• Ellenk

    Bästa vinteroverallen ? Ngn testat Isbjörns Of Sweden ?

    Har en dotter som ska fylla sju och börja skolan. Hon är väldigt aktiv och älskar att klättra och vara ute mkt och länge. Hon sliter med andra ord sina kläder "väl". Hon behöver en overall som håller i alla lägen, som tål vilda lekar och långa vistelser ute.

    Funderar ev. på Isbjörn? Men vill jättegärna ha synpunkter från andra föräldrar och vilka erfarenheter ni har av olika märken?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Bästa vinteroverallen ? Ngn testat Isbjörns Of Sweden ?
  • TEDDEN

    Skall hon ha en overall eller en tvådelad?

    Min son har haft Isbjörn en säsong. Inget slitage. Tvättade och torktumlade ca varannan vecka. Jag tycker att det är bra kvalitet samtidigt som de inte är överprissatta. 

     

  • LillaW

    Isbjörn är ett av de bättre märkena. Bra grejer =)
    Jag är förskollärare. 

  • Triple Trouble

    Jag har köpt tvådelat till mina barn i isbjörn, de känns helt super i kvalitén samt att de har 20000 i vattenpelare, men har ej hunnit testa ännu. skalkläderna från isbjörn är jag supernöjd med, samt deras fleecar och mössor och vantar.

  • xxx789

    Jag är mycket nöjd med Isbjörn. Har skalkläder och vinteroveraller (Entrant W) plus en hel del mellanlager och vantar. Har också tvättat och torktumlat och kläderna håller jättebra!

  • Ellenk

    Tack för svar :)

    Tänkte overall (ej tvådelat), då overall är mer praktisk på så vis att den är lättare att snabbare ta av / på.

    Jo, glämde nämna att vi bor runt Göteborgs-trakten, och har oftast (med undantag från förra året) mkt slask, så overallen måste tåla väta bra. Vilken overall brukar vara bäst på det planet? Samt även mkt slitagé OCH att de ej är för tjocka och svåra att röra sig i.

    Jättetacksam för alla svar ! :)

  • xxx789

    De overaller jag har haft hittills har tålt väta väldigt bra. Jag har dock bara haft Isbjörn så jag har inget annat märke att jämföra med. Entrant W är både tunna och smidiga tycker jag, jag är inte så förtjust i tjocka overaller. Sonen har använt overallerna både hemma och på dagis, och efter en hel vintersäsong ser de fortfarande som nya ut =)

  • TEDDEN

    mamsin

    Isbjörn säljs överallt tycker jag..titta på nätet. Vinterbyxorna kostar runt 1000 och jackorna brukar ligga på 1200-1500 kr. Iallafall i Sthlm. 

     

Svar på tråden Bästa vinteroverallen ? Ngn testat Isbjörns Of Sweden ?