• Mina fina hjärtan

tips på inredning friggebod

vi har köpt en kolonilott med friggebod på ca 9kvm, behöver tips och insperation på hur vi kan inreda, tänkte måla väggarna vita istället för bastuväggar" men hur mycket jobb är det att måla sånna väggar, de förra ägarna lämnade en våningssäng som oxå är trä färgad tänkte även måla om den i ev vitt. behöver förvarings tips och fler sängplatser.

• Svar på tråden tips på inredning friggebod
  • u77
    Mina fina hjärtan skrev 2011-06-08 15:23:03 följande:
    vi har köpt en kolonilott med friggebod på ca 9kvm, behöver tips och insperation på hur vi kan inreda, tänkte måla väggarna vita istället för bastuväggar" men hur mycket jobb är det att måla sånna väggar, de förra ägarna lämnade en våningssäng som oxå är trä färgad tänkte även måla om den i ev vitt. behöver förvarings tips och fler sängplatser.
    Kvistlacka innan du målar vitt så "blöder" kvistarna inte igenom lika lätt i framtiden. Är inte speciellt jobbigt.

Får du plats med en bäddsoffa? isf är ju det perfekt. En vit. Vitt  runt bord. Luftiga tyger med blått och vitt.

Under våningssängen kan du ha utdragbara förvaringslådor, finns biliga på IKEA.

Vitmålande hyllor med konsoler under, med fina kaffekoppar i blått och vitt, fina böcker, lyktor, stenar, murgröna etc.

tex...lycka tillSolig
  • La Lola

Hyllor längs taket med lådor för förvaring (eller böcker för den delen).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola

Kika efter idéer att sno här:  styleroom.se

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mimmlas

Så här har jag gjort i min frigga, dålig bild och mörkt men men.
    Det är en gammal träsoffa som jag lagt en ny madrass i, sen har jag ett fällbord från ikea under fönstret där man får plats 2 personer.
    Väggen bakom mig som inte syns är det köksdel på, det är ett trinettkök och en bänk samt överskåp. Sen ett utrymme för att ställa ev väska.
    Men det här är bara en 10 kvm, de nya får ju vara 15 kvm.
    Jag målade väggarna ljust ljust rosa, nästan vitt och har en mönstrad tapet på ena väggen.
    Ett tips är att hänga upp en stor spegel, det har jag ovanför sängen på långsidan, det dubblar ljuset och gör stugan större.
    Ha förvaring ovanför fönstren med hyllor ovanför gardinstången som man hade förr är ett super tips.
    Jag har även hängt upp ett draperi i taket som jag kan dra för halva rummet vid fotänden på sängen.

Svar på tråden tips på inredning friggebod