• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • Joelssonskan

    Jahopp BF idag då och mina farhågor besannas. Jag kommer nog gå över denna gång med för det har inte hänt mer än det vanliga än och stollen där inne är mer vild än tam, bökar och hickar på samma gång =) 
    Inatt hade jag skitsvårt att sova, sammandragningar och förvärkar men inget ont, däremot kände jag mig lustig i kroppen...det liksom var en rastlös känsla, svårt att beskriva. Somnade väl ordentligt vid fyra och var tvungen att gå up med dotterm till dagis vid åtta. Eller tvungen och tvungen, men kände att det var välbehövligt så jag får vila ett par timmar innan hon kommer hem igen. 

    Var hos BM förra veckan och då låg SF-måttet på 35 tror jag...och jag följde kurvan som jag skulle...

    Hur går det Kat91? Kvar hemma eller har du åkt in? Spännande om någon får bebis idag iallafall! 


  • 0911

    Skönt att höra ang sf måttet. Man får helt enkelt lita på sin BM. Funderar på att gå ut i trapphuset o köra ångra varv, undrar bara ad grannarna tror? ;) nä, får bli en prommis innan lunch ist. Idag ska jag se till att få vila efter lunchen, hann inte det igår o var så trött när jag hämtade Plutten. Tittar in sen o kollar läget, då borde kat 91vara på förlossningen!

  • LillaEm

    Kat91- Gud så spännande :) ring förlossningen å prata me dom iaf :) så du inte åker in för sent ! Hihi
    Håller alla tummar och tår för dig nu !!

  • The Frog

    Jag har bf om 2 dagar och mitt sf-mått låg på 37 igår när jag var hos bm. Har gått upp 16 kg nu totalt, vilket jag tycker är okej ändå. Hoppas bara att man tappar allt sen. Jag låg redan på 4 kg+ sedan förra barnen. Hur mycket har ni gått upp?

    Kat91; Vänta inte för länge innan du ringer förlossningen. Man vet ju aldrig...det kan gå fort ibland! Med mitt förra barn gick det på 6 timmar från första värken! Var öppen 8 cm när jag kom in.
    Lycka till!    

  • SofiaF

    0911: har du vart orolig att det vart för litet mått? Det var jag så fick göra ett TUL i tisdags som jag skrev här då och bebisen beräknades väga 3850 gram så den var iaf inte liten :D

  • SofiaF

    Har gått upp 11 kilo.

    Kat 91: hoppas det är på G och lycka till! Du har ju BF en dag innan mig. Hade hoppats på att med börja känna någonting idag/imorn så att bebisen kom lagom till helgen så att mina föräldrar kunde komma eftersom de inte bor i närheten :) får se när den bestämmer sig för att kika ut..

  • Jennla

    Smyger in i tråden.

    Har BF idag, men inte den minsta känning av att de är på gång. När jag var hos BM förra veckan  låg mitt sf-mått på 33.

    Har en liten fundering, tycker bebisen rör sig mindre. Känner att den rör sig, men tycker inte den rör sig lika mycket som den gjort tidigare i veckan. Är de något man behöver oroa sig för eller är det vanligt mot slutet?

  • Joelssonskan
    Jennla skrev 2011-11-17 11:34:05 följande:
    Smyger in i tråden.

    Har BF idag, men inte den minsta känning av att de är på gång. När jag var hos BM förra veckan  låg mitt sf-mått på 33.

    Har en liten fundering, tycker bebisen rör sig mindre. Känner att den rör sig, men tycker inte den rör sig lika mycket som den gjort tidigare i veckan. Är de något man behöver oroa sig för eller är det vanligt mot slutet?

    Välkommen


    Jag tror inte du behöver oroa dig för om bebisen rör sig mindre eller inte, men ring förlossningen om du känner att du vill vara på den säkra sidan. Jag tror att de rör sig mindre för att det börjar bli ont om plats där inne och för att spara krafterna till att komma ut.


    Kul att vi har samma BF....Vi får hålla tummarna att de små kikar ut snarast!


  • Jennla
    Joelssonskan skrev 2011-11-17 11:47:41 följande:

    Välkommen


    Jag tror inte du behöver oroa dig för om bebisen rör sig mindre eller inte, men ring förlossningen om du känner att du vill vara på den säkra sidan. Jag tror att de rör sig mindre för att det börjar bli ont om plats där inne och för att spara krafterna till att komma ut.


    Kul att vi har samma BF....Vi får hålla tummarna att de små kikar ut snarast!


    Känns så konstigt att ringa om en sån sak. Känner ju att den rör på sig. Dock inte lika mycket. Men de är säkert för att de börjar bli trångt där inne.

    Ja, nu får de ta och kika ut. Börjar bli rätt så trött på de här nu. Längtar så mycket efter bebisen. Var ute på en lång promenad i morse med hunden. Inte den minsta känning. Känns som de kommer bli lång väntan. Har ju redan väntat 9 månader, nu vill jag inte vänta mer ju :)
  • nuelleraldrig

    Var hos bm igår och då låg sf på 35 tror jag det var så jag följer kurvan, bf om 6dar men just nu så känns det som jag får gå en månad till el så... jädrans skruttbebis. förstår inte hur det kan va så skönt o ligga trångt därinne.. :)   småvärkar har jag o en jädra massa flytningar o sånt nu efter bm´s hinnsvepning går.  nu försöker jag röra på mig så mycket jag bara kan, tvättar, hämtar på dagis, går på stan..ja allt för att röra på mig för ut ska han nu :)  lycka till ni andra..

Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)