• LindaMamman

Tips på annat att se om han gillar 'Totte-filmerna'?

Vår son är 1½ år och ser inte mycket på tv alls, han lyssnar mycket hellre på saga, men ibland är det skönt att ha något att ta till - som härom veckan t ex, när jag var sjuk och hade feber och inte orkade leka så mycket. Han älskar Totte-filmerna och kan se dem om och om igen.
    Är det någon som har tips på vad en 1½-åring mer kan tänkas gilla om han gillar Totte? Han har sett lite Alfons också, vilket är ok men inte riktigt lika intressant. Det är kanske för lite äldre barn...

• Svar på tråden Tips på annat att se om han gillar 'Totte-filmerna'?
  • Lady Namárië

Molly Mus är en stor favorit hos vår tvååring. Roliga färger, lugnt tempo och lagom långa avsnitt.

So say we all
  • Flickan och kråkan

Håller med. Första som intresserade här var "Totte", sedan "Molly mus". Finns ju filmerna om "Emma" också om han är inne på "Totte" .

• Mrs Firren

Vår kille som gillar långsamma grejer som Totte och tidiga Thomas-tågetfilmer är också väldigt förtjust i Bumba. http://www.youtube.com/results?search_query=bumba&aq=f

5-min avsnitt som är lugnt tempo, enkla händelser, få karaktärer. Tror det finns nio avsnitt som vi varvat i oändlighet.

• Lady Namárië
    LindaMamman skrev 2011-05-04 20:09:03 följande:
    Okej, tack! Ska kolla upp det. Vi bor utomlands så vi kan ha missat mycket.
    En del av Mollyavsnitten ligger på Youtube, om du vill låta honom "provkika" innan ni köper. Sök bara på "Maisy Mouse".

CDON har filmerna, både enstaka och som samlingsbox: cdon.se/film/molly_mus_lunchbox_%289_disc%29-4051481 Jag tror de levererar utomlands?
    So say we all
  • Lady Namárië
    Mrs Firren skrev 2011-05-04 20:13:10 följande:
    Vår kille som gillar långsamma grejer som Totte och tidiga Thomas-tågetfilmer är också väldigt förtjust i Bumba. www.youtube.com/results?search_query=bumba&aq...

5-min avsnitt som är lugnt tempo, enkla händelser, få karaktärer. Tror det finns nio avsnitt som vi varvat i oändlighet.
    Åh herregud.  Jag trodde att Teletubbies var illa. Tyst Jag skulle hellre skjuta mig än att introducera det där för barnen och bli tvungen att se det själv.
    So say we all
  • Mrs Firren
    Lady Namárië skrev 2011-05-04 20:44:08 följande:
    Åh herregud.  Jag trodde att Teletubbies var illa. Tyst Jag skulle hellre skjuta mig än att introducera det där för barnen och bli tvungen att se det själv.

Man vänjer sig, stänger av öronen, tänker på annat.  Men sen är det ju faktiskt himla mysigt när det lilla barnet kiknar av skratt åt en del grejer.
  • Läkerol 73

Min 14mån tjej älskar "Drömmarnas trädgård" och Pippi. Kanske kan vara nåt?

Svar på tråden Tips på annat att se om han gillar 'Totte-filmerna'?