• Anonym (Skäms)

    Långa blygdläppar!

    Hej!

    De finns säker massor med trådar om detta ämne..

    Men är de nån som har problem med sina blygdläppar typ om ni cyklar & får sår & sånt?
    Och någon som har gjort operation? Kanske gått till en läkare/psykolog pga att ni mått dåligt
    & fått de på remiss eller liknande?

    Jag mår fruktansvärt dåligt över mina & visar mig ALDRIG för någon!
    Jag har två barn tillsammans med min sambo & visst har han sett dom, men jag visar dom aldrig frivilligt!
    Även om han säger att han älskar mig för den jag är osv.

    Och om ämnet dras upp & jag är i närheten, så vill jag sjunka under jorden, även om det inta handlar om just mig! Utan allmänt.. Man brukar snacka om att de liknar en kalkon osv... Jag skrattar med som alla andra.....
    Men egentligen blir jag skitledsen, får ännu sämre själförtroende osv....

    Hur har ni gått till väga? Vill gärna operera & de e den högsta önskan jag har. Men har inte råd till de & mår skitdåligt, så dåligt att jag inte ens vågar att prata med läkare eller vad man nu pratar om det.
    Tycker det är så fruktansvärt pinsamt.

    Och jag skäms ju inte bara över det, utan dom e ju ivägen, vid samlag, när man cyklar osv....

    Hjälp!!

  • Svar på tråden Långa blygdläppar!
  • Anonym (gjort det)

    ts du ska gå till din gynekolog och få en bedömmning först,sen remiss eller din husläkare,men fråga gyn först,de kan kännas skönare att visa sig där en hos en vanlig doktor.


     


    tänk inte så mycke,bara gör det! sen släpper all ångest-

  • Anonym (Skäms)

    Kvittar vilken gyn man går till? Ska jag bara säga till gyn när jag ringer att jag vill ha en tid för jag har typ problem med mina blogdläppar & får skavsår osv & fråga henne hur jag ska gå till väga eller nåt?
    Hade ju vatt bra & få en remiss...

    Jag kommer dö..

  • Anonym

    Hej alla!
    Jag på Christer i P3 idag och där berättade de om "kussomaten". Det är tydligen nån slags fotogrej som finns i danmark där man anonymt får gå in och fota sitt könsorgan. Detta är ingen "porrgrej" utan man gör det för att visa mångfalden på kvinnors könsorgan. Låter lite konstigt, jag vet. Men på radioprogrammets hemsida så har de länkat till den här hemsidan där alla bilder läggs upp.
    Jag har själv lite komplex för hur jag ser ut, från o till.. Och man jämför sig med alla andra. Men på den här sidan får man verkligen se hur olika alla ser ut! Det finns inte ett underliv som är likt ett annat. jag blev faktiskt själv förvånad. Ganska skönt att se att alla tjejer inte ser ut som rakade porrstjärnor. Så ett tips till er alla, ta en titt! :)

    http://www.kvindekenddinkrop.dk/kkdkpix.html#

  • Anonym (Skäms)
    Anonym skrev 2011-03-24 20:59:25 följande:
    Hej alla!
    Jag på Christer i P3 idag och där berättade de om "kussomaten". Det är tydligen nån slags fotogrej som finns i danmark där man anonymt får gå in och fota sitt könsorgan. Detta är ingen "porrgrej" utan man gör det för att visa mångfalden på kvinnors könsorgan. Låter lite konstigt, jag vet. Men på radioprogrammets hemsida så har de länkat till den här hemsidan där alla bilder läggs upp.
    Jag har själv lite komplex för hur jag ser ut, från o till.. Och man jämför sig med alla andra. Men på den här sidan får man verkligen se hur olika alla ser ut! Det finns inte ett underliv som är likt ett annat. jag blev faktiskt själv förvånad. Ganska skönt att se att alla tjejer inte ser ut som rakade porrstjärnor. Så ett tips till er alla, ta en titt! :)

    www.kvindekenddinkrop.dk/kkdkpix.html#

    Ehm, tack.. Där va mååång olika ja.. Rätt räliga bilder egentligen :)
    Men de va kul & se.. Men man skulle visat de för såna puckon som håller på....

  • Anonym (me too)

    Jo en psykolog skulle säkert få det att inte skava och göra ont.... tjena...
    och hur bombad man än blir av alla bilder på olika muttor så tyckar jag inte om min ändå!!Precis som ts skrev....alla puckon borde se dom....
    Och varför sånt ramaskri direkt?? Ingen blir väl bombad med t ex olika näsor eller bröstvårtor så fort man har lite komplex....
    jag är 24 btw.

  • Anonym (Fått dem fixade!)

    Hade samma problem! Ok att jag inte tyckte de var särskilt sexiga men mitt största problem var att de ständigt skavde och jag fick "peta" in dem mellan de yttre. Man blev ju en liten ragata när den ena av blygdläpparna ramlade ut från "inpetningen" så de hamnade i kläm i jeansgrenen eller nåt. Nöp ju som bara satan, och man kunde ju inte alltid rusa till närmsta toa för att åtgärda.
    Tog tillslut mod till mig och tog upp detta med barnmorskan på MVC när jag var dit för att skaffa fler p-piller. Hon ordnade att remiss skickades till Kvinnokliniken och jag blev kallad dit och fick träffa läkare. Inga problem att få igenom en operation (trots att de inte var gigantiska, men de orsakade ju irritation och problem). Så jag fick göra en operation bekostad av landstinget. Lades in på dagvårdsavdelning på morgonen, blev nerkörd till operation. Hamnade på uppvaket och sedan tillbaka till dagvårdsavdelningen. Fick åka hem på em/kväll. Var hemma från jobbet några dagar efteråt pga skavande stygn, men det var det värt.
    Var en lite konstig känsla efteråt, som om något saknades mellan benen. :-d Men jag ångrar INTE operationen. Sååå skönt att slippa skav i underlivet hela tiden.

    Så jag rekommenderar starkt att du tar upp detta med BM på MVC och ber att få komma till Kvinnokliniken för en bedömning och operation.

    LYCKA TILL!! 

  • TheFamily

    Vill börja med att säga att kvinnors underliv ser väldigt olika ut och alla sorter är normalt!

    Min kompis opererade sina blygdisar pga hon inte kunde ha jeans på sig, sitta ordentligt, cykla, ha sex osv. Hon fick operationen betald av sjukvården.,,,,

    Jobbigt att gå till läkare men nåt annat finns ju inte.....spara pengar till operation då, men du måste ju ändå gå till en plastikläkare som måste undersöka dig! Lycka till!

  • Anonym (Skäms)

    Jag ska på återbesök hos bm nu om 2-3 veckor.. Men alltså, vad säger jag? Hej, mina läppar hänger & jag har problem som attan med att sexlivet inte Funkar o kan inte cykla osv utan att få skavsår.. Pinsamt o säga det face to face.. Hur ska jag säga? Hur börjar jag? Så så borde det inte vara problem med att få operationen Betald eftersom man har fysiska problem oxå inte bara psykiska?

  • Anonym (Fått dem fixade!)
    Anonym (Skäms) skrev 2011-03-25 18:15:29 följande:
    Jag ska på återbesök hos bm nu om 2-3 veckor.. Men alltså, vad säger jag? Hej, mina läppar hänger & jag har problem som attan med att sexlivet inte Funkar o kan inte cykla osv utan att få skavsår.. Pinsamt o säga det face to face.. Hur ska jag säga? Hur börjar jag? Så så borde det inte vara problem med att få operationen Betald eftersom man har fysiska problem oxå inte bara psykiska?
    Vet att det kan vara svårt att ta upp. Men du kan ju alltid börja med att säga att du har ett litet problem som du funderat på att ta upp länge, men tycker känns lite jobbigt att prata om. Sen är det bara att ta tjuren vid hornen och säga att dina långa inre blygdläppar ställer till mycket besvär för dig. Att de skaver och att du lätt får sår på dem pga det, och att även sexlivet är svårt pga att de gärna hamnar i kläm. Sen får du väl säga att du önskar att få dem förkortade så du slipper besväras av detta längre, samt höra om man kan få remiss till Kvinnokliniken för ev operation. Vore jag du skulle jag inte prata så mycket om att du tycker de är osexiga osv, utan mer de faktiska fysiska besvären du har av dem.
    Lycka till, och meddela gärna hur det gick.  
  • Anonym (jag med!)

    Jag har en inre blygdläpp som hänger utanför de yttre... obs bara ena, ser helt sjukt ut :D
    Jag kan få hemska skavsår då jag cyklar, jag med. Har inte tänkt så mycket på operation eller nåt, för det är inte som att blygdläppen är superlång ändå... Men däremot tänker jag ofta på hur gynekologen måste äcklas av mitt fula underliv - vilket ju är helt dumt! Gyn ser väl alla sorters underliv, och mitt lär vara helt friskt så...

Svar på tråden Långa blygdläppar!