• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Kalksten

    PANIK!!!
    Idag fick jag till min stora fasa ljusbruna flytningar, lite senare på dagen ljusrosa som mkt vattniga flytningar med blod i, så där brukar jag kunna få innan mens!?  =(

    Jag är i v.7 och jag har läst och känner till dem som fått en liten blödning eller bruna flytningar runt v. 7-10
    men man blir ju orolig....fast jag försöker ta det lugnt orkar inte bryta ihop innan jag ens vet något. Blev ju så förkrossad förra veckan när den där ungen på jobbet drämde till mig i magen.

    Jag har ju värsta gravidsymptomen även idag, och de senaste dagarna har jag mått extra illa och det värker mkt i livmodern...dock gör det ju även det när man ska ha mens...men fan jag vill inte tro att det är så...det verkar ju som en del får så här....ska få prata med mvc i morrn de hade stängt när jag ringde...vilket jag också kan tycka är dåligt.

    Vi vill ju att vår lille marsbebis/ar ska komma som tänkt <3

  • HaBaNiTa

    Lyckobebisen ni har ju iallafall ett val om vem som ska bära jag önskar att min man kunde göra det istället för mig! Tycker du har tur gumman jag lider ju av samma som dig både kronisk värk och PCOs och tror han hade klarat det bättre än mig att bära ett barn just nu (sista graviditeten var jag rätt less på att va på smällen pga smärta) haha men men vi kan inte ändra på det. Nästa gång kanske du vill bära bebis och det är ju tur att ni har valet. Tror för övrigt att det hade varit nyttigt för vissa män att vara gravida och få känna på hur det känns både dom positiva och negativa delarna av en graviditet. Men nu är vi ju inte skapta på samma vis så det går inte att göra något åt det. kram på dig vännen

  • Daysis
    Lyckobebisen skrev 2011-08-08 16:39:50 följande:

    Tycker bara det är kul när folk vill fråga, istället för att gå och undra liksom :)


    Vi är lika "tjejiga" bägge två, annars brukar nog folk tro att det är den ena som ska föda av den anledningen, men C är fullt frisk, inga genetiska sjukdomar och är stark i kroppen. Jag har fullt med "skit" i mina gener och har själv kronisk värk som är ärftlig. Så ja, eftersom vi har en valmöjlighet så vill jag ge mina barn det bästa. Sen har jag troligen svårt att bli gravid, så det är många komponenter som spelat in. Annars är jag supermammig och de flesta tror att jag är den som är gravid. Men icke!


    Det har varit en lång väg att bestämma mig att inte föda barn, men nu känner jag mig väldigt tillfreds med det beslutet. Men sen vet man aldrig, jag kanske blir helt tokig av längtan nu när C är gravid och bestämmer mig för att ta nästa, men tvivlar på det :)


    När jag var föräldraledig förra gången träffade jag två tjejer på öppna förskolan som hade barn med 8 månaders mellanrum. Vet inte hur de hade planerat rikitgt, men det verkade ju väldigt praktiskt både att de kunde spara föräldradagar och vara hemma längre och väldigt roligt för barnen att ha syskon så nära, blev ju nästan som tvillingar.

    Det måste ju onekligen vara väldigt praktiskt när man planerar när man är två tjejer, det är ju betydligt svårare att få barn så tätt när man inte är det
  • Nikis
    79anil skrev 2011-08-08 11:14:24 följande:
    Vadå för test??
    Precis, man heller bikarbonat i en plastmugg , man kissar i muggen och rör snabbt om. Om det blir någon reaktion så är de en pojkeoch om de inte är någon reaktion alls så är de en flicka ;)
  • Daysis
    Nikis skrev 2011-08-08 17:47:33 följande:
    Precis, man heller bikarbonat i en plastmugg , man kissar i muggen och rör snabbt om. Om det blir någon reaktion så är de en pojkeoch om de inte är någon reaktion alls så är de en flicka ;)
    Vet du om det finns någon statistik på hur ofta det funkar? Blev ju oxå sugen på att testa nu...

    kalksten84 - Usch vad jobbigt, men det är säkert ingen fara. Det är ju rätt vanligt med små blödningar. Men om du är jätteorolig kanske du har möjlighet att åka till gynakuten? Det är ju oftast bättre att åka in o kolla än att gå hemma o ha ångest..  
  • Gabriella83
    Nikis skrev 2011-08-08 17:47:33 följande:
    Precis, man heller bikarbonat i en plastmugg , man kissar i muggen och rör snabbt om. Om det blir någon reaktion så är de en pojkeoch om de inte är någon reaktion alls så är de en flicka ;)
    är det helt på skoj eller har det funkat någon gång?Ibland funkar ju hokus pokus,så även om jag inte tror det borde gör det ska jag inte avfärda det
  • enlitenbitkaka
    Gabriella83 skrev 2011-08-08 17:52:00 följande:
    är det helt på skoj eller har det funkat någon gång?Ibland funkar ju hokus pokus,så även om jag inte tror det borde gör det ska jag inte avfärda det
    Läst mycket om det då jag väntade dottern och för de flesta ger det olika utslag varje gång de gör det....så inget jag skulle lita på Men kul tidsfördriv absolut!
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Chetti

    Idag har jag så äntligen ringt MVC för att boka tid för inskrivning.

    Jag fick tid 6/9 och då är jag i vecka 10+6. Jag fick inte min gamla BM då hon var fullbokad men en annan äldre rutinerad och trevlig BM.

    Ändå känns allt fortfarande så overkligt. Är jag gravid? Finns det ett foster i min mage?

    Jag vill skrika ut det till hela världen men väntar till efter vecka 10+0 och kommer då berätta för närmsta kompisarna. I vecka 12+0 ska jag berätta för släkt, övriga vänner och jobbet. Längtar till att se hur olika alla kommer reagera =)

    Fortfarande illamående och nu har jag börjat få halsbränna också.


    blääääääääääää
  • Gabriella83
    Lyckobebisen skrev 2011-08-08 16:39:50 följande:

    Tycker bara det är kul när folk vill fråga, istället för att gå och undra liksom :)


    Vi är lika "tjejiga" bägge två, annars brukar nog folk tro att det är den ena som ska föda av den anledningen, men C är fullt frisk, inga genetiska sjukdomar och är stark i kroppen. Jag har fullt med "skit" i mina gener och har själv kronisk värk som är ärftlig. Så ja, eftersom vi har en valmöjlighet så vill jag ge mina barn det bästa. Sen har jag troligen svårt att bli gravid, så det är många komponenter som spelat in. Annars är jag supermammig och de flesta tror att jag är den som är gravid. Men icke!


    Det har varit en lång väg att bestämma mig att inte föda barn, men nu känner jag mig väldigt tillfreds med det beslutet. Men sen vet man aldrig, jag kanske blir helt tokig av längtan nu när C är gravid och bestämmer mig för att ta nästa, men tvivlar på det :)


    jag tycker det är fint Har inte hört någon berätta om hur det känns och hur man kommer framtill det beslutet.Alla gör förstås olika,men det är intressant
  • Kalksten
    Daysis skrev 2011-08-08 17:51:31 följande:
    Vet du om det finns någon statistik på hur ofta det funkar? Blev ju oxå sugen på att testa nu...

    kalksten84 - Usch vad jobbigt, men det är säkert ingen fara. Det är ju rätt vanligt med små blödningar. Men om du är jätteorolig kanske du har möjlighet att åka till gynakuten? Det är ju oftast bättre att åka in o kolla än att gå hemma o ha ångest..  
    finns tycärr ingen gynakut här, men ja jag tänker kräva att få göra ett tidigt UL!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)