• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Xina

    Lowika: jag använde ett par byxor jag hade hemma att utgå från när jag sydde nya. Har tyvärr inga mönster.. Men kanske inte är så svårt att göra eget efter en annan body som du har hemma?

    Är det någon som vet var man kan köpa 2cm tjock skumgummi? Ska sy en dyna till sittdelen i vagnen..

  • Cornellia
    Lowika skrev 2011-08-29 14:41:17 följande:
    Hej!
    Jag hoppar in här också.
    Tänkte, när syhörnan kommit igång i nya huset, sy något till pluttis som beräknas komma i början på december. Mamma har redan stickat filt, åkpåse, mössa, sockar, tröja (u name it)

    Jag tänkte istället sy. Kanske en body? Men jag hittar inga mönster (ingen som sitter och håller på ett?).
    Och byxor? ett åka hem från BB-kit kanske? Hittade så sjukt söta tyger i affären när jag letade gardintyg sist :D Ska nog göra sån mössa som jag såg tidigare i tråden också :D
    Om du vill börja sy barn/babykläder så skulle jag investera i en Ottobre tidning.På www.ottobredesign.com/ kan man titta i gamla tidningar vilka mönster dom innehåller, och även köpa enstaka tidningar.
    BF 30/8 2011
  • Elsa o jag
    Xina skrev 2011-08-29 14:45:50 följande:
    Lowika: jag använde ett par byxor jag hade hemma att utgå från när jag sydde nya. Har tyvärr inga mönster.. Men kanske inte är så svårt att göra eget efter en annan body som du har hemma?

    Är det någon som vet var man kan köpa 2cm tjock skumgummi? Ska sy en dyna till sittdelen i vagnen..
    Jag har köpt skumgummi till stolsdynor och skötbädd i tygaffären. Den är 3 cm tjock, men det går kanske att skära till.
  • Xina

    Tack majemma! Får kolla i tygaffär i stan nån dag om de har det.

  • annat82

    Tinkerlina: har du en kungsängen-butik i närheten så finns möjligheten att köpa relativt billigt där. Vi har köpt olika tjocklekar, bla 2 cm, och då kunnat få ganska precis så stor bit som behövdes och kostade inte så många kronor heller. Annars som ovan så brukar tygaffärer ha

  • Xina

    Annat82: tack för tipset, ska kolla upp om det finns en sån butik här.

  • Xina

    Kollade deras hemsida, finns visst inte Kungsängen här i Helsingborg.. :( men får kolla i olika tygaffärer här.

  • SophiaI
    Xina skrev 2011-08-29 14:45:50 följande:
    Lowika: jag använde ett par byxor jag hade hemma att utgå från när jag sydde nya. Har tyvärr inga mönster.. Men kanske inte är så svårt att göra eget efter en annan body som du har hemma?

    Är det någon som vet var man kan köpa 2cm tjock skumgummi? Ska sy en dyna till sittdelen i vagnen..
    Jag köpte skumplast 60x200x2 cm på Åhlens igår! 149 :- om jag minns rätt, så kolla där.
Svar på tråden Syjunta för gravida!