• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Coriander

    Nu är jag jätteorolig. Jag har hela dagen haft ont i underlivet. Alltså det spänner och sticker till lite då och då. Fram till nu tänkte jag att det nog bara är ligament och annat som flexar till... alltså typ växtvärk helt enkelt. MEN så var jag tvungen att googla på det och fick fram en sida där det stod att det kan vara tecken på missfall!!! Liksom varför är man så "dum" att man måste gå och söka på allsmäktiga svar från Google. Rynkar på näsan  

  • ThereseX

    Babybluey- jag har samma lite till och från, men det hugger, drar, och sticker det är växtvärk hade samma med dottern och hon mår ju bra.. : ) Jag lööööves Google, jag googlar allt.. Ha ha

  • Wielkip
    Coriander skrev 2011-07-28 22:53:50 följande:
    Nu är jag jätteorolig. Jag har hela dagen haft ont i underlivet. Alltså det spänner och sticker till lite då och då. Fram till nu tänkte jag att det nog bara är ligament och annat som flexar till... alltså typ växtvärk helt enkelt. MEN så var jag tvungen att googla på det och fick fram en sida där det stod att det kan vara tecken på missfall!!! Liksom varför är man så "dum" att man måste gå och söka på allsmäktiga svar från Google. Rynkar på näsan  
    det mesta kan väll vara tecken på missfall. Även att inte ha några tecken på missfall är ju tecken på missfall, missed abortion.

    Oftast går det ju bra!
  • Coriander
    ThereseX skrev 2011-07-28 22:56:28 följande:
    Babybluey- jag har samma lite till och från, men det hugger, drar, och sticker det är växtvärk hade samma med dottern och hon mår ju bra.. : ) Jag lööööves Google, jag googlar allt.. Ha ha
    Wielkip skrev 2011-07-28 22:57:26 följande:
    det mesta kan väll vara tecken på missfall. Även att inte ha några tecken på missfall är ju tecken på missfall, missed abortion.

    Oftast går det ju bra!
    Tack tjejer! Ber om ursäkt för min hysteriska utfall. Skäms Jag borde ju veta bättre själv. Det verkar ju stämma det där som sägs om skomakarns barn.... Cool
  • Kalksten

    Ni som mår illa, mår ni illa lika mkt varje dag eller ens alla dagar?
    Jag har mått illa sedan v.3 o de senaste dagarna riktigt mkt illamående, men idag har jag plötsligt inget illamående alls?! Tror ni det kan va så, att det går från dag till dag???

  • Sommarlöv
    Kalksten skrev 2011-07-28 23:40:29 följande:
    Ni som mår illa, mår ni illa lika mkt varje dag eller ens alla dagar?
    Jag har mått illa sedan v.3 o de senaste dagarna riktigt mkt illamående, men idag har jag plötsligt inget illamående alls?! Tror ni det kan va så, att det går från dag till dag???
    Ja, så var det för mig när jag väntade vår första son.
  • Stinis83

    Kalksten84, det kan absolut variera från dag till dag. Häromdagen låg jag helt utslagen från morgon till kväll, och nu har jag haft två dagar då jag varit aktiv och bara mått lite illa till och från. Så absolut :) Och prisa högre makter för de dagar som är bra! ;) Mår du jättedåligt kan du prova Postafen som är mot åksjuka, nackdelen är att man blir väldigt trött av dem efter ett par timmar.

    Visst kan allt vara tecken på allt, och det har vi nog alla i bakhuvudet :) Så skönt att vi kan lugna varandra, och plocka ner varandra på jorden igen :) Till min stora glädje känner jag av växtvärk i både rygg och mage nu, och jag njuter ;)

  • Kalksten

    Tack tjejer det är skönt att höra, min sambo försöker lugna mig genom o säga det samma! ;)

    men man blir ju nojjig allra helst så här i början när man vet det är vanligast med mf. men man ska ju inmte tänka att det ska gå så nej!

    jag känner ju idag ändå att det spänner lite o drar i magen. Blodårdorna på brösten är fortf stora och tydliga, har även fått vid ljumsken/övre delen av låret mkt tydliga blodårdror och ja alla tecken gör mig sååå lycklig! Det gör liksom inget att må illa för jag har inte mått outhärdligt illa, det är skönt att veta det utvecklas o sker saker i ens kropp!!! =)

  • faceprimer

    Jag har också haft spänningar i underlivet då och då, och det är nog inte alls ovanligt :)
    Sen kommer mitt illamående och går lite som de vill. Värst är de på kvällarna.
    --
    som sagt kan allt vara tecken på missfall när man väl börja leta tecken. Bäst är att inte oroa sig. Det sa min BM med när jag sa att jag var orolig för det. Att det är ju som att gå och tro att det ska hända någon olycka när man går utanför dörren bara för att risken finns. Och att man inte ska oroa sig för mycket, får man missfall är det ju något som inte var rätt och det är jätte tråkigt såklart, och med all rätt får man bryta ihop och man får ta och sörja det då
    när det händer och inte oroa sig för mycket innan man ens har något att oroa sig för. Och jag kan hålla med. Sen är det klart att man oroar sig om man haft missfall innan och samma sak när det är första graviditeten och man inte egentligen vet hur det ska vara då allting är nytt.

    Alla har olika symptom på sin graviditet. En person som har fått missfall kanske märkte det genom smärta i magen, medans hos en annan var det smärta i magen som faktiskt visade att allt var okej. Hos en annan kanske inga symptom var tecknet på missfall medans hos en annan var inga symptom helt normalt under hela graviditeten. Så alla är vi ju olika. Det som är tecken hos en, är något annat hos någon annan etc. Jag tror man får gå lite på sin känsla , känner man att något är fel så gå och kolla upp det.
    Men visst är det svårt att inte oroa sig, man vill ju bara att allt ska gå vägen :) och i de flesta fall gör det ju det:) så vi får hoppas och tro att vi alla får våra efterlängtade marsbebisar:) oj vad långt detta blev, haha:) nu är det sovdags, godnatt alla blivande mammor :)

  • mini1983

    Jag mådde illa från v3 o ca 1,5 vecka fram nu har de avtagit o kommer bara vissa dagar och någon gång per dag. Verkar som de håller på att klinga av helt.
    Va exakt samma med min förra graviditet illamåendet slutade och knappt någon symptom alls, ingen mage o ja va jätteorolig fram till RUL.
    Men allt va bra o ut kom en go liten tjej som idag är över ett år.
    Börjar bli orolig nu igen när ja inte har så mkt/någon symptom men försöker intala mig själv att de följer samma mönster som sist, men för att dämpa oron o inte gå till v18 som ja gjorde sist ska ja försöka få ett VUL?!?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)