flera av de där konvertitvideoerna, och jag kände inget annat än hat mot dessa förrädare.

  • bitte67
    Magnus Petersson skrev 2011-02-21 21:54:34 följande:
    Du, jag har sett flera av de där konvertitvideoerna, och jag kände inget annat än hat mot dessa förrädare.
    På vilket sätt är de förrädare? För att de bytt religion eller vad?
  • Magnus Petersson
    bitte67 skrev 2011-02-21 22:26:17 följande:
    På vilket sätt är de förrädare? För att de bytt religion eller vad?

    Ja, de har förrått den västerländska kulturen, islam är en religion som bör förpassas till öknen.
  • Magnus Petersson

    Och för er som tror att jag ska konvertera till islam så kan jag hälsa att är övertygad av den här killen om man religion är för något:




    Se den filmen ni muslimer, ni kanske också blir omvända, har hört om många som blir det.

Svar på tråden Receptet på Coca-Cola avslöjat