• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • narie24

    Jag håller oxå på och nojar om mindre rörelser. Jag känner honom varje dag men det kan gå timmar emellan och det är mkt lugnare rörelser. Vill inte ringa i onödan. Minns att det var så förra gången oxå i slutet.

  • The Frog

    Jag ringde faktiskt förlossningen för några dagar sedan pga precis samma sak, kände bebis men inte lika mycket och ofta. Dom tyckte att jag skulle komma in och göra en ctg kurva, om inte annat bara för att lugna mig själv. Så jag gjorde det och allt såg bara bra ut. Och det är så typiskt att så fort dom sätter på det där bältet så blir det fullt ös i magen! Glad Men sen slapp jag ju tänka så mycket på det mer. Dom är så gulliga och har full förståelse för att man blir orolig, vilket är jätteskönt för jag kände mig också lite löjlig när jag ringde.

  • LiamsMamma

    Är det bara jag som har gått upp otroliga 22 kg?! Känner mig allt annat än smidig kan jag lova!!! Vägde 54 vid inskrivningen hos BM och nu sist vägde jag 76... hujedamej...


     

  • LiamsMamma

    Min bebis har "varannan" dagar.. varannan dag rör han på sig som en tok och ena dagen är han lugn som en filbunke.. dock får jag alltid liv i han när jag lägger mig på vänster sida.. Han verkar inte gilla det alls för då börjar han armbågas!

  • Serahjay

    Hehe min lilla flicka gillade inte när jag kunde ligga på höger sida. Då buffa hon tills jag vände mig. Jag har gått upp ca 25 kg. Från 86 till 110. Känner mig inte så smidig jag heller.

  • Serahjay

    Har fått en tid till barnmorskan imorgon. Min syrra vart lite orolig för mina svullna ben så ringde och prata med dom. Dom ville att jag skulle in och kolla blodtrycket. Det var ju liiite högre än vanligt sist men inget att oroa sig för. Börjar bli riktigt obehagligt att vara så full i vatten. =/

  • angelfire5

    Just varit hos BM på besök. Numera kommer vi inte göra så mycket under besöken mer än vanlig rutinkontroll. :) Lyssnade på hjärtljuden och dem låg som vanligt på strax under 140, mitt blodtryck är fint, mitt SF mått är fortfarande 37 (andra gången jag fått samma siffra, men eftersom jag hela tiden legat över kurvan och hon har fixerat sig neråt nu så gör det inget att det stannat av) och min vikt är stadig på plus 24kg.

    Allt var som vanligt helt normalt. Förvärkarna, illamåendet, yrseln, tröttheten, smärtan i ryggen/höfterna. Undersökning på hur förloppet går och ev. hinnsvepning är inget som dem gör här tydligen... inte så länge allt är normalt. Så jag får vackert sitta och vänta tills Lillan kommer ut av sig självt. Det enda tipset hon hade var att hålla sig aktiv och gå på promenader. Så det får jag fortsätta med. Blev åtminstone lovad en igångsättningstid om jag går över 14 dagar.

  • Veronica80

    I tisdags kl 6.01 kom vår lilla till världen! Glad
    Hon vägde 3145 gr och är 49 cm lång. Hon ska förmodligen heta Milly.
    Allt gick bara bra. Berättar lite om förlossningen senare.
    Hur går det för er allihopa?

  • Kat91

    Fyfan, nu börjar det bli träligt. Har fortfarande värkar med mellan 6 och 12 minuters mellanrum utan att det händer varken mer eller mindre. Obestämd

Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)