• aussibaby

    Första barnet i februari 2012

    Hej,
    Nån mer som är med barn och har BF i februari 2012?

    Jag fick svagt streck på mitt test i torsdags och idag, lördag, fick jag klarare besked och vågar nu tro att jag är gravid. Det är mycket nerver nu och jag vågar inte riktigt tro att jag ska hålla mitt barn i februari.
     
    Har inte kontaktat någon ännu, utan litar bara på hemmatest. Har ni bokat in tid? Vad händer på första besöket?

    Har ni berättat? Jag kunde inte hålla mig från att berätta för min syster (som bor i Sverige, jag bor i Australien) fast det bara är vecka 4 än.
     

  • Svar på tråden Första barnet i februari 2012
  • Aishwariya

    Ja min man var med. Han var så söt, frågade massor och tittade på skärmen pekade och klappade på mig i bilen påväg hem satt han och tittade på Vul- bilden och blev helt tårögd.. Min fina man, han kommer bli en så go pappa!

  • Camila86

    Efter att ha försökt bli gravid i nästan 1år så fick jag äntligen ett plus den 22juni Kunde knappt tro mina ögon så jag ringde och bokade tid hos barnmorskan dagen efter..och det visade sig att jag var gravid. Min sambo och jag är väldigt lyckliga

    Jag är i vecka 7 nu (v 6 + 2) enligt kalendern här på Familjeliv så det kanske blir ändrat efter träffen med barnmorskan på onsdag.

  • elikoc

    Hej,
    Jag hoppar in i tråden med! Är i v 6+1 idag enligt mina egna beräkningar... jag är så lycklig att det pirrar i hela kroppen :) På torsdag ska vi på vul, jag har varit med om ett MA tidigare och hoppas verkligen så se ett tickande hjärta på torsdag.

    Mina bröst började ömma dagarna innan BIM och har varit ömma sedan dess men i övrigt har jag inte några symptom..

    Grattis till er alla :)

  • 2014 baby

    hoppar med in här! jag plussade i dag och enligt graviditetskalendern här och mina beräkningar är jag i vecka 8 och bf är 8 februari

  • emelittan

    Hej alla jag plussade den 13juni är nu 7+2 kan inte riktigt fatta känns ganska overkligt allting just nu

  • Louise85

    Hej!!

    Väntar oxå mitt första barn tog ett graviditetstest samma dag som jag skulle ha min mens hade en konstig känsla att jag skulle testa mig och då plusa jag =)
    Är just nu i vecka 8 a (7+2) som dom räknar här på familjeliv.

    Fick ett missfall för 7 månader sen så nu väntar man med spänning om detta kommer att gå bra man vet ju aldrig men nästa vecka ska vi träffa barnmorskan ialla fall =)

    Våran bebis kommer i februari oxå samma månad som jag själv fyller år i =)

  • HildaE
    Camila86 skrev 2011-06-24 13:46:49 följande:
    Efter att ha försökt bli gravid i nästan 1år så fick jag äntligen ett plus den 22juni Kunde knappt tro mina ögon så jag ringde och bokade tid hos barnmorskan dagen efter..och det visade sig att jag var gravid. Min sambo och jag är väldigt lyckliga

    Jag är i vecka 7 nu (v 6 + 2) enligt kalendern här på Familjeliv så det kanske blir ändrat efter träffen med barnmorskan på onsdag.
    Hej, jag vill också vara med på den här sidan, för jag är gravid! År av väntan och detta mirakel! Är jätterädd för allt nu när det äntligen klaffat. Sista mensen var 20 maj så jag är inte så långt gången, emn ajg vill gärna dela med mig och få del av allt ni skriver! Det är så spännande!!!
  • aussibaby
    HildaE skrev 2011-06-29 16:11:44 följande:
    Hej, jag vill också vara med på den här sidan, för jag är gravid! År av väntan och detta mirakel! Är jätterädd för allt nu när det äntligen klaffat. Sista mensen var 20 maj så jag är inte så långt gången, emn ajg vill gärna dela med mig och få del av allt ni skriver! Det är så spännande!!!
    Hej,
    Min senaste mens var 22 maj, så du är då ungefär lika långt gången som jag.
    Jag håller på att bli tokig på hur långsamt tiden går till vecka 12 när jag får ett ul och kan berätta för alla... 
  • HildaE

    Jag tycker att tiden bara kryper fram! Sommaren som i vanliga fall brukar vara full rulle på, nu räknar jag timmarna!
    Mår illa, nästan hela dagen men mest på förmiddagen. Det enda som hjälper är att äta, hela tiden. Första veckan välkomnade jag alla graviditetstecken men (redan)  nu känner jag mig less på illmåendet även om jag är överlycklig över orsaken!
    Vi ska till barnmorskan redan på måndag för inskrivning, har ni också fått tid?
    Jag har inte berättat för andra än min bror och hans fru eftersom de visste vårt fertilitetsproblem. Ibland tror jag alla vet, att det står i min panna. Men jag vågar inte berätta, inte än..

Svar på tråden Första barnet i februari 2012