• bodros

jobba i norge som undersköterska

Finns det någon svensk undersköterska som jobbar i Norge som kan berätta hur det är, tex finns det gott om jobb, vad tjänar man, ska man anlita ett bemanningsföretag och vilket i så fall, hur blir man mottagen, osv.

• Svar på tråden jobba i norge som undersköterska
  • Christer

Lite sen kommentar. Men jag ar i norge och jobbar. Jag vart jatte bra emot tagen. Bemmaningsforetaget betalar boendet och resan. Ansok om norsk authorisation innan du soker då det tar upp till 1 månad innan det blir godkænt. 
    Finns ganska många bemanningsforetag. Bara googla och ring... De skriker efter underskoterskor enligt kallor då jag bara varit har i lite mer 1 månad. SÅ har jag inte såp mycket erfarenhet! =)

• zoftnezz

Lite sent svar här med kanske, men vill du veta mer så inboxa mig så kan jag förklara... ;) Lycka till....

• wiickan

Hur ansöker man om auktorisation? 

• jörgen winnerstad

Om du vill ha fast jobb e det bara att komma hit :) det gjorde jag. Jag bestämmde mig för att flytta till norge och har bott här i lite mer än 3 år nu.  Här där jag bor får du möjlighet att få stipend för att bli Ssk. Jag bor på västlandet och vill du ha kontakt här så kan du sända mig en mail eller svara på mitt inlägg :) lycka till

• Sweetie 84
    jörgen winnerstad skrev 2011-11-27 00:19:40 följande:
    Om du vill ha fast jobb e det bara att komma hit :) det gjorde jag. Jag bestämmde mig för att flytta till norge och har bott här i lite mer än 3 år nu.  Här där jag bor får du möjlighet att få stipend för att bli Ssk. Jag bor på västlandet och vill du ha kontakt här så kan du sända mig en mail eller svara på mitt inlägg :) lycka till
    Stipend för att läsa till ssk får man i Sverige med...
Svar på tråden jobba i norge som undersköterska