Sås till kycklingfilé och kokt potatis?
Nån som kan rekommendera en kall sås att göra till kycklingfilé och kokt färskpotatis? I min hjärna står det helt still just nu. Tänkte ha en enkel sallad till detta, eventuellt nåt bröd och vitt vin.
Nån som kan rekommendera en kall sås att göra till kycklingfilé och kokt färskpotatis? I min hjärna står det helt still just nu. Tänkte ha en enkel sallad till detta, eventuellt nåt bröd och vitt vin.
Creme fraiche med blåmögelost och salt/peppar är jättegott till kyckling, tycker jag. Även creme fraiche med citron och hackad persilja är gott. Tycker man att det ska vara syrligare byter man cf mot matlagningsyoghurt.
Tzatziki.
Matlagningsyoughurt med chili och honung.lite peppar och salt! Gott!
Tack för era snabba svar, nu har jag lite att fundera på! Kul med lite nya tips, ibland kör man helt fast i gamla spår eller får inte upp några idéer alls.
Crème fraîche med sweet chili, vitlök och salt. Funkar till det mesta.
Kvibille gräddädel ost blandad med cremefraiche...
Pesto.
Crème fraîche, chèvreost, salt,peppar och lite honung!:) jättegott till kyckling!
cremefraiche 1 dl majonäs samt 3msk mangochutney eller cremefraiche 1msk dijonsenap 1dl majonäs vitlök
cf, salladslök och en kort sträng med kalles kaviar är supegott. Smakar inte alls fisk/kaviar o passar utmärkt till kött/kyckling
cf, riven vitlök, finhackad chili, limeskal och limejuice, salt och peppar. Gott!
cremé fraiche, mosad fetaost, rosépeppar, rivet skal av lime/citron (+en skvätt juice om du så vill). Gott även till fisk!
Oj här fortsatte tipsen att ramla in! Tack alla som svarat.